Hvor meget tog i på under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.741 visninger
64 svar
0 synes godt om
4. april 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvor meget i tog på under graviditeten, og hvad I gjorde for at holde vægten lidt nede.

Jeg har indtil videre taget 7 kg på. Og det lyder jo ikke er meget, men min vægt siger nu 100 kg, og det er jeg rigtig rigtig ked af. Jeg har 60 dage til termin og vil jo stadig vokse, men hvad kan jeg spise for at det ikke bliver alt for slemt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Ja jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvor meget i tog på under graviditeten, og hvad I gjorde for at holde vægten lidt nede.

Jeg har indtil videre taget 7 kg på. Og det lyder jo ikke er meget, men min vægt siger nu 100 kg, og det er jeg rigtig rigtig ked af. Jeg har 60 dage til termin og vil jo stadig vokse, men hvad kan jeg spise for at det ikke bliver alt for slemt?

1.Graviditet tog jeg 25 kg på

2. Graviditet tog jeg 20 kg på

Jeg har intet gjort for at holde vægten nede - jeg har spist som jeg lystede og som mit hovede fortalte mig jeg skulle keg var nemlig afhængig af mc d pomfritter de første 12 uger af begge graviditeter

Anmeld

4. april 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jeg tog et sted mellem 10 og 12 kg på, og spiste som jeg lystede. Kunne dog ikke tåle søde sager og cola, så blev jeg SÅ syg.

Men nu var jeg også buttet i forvejen, så skulle helst ikke tage mere på :0)

Anmeld

4. april 2012

Nanastep

jeg tog 22kg på
men har tabt 27

Anmeld

4. april 2012

MariaJ

Første graviditet: +14 kg

Denne graviditet: +13 kg indtil videre (er i uge 35 nu)

Jeg har spist normalt begge gange. Var meget aktiv fysisk første gang. Denne gang har jeg skullet være mest mulig i ro siden uge 29. Jeg var normalvægtig før jeg blev gravid og vejede det samme da jeg blev gravid med nummer to som med nummer et.

Anmeld

4. april 2012

Røverdatter

Jeg tog 22 kg på, men har tabt mig 25 kg igen efter fødslen. Min søn er 6 måneder...

Hvis du ammer, kan du tabe dig efter fødslen. Jeg kan godt mærke på min krop at jeg ammer... Men gjorde intet ekstra i graviditeten, spiste dog masser af frugt og grønt - men det har jeg altid gjort.

Anmeld

4. april 2012

Talbutikken

10 kg, 5 kg og 6 kg

Mangler stadigvæk 5 kg fra min første graviditet, hvilket jeg endeligt har det fint med.

Har spist sund og varieret under alle graviditeter.

Anmeld

4. april 2012

Bonde-liv

ca 20 kg hver gang. men pga jeg har ammet begge børn i længere tid tabte jeg dem lynhurtigt igen

Anmeld

4. april 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

(hold fast nu) Jeg tog 40 kg på! Jeg har en datter på 10 mdr. og har tabt 36 kg, men lå også i underkanten(af BMI) før jeg blev gravid med hende. Osse derfor jeg tog så voldsomt på. Nu er jeg dog normalvægtig og er gravid med nr. to i 12. uge og har endnu ikke taget på. 

Jeg spiste normalt i første graviditet, dog uden at "begrænse" mig selv. Jeg spiser på samme måde denne gang. Tror ikke altid man selv kan gøre fra eller til, hvis man er normalt aktiv og spiser sundt og varieret. Man skal jo nok tabe det igen:-)

Anmeld

4. april 2012

Caracatita

1. graviditet - 9 kg
2. graviditet - 13 kg
3. graviditet - 15 kg

Jeg holdt ikke igen på nogen måde. Jeg havde en normal vægt fra starten af graviditeten. Og kiloene var hurtigt tabt igen bagefter - jeg fik så også store børn, som var en del af vægten (3940, 4805 og 4490)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.