MorDk skriver:
Jeg sidder her og tænker... "Hvad pokker sker der for de forældre som ikke giver deres børn lov til at være børn"
Jeg var på legeplads med Bassen og ser en mor med sin datter (ca.samme alder som Bassen 18mdr.)
Den lille pige var meget "smart" klædt på. Stramme jeans hun havde svært ved at bevæge sig i. Bling bling sko og alt så da meget "nydeligt ud" Ikke lige min smag men pyt!
Den lille pige var meget forsigtig men viste stadig interesse for de andre børn og og ville meget gerne være med og klatre, gynge osv. som de andre børn gjorde (store som små)
Den lille pige blev konstant holdt tilbage af sin mor.
"Pas nu på"
"Nej Nej ikke sådan"
"Åhhh du bliver beskidt" Tager pigen og børste hende for sand...
"Nej...ikke der"
Ja og sådan blev det ved.
Min dreng gik selv rundt og kravlede selv op og rutsjede selv ned osv. Har aldrig holdt ham tilbage men selvfølgelig passet på ham til en vis grænse.
Hvad er det der gør at nogle mødre vælger at holde deres børn tilbage? Jeg ved det ikke gør det bevidst... måske er det noget der ligger tilbage for egen barndom? Hvad er de bange for?
Jeg er super bange for der skal ske min Basse noget...
MEN hvis jeg hæmmer ham i hans udfoldelse lærer han jo ikke noget her i livet... Jeg står ofte med en knude i maven når han kravler op osv. MEN han kan klarer det! Derfor får han lov! Og han bliver bedre og bedre.
Bassen er også smart i tøjet...selv i jogginbukser, som han kan bevæge sig i. Han har smarte sko og støvler som IKKE strammer hans små fødder... Han bliver vasket efter behov og han må godt rode i jord og lege med sand og spilde på tøjet.
Åhhh måtte bare ud med det. Sad nemlig og fik helt ondt af denne lille pige som så gerne ville... men ikke måtte.
God dag herfra!
Jeg er så en af dem der bruger alt tøjet i hans klædeskab..
Tror det er første gang nu her (han er 3½ år) at vi har faktisk har et 'gala sæt' hængende i skab - som han skal bruge til bryllup her næste weekend og ved at når vi er ovre det - så ville det også blive brugt.
Mange kommentere også at frederic har skjorte og vest på i bh, men nægter at have tøj hængende som ikke bliver brugt pga 'det kun er til fin'...
Ja, bh er deres arbejdsplads og det skal deres tøj kunne holde til og til en tur på den off legeplads - tur i skoven osv.
Vil jeg ikke have han bliver beskidt eller huller i hans tøj, kan jeg bare lade være med at give ham det på..
Han har aldrig haft den der hængende over hovedet; ej det må jeg ikke fordi jeg så bliver beskidt...
Så nej, jeg græder ikke snot eller skælder ham ud - hvis jeg henter ham med pletter eller hul på knæet.
Frederic har aldrig været en pynte dukke og bliver det aldrig...