Hvor meget tog i på under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2012

Chevro

Jeg har 64 dage til termin - og har snart taget 10 på :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

4xGreve

1 Graviditet: 25+ kg ( dette er vel og mærket kun fra uge 12-25)

2 Graviditet: 22 kg ( fødte for knap 8 uger siden og mangler at tabe 6,5 kg... Ammer ikke )

Anmeld

5. april 2012

mika.F

jeg tog 33kg på da jeg ventede liam, så da han kom til verdenen vejede jeg 100kg lige ud... og jeg er 165cm lav, så så ganske underholdende ud... ^^     ærligt gjorde jeg ikke meget for at holde vægten nede, og det havde nok heller ikke virket, få dage efter fødslen havde jeg tabt 23kg, så det har næppe bare være overspisning.. ^^

Anmeld

5. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Hyacinth skriver:

(hold fast nu) Jeg tog 40 kg på! Jeg har en datter på 10 mdr. og har tabt 36 kg, men lå også i underkanten(af BMI) før jeg blev gravid med hende. Osse derfor jeg tog så voldsomt på. Nu er jeg dog normalvægtig og er gravid med nr. to i 12. uge og har endnu ikke taget på. 

Jeg spiste normalt i første graviditet, dog uden at "begrænse" mig selv. Jeg spiser på samme måde denne gang. Tror ikke altid man selv kan gøre fra eller til, hvis man er normalt aktiv og spiser sundt og varieret. Man skal jo nok tabe det igen:-)

40!!! Kg. Eeej hvor vildt altså - det har jeg godt nok aldrig hørt om før. Undrer mig over, at man kan tage 40 kg. på, når man bare spiser normalt... - Men dejligt at du har kunne tabe dem igen  Tillykke med din graviditet.

Line

Anmeld

5. april 2012

Hyacinth

mika.F skriver:

jeg tog 33kg på da jeg ventede liam, så da han kom til verdenen vejede jeg 100kg lige ud... og jeg er 165cm lav, så så ganske underholdende ud... ^^     ærligt gjorde jeg ikke meget for at holde vægten nede, og det havde nok heller ikke virket, få dage efter fødslen havde jeg tabt 23kg, så det har næppe bare være overspisning.. ^^

Lige mine ord

Tror heller ikke, man altid kan gøre så meget fra eller til. Jeg spiste i hvert fald ikke tilsvarende 40 kg vægtøgning. Jeg udviklede også svangerakabsforgiftning og havde massive væskeophobninger, hvilket også vejede godt til

Anmeld

5. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Med min søn (født 38+3) tog jeg lige knap 8 kg. på - dagen efter fødslen havde jeg tabt 10 kg. og jeg har aldrig været så tynd som den sommer. Jeg er helt normalvægtig normalt, men er desværre én af dem der lider af voldsom kvalme og mange opkastninger gennem hele graviditeten.

Denne gang har jeg indtil videre taget knap 4 kg. på og jeg er i dag 28 uger henne. Jeg kaster stort set alt op, så jeg undrer mig faktisk over, at jeg har taget på - men det er jo kun godt.

Line

Anmeld

5. april 2012

Hyacinth

SØS skriver:

40!!! Kg. Eeej hvor vildt altså - det har jeg godt nok aldrig hørt om før. Undrer mig over, at man kan tage 40 kg. på, når man bare spiser normalt... - Men dejligt at du har kunne tabe dem igen  Tillykke med din graviditet.

Line

Ja, jeg var mindst lige så målløs

Men fik at vide fra lægerne, at min tidligere anoreksi var årsag til, at min krop gik i "chok" og sugede alt til sig + en masse væske (ca 20-25 kg væske)

Men jeg var også kun lige på vej op i vægt, da jeg blev gravid med Lilja

Og tak

Anmeld

5. april 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

Ja kan se det er meget forskelligt hvor meget man tager på. Håber dog jeg ikke tager ret meget mere på, men hun skal jo også have næring, men kan jo så glæde mig over, det forhåbentlig ryger af når jeg har født.

Jeg er sikker på, det nok skal ryge af igen

Don't worry

Anmeld

5. april 2012

Vidunderligeunger

1. graviditet: 12 kg. fra 58-70 / var væk efter to mdr. ammede 4 uger.

2. graviditet: 14 kg. fra 58-72 / er treuger siden og mangler 4 kg.. ammer kun.

Anmeld

5. april 2012

Linea

Jeg tog 12 kg på, men de sidste 3 kilo kom på helt til slut og skyldes væskeophobning!! Ikke så spændende. Til gengæld havde jeg så tabt 7 kilo et par dage efter fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.