jeg vil nok til den forsigtige mors forsvar sige, det kan være det er hendes første barn og fordi hun simpelthen ikke ved bedre... det kan jo være at hun simpelthen er så bange for at der skal ske hendes barn noget. at hun føler det er svigt hvis det er hendes datter kommer til skade, hvor det rent faktisk ER svigt at hun holder sit barn tilbage.. så jeg syntes da det er synd for pigen, men når moderen ikke ved bedre og folk ikke tør sige noget, så ændrer det sig jo ikke..
Jeg kan godt selv blive forsigtig... jeg syntes ikke det er lækkert at min søn spiser sand, jeg ved godt at han ikke dør af det. Og jeg syntes ikke det er sjovt hvis han kravlede højt op og faldt ned.. jeg ville nok også sige forsigtig og pas på osv... Men han er satme også lille..
Men på den anden side så kan jeg også sige at han får da også lov til at udforske og undersøge. nu går vi ikke så meget på legepladsen da han kun har kunnet gå i en måned, men jeg vil være sikker på at han er sikker. og ikke bare lader ham lege steder hvor jeg ikke er sikker på at han kan lege uden at komme slemt til skade... han skal ikke komme mere til skade end han allerede ER kommet... men jeg tror også sagtens jeg vil tage mig selv i det og huske at tænke, der sker jo ikke noget ved det osv.. det er ikke alle der er lige gode til at tage fat i sig selv og holde øje på afstand. Børn skal da have lov til at blive børn det er klart.
jeg syntes det er så sørgeligt at vi lever i et sådant samfund hvor det er "forbudt" at sige. "hey, lad nu barnet" selv til en vild fremmed, fordi at det ikke er pænt at fortælle andre hvordan de skal opdrage og lege med deres børn.
Anmeld