Himmelsmil skriver:
Dejligt med interessen 
I korte træk er en vegetar en der ikke spiser kød (heller ikke fisk), men spiser gerne mælkeprodukter, æg og honning. En veganer spiser ikke kød, mælkeprodukter, æg og honning.
Det er faktisk blevet ret misforstået indenfor området omkring næringsstoffer, forstået på den måde at mange, ja nærmest alle, næringsstofferne er at finde i diversefrugt og grønt. Fx. giver bønner, linser, nødder og kikærter de proteiner som er i kød. Derudover giver diverse frugter rigtig mange vitaminer og mineraler.
(Nogle veganere og vegetarer tager et kosttilskud af B12 vitaminet)
Vi har valgt livsstilen dels pga. etiske overbevisninger såsom forurening, sundhed, dyremishandling osv. Og dels pga. jeg simpelthen bare mistede lysten til kød. Vi føler ikke at det lægger til vores natur at spise kød og animalske produkter. Vi tror på at vores krop er 'indrettet' til planteføde (ex. tarmene, mavesækken, cellerne)
Hvis mine børn vælger at spise kød, så får de naturligvis lov til det! 
Slik har været én af de ting jeg har elsket som barn/ung, og jo - til tider kan det da være svært - men det er mest i frohold til familiesamkomster osv. Men man kan efterhånden finde utrolig meget slik uden gelatine i helsekostbutikker, og man lærer med tiden hvad der er med og uden gelatine 
Håber du kunne bruge det 
Hvad så når I er til familiefester. Får jeres børn så også lov til at smage af det de andre har med til tag-selv-bordet? (altså hvis det er sammenskuds gilde) Altså hvor 'fanatiske' er I?
Jeg synes at du og Dinna88 bør lave en tråd med en masse af jeres opskrifter.
Kunne nemlig godt tænke mig at indføre en kødfri dag og ugen men jeg har ikke de vilde ideer om hvordan og hvorledes.
Så det kunne være mega fedt. Fx i madopskrifter og så den bliver låst til at den altid ligger for oven