Børn skal have lov at være børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Klumpe-dumpe

åh hvor er jeg glad for at læse denne tråd troede jeg var den eneste mor på legepladsen, der lod sit barn lege selv - klatre op - hoppe osv. uden at stå i måsen af hende.

sidst vi var i zoo, fik jeg det berømte "mor-blik" fordi hun fik lov til selv at fise rundt inde ved gederne, hoppede rundt på de store sten, kravle rundt i gedelort osv. mens jeg stod UDEN for lågen.

min datter (lige blevet 3 år) elsker simpelthen at udforske og afprøve forskellige ting.... og ja hun er skide god til det. for nogen uger siden skulle hun prøve at skøjte og ja det klare hun alene efter en omgang med mor i hånden....

Faktisk i dag, sagde hendes pædagog i bhv,, at hun vidst aldrig havde vasket et barn såååå meget i sin lange karriere som min datter, for var hun ude i 5 min. kom hun ind og var sort fra top til tå.... Åh yes thats my girl

og ja hun er kommet til skade, men det var ved at hun stod ganske stille på sin skammel og så faldt hun ned og fik et meget kompliceret brud i overarm/albue og underarm... så shit happens selv om de sidder stille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Ciss

Lullaby skriver:

Her render de i stiletter i 2.

Det er da bare helt sindsygt! De bliver da hurtigt nok så gamle, at de ikke længere leger frit men hele tiden tænker på, hvordan tøjet sidder osv. For ikke at snakke om, hvor stillesiddende de bliver, hvis de skal trippe rundt i  stiletter hele dagen....

Anmeld

23. marts 2012

MorDk

Ariel skriver:

åh hvor er jeg glad for at læse denne tråd troede jeg var den eneste mor på legepladsen, der lod sit barn lege selv - klatre op - hoppe osv. uden at stå i måsen af hende.

sidst vi var i zoo, fik jeg det berømte "mor-blik" fordi hun fik lov til selv at fise rundt inde ved gederne, hoppede rundt på de store sten, kravle rundt i gedelort osv. mens jeg stod UDEN for lågen.

min datter (lige blevet 3 år) elsker simpelthen at udforske og afprøve forskellige ting.... og ja hun er skide god til det. for nogen uger siden skulle hun prøve at skøjte og ja det klare hun alene efter en omgang med mor i hånden....

Faktisk i dag, sagde hendes pædagog i bhv,, at hun vidst aldrig havde vasket et barn såååå meget i sin lange karriere som min datter, for var hun ude i 5 min. kom hun ind og var sort fra top til tå.... Åh yes thats my girl

og ja hun er kommet til skade, men det var ved at hun stod ganske stille på sin skammel og så faldt hun ned og fik et meget kompliceret brud i overarm/albue og underarm... så shit happens selv om de sidder stille

Lyder til din datter har det skøøøønt 

Anmeld

23. marts 2012

Maja_4000

Her hvor vi bor er der legepladser mellem alle blokkene , ved vores er der "bare" en sandkasse og et legehus så det er ikke her børnene gider lege .. Derfor har Caroline det for det meste for sig selv , så jeg har faktisk slet ikke tænkt over dét der

Men når vi går til nogle af de andre legepladser , sidder jeg altså ikke bare på en bænk .. Caroline kan ikke finde ud af at gå i det der faldunderlag-grus-halløj , så jeg er der da med en hånd til at hjælpe hende fra ting til ting Men ellers får hun lov .. Hun er heldigvis ikke modig nok til selv at klatre op på rutsebaner endnu .. Men hun er jo også kun 15 måneder :b

Anmeld

23. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Jeg sidder her og tænker... "Hvad pokker sker der for de forældre som ikke giver deres børn lov til at være børn"

Jeg var på legeplads med Bassen og ser en mor med sin datter (ca.samme alder som Bassen 18mdr.) 

Den lille pige var meget "smart" klædt på. Stramme jeans hun havde svært ved at bevæge sig i. Bling bling sko og alt så da meget "nydeligt ud" Ikke lige min smag men pyt! 

Den lille pige var meget forsigtig men viste stadig interesse for de andre børn og og ville meget gerne være med og klatre, gynge osv. som de andre børn gjorde (store som små) 

Den lille pige blev konstant holdt tilbage af sin mor. 

