Vegetar/Veganer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2012

Røverdatter

Kofoed. skriver:

Hvordan smager det så?

Man kan købe tofu i mange varianter. > Marineret, Neutral, Krydret, med Champignon, Chili osv. Også kan man skære det ud og stege på panden. Nogen savner smagen af Bacon, og så kan man købe en bestemt tofu og skære det ud i 'bacon-tern' og stege det.. Men jeg er ikke vild med bacon smag.

Man kan også købe 'kyllinge' fileter og 'oksekøds' fars i Irma og Super Brugsen fra mærket Quorn. Det benytter nogle vegetarer sig af, hvis de 'savner' kylling - eller hvis man skal servere mad til sine altspisende familie/venner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

Røverdatter

Malene :0) skriver:

Jeg har endelig selv taget skridtet for ca en måned siden og kan nu kalde mig for vegetar - jeg har altid hadet kød, undtaget flæskesteg juleaften.. (håber at jeg kan holde mig fra det der også) der er rigtig mange der slet ikke kan forstå mit valg.. - men har det bare så godt med endelig at have en "forklaring" på hvorfor jeg intet kød skal ha.. Det er bare sådan en fantastisk følelse at jeg nu kan sige nej tak til kød, for jeg er jo Vegetar og ikke bare kræsen..  -kunne være super med en tråd om gode vege-retter til lidt inspiration

Super sejt og godt gået.... Jeg vendte også snuden for lidt over tre år siden, men synes min familie har taget det rigtig fint. Selvfølgelig er der masser af spørgsmål, men det er okay med mig

Og nu hvor vi lever vegansk, har jeg faktisk fået det endnu bedre - sundheds og følelses mæssigt

Er glad for at der bliver taget imod tråden med kyshånd

Anmeld

17. marts 2012

Zeus

Himmelsmil skriver:

Hej med jer!

Jeg blev inspireret af Sarab's tråd hvor hun svarer på eventuelle spørgsmål mht. det at være gift med en muslim.

Så derfor opretter jeg denne tråd hvor jeg gladeligt vil svare (så godt jeg nu kan) på spørgsmål vedrørende vegetarismen/veganismen.

Vi lever selv vegansk herhjemme, efter at have været vegetarer i over tre år. Og da vi har valgt denne livsstil møder jeg ofte folk der spørger ind til det, så vil gerne videregive info så godt som jeg nu kan

Jeg ønsker ikke at der skal være 'krig' på tråden, så beder jer om ikke at 'angribe' mig Jeg vil heller ikke 'angribe' jer 

Så, spørg løs

Har forresten lige et spørgsmål mere

Hvad spiser i til morgenmad/frokost? Er der overhovedet pålæg uden kød/mælk?

Anmeld

17. marts 2012

Røverdatter

Har forresten lige et spørgsmål mere

Hvad spiser i til morgenmad/frokost? Er der overhovedet pålæg uden kød/mælk?

Orrk ja Der er et kæmpe udvalg af pålæg og det er især i helsekostbutikkerne.. Man kan faktisk få vegetariske skære-'pølser', smørre-'pølser', skive-'pølser'/"salami" og alt muligt pølseværk Man kan få patéer, lidt sigesom leverpostej men med alt muligt forskellig smag Der findes sågar vegansk ost - lavet på plantemargerine og soyabønner. Der er virkelig et stort udvalg af pålæg - man skal bare finde sine favoritter.

Nogle er mest til mad som stadig smager lidt af kød, fordi de måske savner smagen, andre har ikke lyst til smagen af kød, men måske mere smagen af tomat/champignon/agurk osv.

EDIT: ... Til morgenmad spiser jeg müsli med banan og æble stykker og rismælk med vaniliesmag. Dét er mums! Og jeg synes at müsli ligger godt i maven på en frisk måde. Til tider spiser jeg også havregrød.

Anmeld

17. marts 2012

Zeus

Himmelsmil skriver:

Orrk ja Der er et kæmpe udvalg af pålæg og det er især i helsekostbutikkerne.. Man kan faktisk få vegetariske skære-'pølser', smørre-'pølser', skive-'pølser'/"salami" og alt muligt pølseværk Man kan få patéer, lidt sigesom leverpostej men med alt muligt forskellig smag Der findes sågar vegansk ost - lavet på plantemargerine og soyabønner. Der er virkelig et stort udvalg af pålæg - man skal bare finde sine favoritter.

Nogle er mest til mad som stadig smager lidt af kød, fordi de måske savner smagen, andre har ikke lyst til smagen af kød, men måske mere smagen af tomat/champignon/agurk osv.

EDIT: ... Til morgenmad spiser jeg müsli med banan og æble stykker og rismælk med vaniliesmag. Dét er mums! Og jeg synes at müsli ligger godt i maven på en frisk måde. Til tider spiser jeg også havregrød.

Men er det så ikke også meget dyrere end normal pålæg?

Anmeld

17. marts 2012

Røverdatter

Zeus skriver:

Men er det så ikke også meget dyrere end normal pålæg?

Hmm.. Det er vist noget lign. det samme - måske nogle kroner dyrere. Men vi har også valgt at prioritere vores mad højest, næstefter Birk selvfølgelig ..

Tror de koster mellem 20 og 30 kr. Men ofte er de på tilbud, nogle gange til 8-10 kr. Jeg ved faktisk ikke hvad andet pålæg koster mere  Så ved ikke om det er meget dyrere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.