Hvilken fødsel havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

JustinsMoar

M (: skriver:

Hvordan kan det være du fik aks?

Fostervandet var helt tygt og grønt, Justins hjertelyd dykkede fra 170 ned til 50-60 under hver en ve jeg fik! Han var meget påvirket. Det hjalp ikke at skylle livmoderen med saltvand. Så satte de en elektrode på hans hovede for at overvåge ham ydeligere, men der var ingen ændringer. Så besluttede de at tage en skalp-pH og den var meget meget dårlig, så Justin skulle ud NU!! 

Det viste sig jo så at Justin var alt alt for lille, 2125 g. og ikke 3200 g som de skønnede ham til! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

M (:

JustinsMoar skriver:

Fostervandet var helt tygt og grønt, Justins hjertelyd dykkede fra 170 ned til 50-60 under hver en ve jeg fik! Han var meget påvirket. Det hjalp ikke at skylle livmoderen med saltvand. Så satte de en elektrode på hans hovede for at overvåge ham ydeligere, men der var ingen ændringer. Så besluttede de at tage en skalp-pH og den var meget meget dårlig, så Justin skulle ud NU!! 

Det viste sig jo så at Justin var alt alt for lille, 2125 g. og ikke 3200 g som de skønnede ham til! 

Puha, var du ikke meget bange undervejs?

Anmeld

25. marts 2012

132319

Vaginal fødsel x 2

Anmeld

25. marts 2012

Røverdatter

Hvordan kan det være du fik aks?

uh, der var nok flere grunde. Efter halvandet døgn med veer og uden kraftige presseveer blev jeg scannet da jeg var 10 cm åben. Han lå som stjernekigger. Men der var andre faktorer der gjorde at det endte i det. Hans hjertelyd var ustabil og der forekom de der såkaldte Events på skærmen. Også var jeg gået 16 dage over tid - så tror bare gerne de ville have ham ud da det kom dertil

Men du har helt ret - synes også der er mange der lader til at have fået kejsersnit..

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Himmelsmil skriver:

uh, der var nok flere grunde. Efter halvandet døgn med veer og uden kraftige presseveer blev jeg scannet da jeg var 10 cm åben. Han lå som stjernekigger. Men der var andre faktorer der gjorde at det endte i det. Hans hjertelyd var ustabil og der forekom de der såkaldte Events på skærmen. Også var jeg gået 16 dage over tid - så tror bare gerne de ville have ham ud da det kom dertil

Men du har helt ret - synes også der er mange der lader til at have fået kejsersnit..

Hm, så var det nok meget fornuftigt at få ham ud (:

Ja, jeg er stadig lidt overrasket over, hvor mange aks, der faktisk er foretaget blandt kvinderne herinde! 

Anmeld

25. marts 2012

norenberg

Er det "almindeligt" at få flere aks, når man først har fået ét?

Nej jeg fik at vide at risikoen ikke var større....mit sidste akut kejsersnit fik jeg da jeg gik i fødsel for tidlig og den lille kunne ikke overleve at jeg fødte ham normal da han lå i tværleje...

Anmeld

25. marts 2012

Nemesis

Hvordan kan det så være, at de valgte at sætte en dato alligevel? 

ja det er jo lidt tosset, men det er åbenbart proceduren. Når en tid er booket i systemet bliver man kaldt ind til møde hvor et pks bliver gennemgået, man snakker med narkoselægen, sygeplejersken og alle papirer bliver ordnet.

:-) Sisse

Anmeld

25. marts 2012

M (:

norenberg skriver:

Nej jeg fik at vide at risikoen ikke var større....mit sidste akut kejsersnit fik jeg da jeg gik i fødsel for tidlig og den lille kunne ikke overleve at jeg fødte ham normal da han lå i tværleje...

Hm, okay, det er da rart, at risikoen ikke forøges.

Hm, nej, det kan umuligt være nemt at føde en i tværleje.. Forsøgte de at vende ham?

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Nemesis skriver:

ja det er jo lidt tosset, men det er åbenbart proceduren. Når en tid er booket i systemet bliver man kaldt ind til møde hvor et pks bliver gennemgået, man snakker med narkoselægen, sygeplejersken og alle papirer bliver ordnet.

:-) Sisse

Så datoen er en ren formalitet så man kan oprettes i systemet og få anæstesitilsyn?

Anmeld

25. marts 2012

norenberg

norenberg skriver:

nej for jeg kom ind med presse veer og var vandet gået ville han ikke overleve så det var et spørgsmål om minutter for at redde ham....der gik kun 32 min fra jeg stod i forhallen til han var ude og lagt i respirator

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.