"Pas nu på" 

"Nej Nej ikke sådan"

"Åhhh du bliver beskidt" Tager pigen og børste hende for sand...

"Nej...ikke der" 

Ja og sådan blev det ved.

Min dreng gik selv rundt og kravlede selv op og rutsjede selv ned osv. Har aldrig holdt ham tilbage men selvfølgelig passet på ham til en vis grænse. 

Hvad er det der gør at nogle mødre vælger at holde deres børn tilbage? Jeg ved det ikke gør det bevidst... måske er det noget der ligger tilbage for egen barndom? Hvad er de bange for?

Jeg er super bange for der skal ske min Basse noget... 

MEN hvis jeg hæmmer ham i hans udfoldelse lærer han jo ikke noget her i livet... Jeg står ofte med en knude i maven når han kravler op osv. MEN han kan klarer det! Derfor får han lov! Og han bliver bedre og bedre. 

Bassen er også smart i tøjet...selv i jogginbukser, som han kan bevæge sig i. Han har smarte sko og støvler som IKKE strammer hans små fødder... Han bliver vasket efter behov og han må godt rode i jord og lege med sand og spilde på tøjet. 

Åhhh måtte bare ud med det. Sad nemlig og fik helt ondt af denne lille pige som så gerne ville... men ikke måtte.

God dag herfra!

Det kan være hun var på vej et andet sted hen hvor de skulle være lidt finere, men da de gik forbi legepladsen ville datteren måske godt lige lege lidt inden de gik videre.

Jeg må nok indrømme at jeg er en af dem der kan blive så træt af tråde der handler om andre mødre, og især mødre man ikke kender, fordi man i virkeligheden ikke aner noget som helst men alligevel synes man at have ret til at dømme.

Jeg synes vi har for travlt med at tale om hinanden.

Anmeld

23. marts 2012

MorDk

Det kan du da have ret i ...men det er lidt svært at undgå i diverse debatter her på nettet. Man tænker tanker og deler dem med andre hvis man har lyst. Jeg dømmer ingen. Hvad andre gør - det er deres sag, men jeg har lov at tænke og mene mit. Det er der intet forkert i... efter min overbevisnig!

Anmeld

23. marts 2012

MorDk

Hvis man ønsker at ens barn skal være pinlig ren når det frem til fest så skal man gå forbi legepladsen og sige "nej ikke idag" istedet for at give sig...og så alligevel holde barnet tilbage!

Det er det samme som at give barnet en pose slik og sige at det ikke må spise noget af det! Det er jo tarveligt!

Anmeld

24. marts 2012

elin1976

mor:) skriver:

Det kan være hun var på vej et andet sted hen hvor de skulle være lidt finere, men da de gik forbi legepladsen ville datteren måske godt lige lege lidt inden de gik videre.

Jeg må nok indrømme at jeg er en af dem der kan blive så træt af tråde der handler om andre mødre, og især mødre man ikke kender, fordi man i virkeligheden ikke aner noget som helst men alligevel synes man at have ret til at dømme.

Jeg synes vi har for travlt med at tale om hinanden.

Anmeld

24. marts 2012

MorDk skriver:

Det kan du da have ret i ...men det er lidt svært at undgå i diverse debatter her på nettet. Man tænker tanker og deler dem med andre hvis man har lyst. Jeg dømmer ingen. Hvad andre gør - det er deres sag, men jeg har lov at tænke og mene mit. Det er der intet forkert i... efter min overbevisnig!

Jep det har du da lov til.

Men derfor er jeg stadig træt af at man skal have så travlt med at tænke alt muligt og et eller andet sted "blande sig".

Som du selv siger skal alle have lov til deres meninger og dette er min mening.

Anmeld

24. marts 2012

MorDk skriver:

Hvis man ønsker at ens barn skal være pinlig ren når det frem til fest så skal man gå forbi legepladsen og sige "nej ikke idag" istedet for at give sig...og så alligevel holde barnet tilbage!

Det er det samme som at give barnet en pose slik og sige at det ikke må spise noget af det! Det er jo tarveligt!

Mange børn er faktisk i stand til at forstå hvorfor det ikke må blive beskidt og synes det er fedt at det har fået lov til at lege, selvom moren synes det er en dårlig ide.

Jeg synes ikke det er tarveligt. Man kender vel sin datter og ved om hun kan håndtere det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.