Vegetar/Veganer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Kofoed.

Himmelsmil skriver:

Regner med at han vil komme til at spise som vi gør, og alt hvad det inkluderer - protein alternativer og så videre

Ok. Kender ikke til anbefalingerne på området, altså om det er nok, men mon ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Røverdatter

Aisha skriver:

Nu har jeg ikke læst hvad alle de andre har skrevet men jeg tænkte på om du ikk deler ud af dine opskrifter?  jeg er heller ikke glad for kød

Jo vil meget gerne dele ud af opskrifter - opretter en tråd en af de nærmeste dage, inde på "Madopskrifter"..

Anmeld

16. marts 2012

Røverdatter

Kofoed. skriver:

Ok. Kender ikke til anbefalingerne på området, altså om det er nok, men mon ikke.

Jeg er ret sikker på det er nok. Kender flere som har levet fuld ud vegansk i 20-30 år, og de mangler i hvert fald ikke noget

Anmeld

16. marts 2012

Kofoed.

Himmelsmil skriver:

Jeg er ret sikker på det er nok. Kender flere som har levet fuld ud vegansk i 20-30 år, og de mangler i hvert fald ikke noget

Ved bare at børn skal have flere vitaminer end voksne, så måske også protein og som sagt, aner ikke hvor nemt der er at få i alternative protein produkter, hvis det kan siges sådan.

Anmeld

16. marts 2012

Røverdatter

UPDATE:

Har oprettet tråden "VEG-kogebogen" inde i "Madopskrifter". Vil løbende indskrive opskrifter

God weekend!

Anmeld

16. marts 2012

Røverdatter

Kofoed. skriver:

Ved bare at børn skal have flere vitaminer end voksne, så måske også protein og som sagt, aner ikke hvor nemt der er at få i alternative protein produkter, hvis det kan siges sådan.

Ja, men jeg er nu også ret sikker på at det er blevet lidt misforstået, det der med at der ikke er nok proteiner i vegansk kost.. Vi skal i hvert fald nok sørge for at han får alt hvad han behøver

Anmeld

16. marts 2012

...,

Jeg har endelig selv taget skridtet for ca en måned siden og kan nu kalde mig for vegetar - jeg har altid hadet kød, undtaget flæskesteg juleaften.. (håber at jeg kan holde mig fra det der også) der er rigtig mange der slet ikke kan forstå mit valg.. - men har det bare så godt med endelig at have en "forklaring" på hvorfor jeg intet kød skal ha.. Det er bare sådan en fantastisk følelse at jeg nu kan sige nej tak til kød, for jeg er jo Vegetar og ikke bare kræsen..  -kunne være super med en tråd om gode vege-retter til lidt inspiration

Anmeld

16. marts 2012

Kofoed.

Himmelsmil skriver:

Ja, men jeg er nu også ret sikker på at det er blevet lidt misforstået, det der med at der ikke er nok proteiner i vegansk kost.. Vi skal i hvert fald nok sørge for at han får alt hvad han behøver

Det er jeg nu ikke i tvivl om, skulle tofu ikke også være fyldt med protein?

Anmeld

16. marts 2012

Røverdatter

Kofoed. skriver:

Det er jeg nu ikke i tvivl om, skulle tofu ikke også være fyldt med protein?

Jo tofu er et rigtig godt alternativ!

Anmeld

16. marts 2012

Kofoed.

Himmelsmil skriver:

Jo tofu er et rigtig godt alternativ!

Hvordan smager det så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.