Børn skal have lov at være børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

MortilElias2010

Monica P skriver:

Jeg har den holdning jo mere beskidt et barn er når det bliver hentet i børnehaven, jo bedre har dagen være for barnet :-)

Præcis! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har også mødt sådanne forældre og ikke om jeg forstår, at man ikke lader sine børn lege.

Min datter er altid fin i tøjet og med nederdel hver dag (hendes valg), og det er rent, når hun får det på. Men det må alt sammen leges i og gøres beskudt, for det er netop derfor, jeg har en vaskemaskine.

Anmeld

22. marts 2012

MorDk

Ih tak for alle jeres skønne input...

Dejligt at jeg ikke er alene om dette undren *S* Og dejligt at læse at SÅ mange unger får lov....*S*

God dag/aften til alle!

Anmeld

22. marts 2012

Nattøs

Jeg oplevet et barn på en ferie for udsatte børn. Barnet havde tøj på til 1200 osv bare for et stykke tøj. Kep vi hørte konstant fra barnet. For nej, barnet skulle på ingen måde lege beskidt osv. Barnet manglet seriøst regntøj og ordentlig sko. Men sindsyg dyrt tøj, ja det skulle barnet have. Barnet lignte en 20 årige med stor penge pung og barnet var kun 11 K

Anmeld

22. marts 2012

Savannah

Du har så meget ret!! og hvor er det ærgeligt.. Var ude og spille rundbold med børnene idag der hvor jeg arbejder, men én af dem kunne ikke være med fordi hun have "højhælede" på.. 4 klasse ..

Ligeså det med tøjet.. cowboybukser er ikke ret nemme at lege i! Kærestens søn ejer desværre næsten ikke andet, så jeg har syet nogle lækre velourbukser han kan lege i. Det er ikke sjovt ikke at kunne være med til "gymnastik" på gulvet fordi tøjet hæmmer :s!!

Åååh hvor jeg synes der gøres disse børn en kæmpe bjørnetjeneste.. Hvordan skal de lære hvad de er i stand til og hvor deres grænser går hvis de aldrig får lov at søge dem?

Mvh Caroline.

Anmeld

22. marts 2012

Isabella_mor

jeg vil nok til den forsigtige mors forsvar sige, det kan være det er hendes første barn og fordi hun simpelthen ikke ved bedre... det kan jo være at hun simpelthen er så bange for at der skal ske hendes barn noget. at hun føler det er svigt hvis det er hendes datter kommer til skade, hvor det rent faktisk ER svigt at hun holder sit barn tilbage.. så jeg syntes da det er synd for pigen, men når moderen ikke ved bedre og folk ikke tør sige noget, så ændrer det sig jo ikke..

Jeg kan godt selv blive forsigtig... jeg syntes ikke det er lækkert at min søn spiser sand, jeg ved godt at han ikke dør af det. Og jeg syntes ikke det er sjovt hvis han kravlede højt op og faldt ned.. jeg ville nok også sige forsigtig og pas på osv... Men han er satme også lille..

Men på den anden side så kan jeg også sige at han får da også lov til at udforske og undersøge. nu går vi ikke så meget på legepladsen da han kun har kunnet gå i en måned,  men jeg vil være sikker på at han er sikker. og ikke bare lader ham lege steder hvor jeg ikke er sikker på at han kan lege uden at komme slemt til skade... han skal ikke komme mere til skade end han allerede ER kommet... men jeg tror også sagtens jeg vil tage mig selv i det og huske at tænke, der sker jo ikke noget ved det osv.. det er ikke alle der er lige gode til at tage fat i sig selv og holde øje på afstand. Børn skal da have lov til at blive børn det er klart.

jeg syntes det er så sørgeligt at vi lever i et sådant samfund hvor det er "forbudt" at sige. "hey, lad nu barnet" selv til en vild fremmed, fordi at det ikke er pænt at fortælle andre hvordan de skal opdrage og lege med deres børn.

Anmeld

22. marts 2012

Zeus

Cajsa må hjertens gerne blive beskidt (det må Isabella også for den sags skyld ), men jeg ér overbeskyttende i forhold til så meget andet Og ja, jeg er nok en af dem der render mit barn i numsen når vi er på legepladsen, ikke for at sige "det må du ikke!" for det må hun gerne, men for at passe på at hun ikke falder og knalder hovedet ned i et eller andet  Jeg ville simpelthen have så MEGA dårlig samvittighed, hvis hun kom alvorligt til skade, fordi jeg ikke var der...

Jeg er dog begyndt at give lidt slip, og lader hende gå op på kravlehuset og rutsje ned at rutsjebanen selv, men det er jeg først begyndt på for 14 dage siden Hun må godt komme hjem med mudder op til ørene, så længe der ikke er en kæmpe bule i panden

Jeg skal nok prøve at tænke på det!

Anmeld

22. marts 2012

Lullaby

Ja og hvad med de børn som bliver hevet med ind i de voksnes univers med Nynne, Lykke og feks. Rita. Hvad sker der for det? Hvorfor kan børn ikke bare være børn. Min ældste er 7 og hun aner ikke hvem Amailie fra Paradise er. Ej heller Justin Bieber. Men har nogle elever der er 8 år gammel og de ved hvem de er og ser de serier som jeg nævner. Eimen altså. Hvorfor skal børn hives ind i den slags?

Anmeld

22. marts 2012

Lullaby

Sally-Slingshot skriver:

Du har så meget ret!! og hvor er det ærgeligt.. Var ude og spille rundbold med børnene idag der hvor jeg arbejder, men én af dem kunne ikke være med fordi hun have "højhælede" på.. 4 klasse ..

Ligeså det med tøjet.. cowboybukser er ikke ret nemme at lege i! Kærestens søn ejer desværre næsten ikke andet, så jeg har syet nogle lækre velourbukser han kan lege i. Det er ikke sjovt ikke at kunne være med til "gymnastik" på gulvet fordi tøjet hæmmer :s!!

Åååh hvor jeg synes der gøres disse børn en kæmpe bjørnetjeneste.. Hvordan skal de lære hvad de er i stand til og hvor deres grænser går hvis de aldrig får lov at søge dem?

Mvh Caroline.

Her render de i stiletter i 2.

Anmeld

22. marts 2012

Lullaby

Monica P skriver:

Jeg har den holdning jo mere beskidt et barn er når det bliver hentet i børnehaven, jo bedre har dagen være for barnet :-)

Enig. Jeg elsker at hente ungerne og de bare er smurt ind i mudder og søle. Nogle gange kan jeg slet ikke genkende dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.