Hvilken fødsel havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

Nemesis

M (: skriver:

Så datoen er en ren formalitet så man kan oprettes i systemet og få anæstesitilsyn?

i mit tilfælde var det ja. Normalt er man først til det møde mellem 14- 1 uge (nogle et par dage inden) jeg blev pænt opfordret til at få det gjort ret hurtigt.

fik min dato i november ( pks i jan) og var til det møde 22 december og fødte d. 25 dec.
Dem jeg var til møde med havde pks dato 26 pga julen ellers havde dt været d. 24.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

Røverdatter

Hm, så var det nok meget fornuftigt at få ham ud (:

Ja, jeg er stadig lidt overrasket over, hvor mange aks, der faktisk er foretaget blandt kvinderne herinde! 

Ja det er egentlig ret vildt. Altså jeg tror faktisk på at smertelindring osv kan gøre at det 'sværere' at føde vaginalt. Tror på at barnet også mærker den smertelindring moderen måske får - hvis ikke den mærker det direkte, mærker den moderens reaktion på det..

Jeg fik ingen smertelindring udover lændemassage - kan slet ikke lide tanken om at få noget sprøjtet ind i kroppen. Men man kan så sige, at jeg ikke havde noget andet valg da det kom til AKS, hvor jeg skulle bedøves hehe

Men ja, jeg tror at indgriben i fødslen gør den mere kompliceret. Vores søn vendte sig fx. i maven da vi ankom til sygehuset, og han virkede mere 'urolig' der hvis du forstår..

Anmeld

25. marts 2012

M (:

norenberg skriver:

nej for jeg kom ind med presse veer og var vandet gået ville han ikke overleve så det var et spørgsmål om minutter for at redde ham....der gik kun 32 min fra jeg stod i forhallen til han var ude og lagt i respirator

Hold da op! Det var også vildt hurtigt! Er han okay i dag?

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Nemesis skriver:

i mit tilfælde var det ja. Normalt er man først til det møde mellem 14- 1 uge (nogle et par dage inden) jeg blev pænt opfordret til at få det gjort ret hurtigt.

fik min dato i november ( pks i jan) og var til det møde 22 december og fødte d. 25 dec.
Dem jeg var til møde med havde pks dato 26 pga julen ellers havde dt været d. 24.

Hvorfor regnede de ikke med at du kunne gå tiden ud? Og hvorfor valgte du pks?

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Himmelsmil skriver:

Ja det er egentlig ret vildt. Altså jeg tror faktisk på at smertelindring osv kan gøre at det 'sværere' at føde vaginalt. Tror på at barnet også mærker den smertelindring moderen måske får - hvis ikke den mærker det direkte, mærker den moderens reaktion på det..

Jeg fik ingen smertelindring udover lændemassage - kan slet ikke lide tanken om at få noget sprøjtet ind i kroppen. Men man kan så sige, at jeg ikke havde noget andet valg da det kom til AKS, hvor jeg skulle bedøves hehe

Men ja, jeg tror at indgriben i fødslen gør den mere kompliceret. Vores søn vendte sig fx. i maven da vi ankom til sygehuset, og han virkede mere 'urolig' der hvis du forstår..

Jeg forstår udemærket, hvor du vil hen.. Synes godt nok også det er skræmmende mange, der får aks.. Har aldrig været opmærksom på før, at så forholdsvis stor en del af alle fødsler er aks..

Det kunne da være interessant at se, om der er nogen sammenhæng mellem mængden/typen af smertestillende eller om kvinden er blevet sat i gang og akut kejsersnit..

Anmeld

25. marts 2012

Nemesis

Hvorfor regnede de ikke med at du kunne gå tiden ud? Og hvorfor valgte du pks?

jeg har 2 akutte kejsersnit bag mig og havde derfor intet valg andet end pks.

Jeg har født for tidligt de 2 gange før og efter nr. 2 fandt man ud af jeg danner bakterier der spiser fosterhinden så vandet går.
Denne 3 gang var ikke anderledes og selvom jeg var i konstant behandling havde jeg aldrig en kontrolprøve der var bakteriefri.
Da jeg i starten af dec kunne mærke bebs var tydelig påvirket af medicinen som ikke hjalp blev vi enige om at stoppe og 14 dage senere kom hun jo så.

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Nemesis skriver:

jeg har 2 akutte kejsersnit bag mig og havde derfor intet valg andet end pks.

Jeg har født for tidligt de 2 gange før og efter nr. 2 fandt man ud af jeg danner bakterier der spiser fosterhinden så vandet går.
Denne 3 gang var ikke anderledes og selvom jeg var i konstant behandling havde jeg aldrig en kontrolprøve der var bakteriefri.
Da jeg i starten af dec kunne mærke bebs var tydelig påvirket af medicinen som ikke hjalp blev vi enige om at stoppe og 14 dage senere kom hun jo så.

Ej, den bakterie har jeg aldrig hørt om.. Det lyder ret vildt! 

Anmeld

25. marts 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Det er så sejt, når kvinder bare GØR det vi er skabt til uden bedøvelse! Håber, at jeg elv kan gøre dig kunsten efter! 

hehe tak..
Havde forventet at en sædefødsel var værre end alm. men - det sys jeg nu ikke

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Problembarnet skriver:

hehe tak..
Havde forventet at en sædefødsel var værre end alm. men - det sys jeg nu ikke

Var det ligefrem en sædefødsel?! Hvor er du sej!

Anmeld

25. marts 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Var det ligefrem en sædefødsel?! Hvor er du sej!

Det var det nemlig  og hun kom 24 dage for tidligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.