Vegetar/Veganer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Zeus

Himmelsmil skriver:

Hej

Ja, der er desværre flere skrækhistorier frem for de gode happy-endings Og det er jo meget sørgeligt med parret og deres datter.. ØV.. Men tror simpelthen at parret ikke har været nok på banen med at give deres datter hvad hun skulle have.

Og vi vil på bedst mulig vis give vores søn hvad han behøver for ikke at komme i underskud. Han skal fx. have bønne/linse mos nu hvor han bliver 6 mdr. for at give ham de proteiner som fx er i fisk/kylling.

Vi vælger for ham indtil han selv kan vælge Vi tænker meget på det i hverdagen! Min kæreste er uddannet kok, og arbejder som bager nu. Han ved en del om at sammensætte madretter - og det er vist også ham der er overmanden i køkkenet  

Hvor er det spændene det her, super fed idé du har fået med den her tråd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

L&V

Himmelsmil skriver:

Ja, det er nemlig rigtigt.. Der er utrolig meget tøj/sko osv som indeholder skind eller noget andet fra et dyr.

Jeg ved at der findes et hav af hjemmesider der forhandler 'dyrefrit' tøj, såsom hamp og hør tøj. Men så skal man jo bestille over nettet.

Okay fedt at det findes syntes jeg.. Er bare selv helt tosset med uld til børn og mig selv en vinter uden uld ville jeg være ked af

Anmeld

16. marts 2012

Røverdatter

tarkoflen skriver:

Jeg er også nysgerrig på hvorfor man vælger kød fra, så kigger lige med her. Synes det er rigtig fint I gør hvad er bedst for jeres familie, og fedt at I også godt kan se på os andre kødspiserer som lige så normale som jer selv

Og som Nettemor skriver, så er jeg også rigtig intersseret i yndlingsopskrifterne vi kunne også godt bruge lidt inspiration til at enten få en kødfri dag eller en anden måde at bruge bønner og kikærter og sådan noget på.... Vil helt sikkert tjekke bloggen ud!

Hvor er det altså dejligt med positiv respons

Jeg har masser af venner og familie som er kødspisere, elsker dem ikke mindre af den grund

Men forstår hvorfor du skriver det, for jeg har da også mødt nogle vegetarer som afskyr og taler ned om kødspisere - det er, for mig, usmageligt  Så er 'vi' jo ikke en skid bedre. heheh

Vil se hvad jeg kan gøre med en yndlingsmadopskrifte-tråd, men ved ikke lige hvordan man låser et emne... Finder jeg nok ud af

Anmeld

16. marts 2012

Røverdatter

Månsson skriver:

Okay fedt at det findes syntes jeg.. Er bare selv helt tosset med uld til børn og mig selv en vinter uden uld ville jeg være ked af

Uld er altså også lækkert. Og nu du siger det - min dreng bruger faktisk uld-body'er her om vinteren også  Håber jeg stadig kan komme i veganerhimmelen

Anmeld

16. marts 2012

Røverdatter

Zeus skriver:

Hvor er det spændene det her, super fed idé du har fået med den her tråd

Tak  tusind tak. Er glad for den ville vække lidt opmørksomhed.. Var faktisk lidt 'bange' for at starte tråden op, for jeg hører i min dagligdag en del til det at være veganer... Men jeg tænkte, at det måske kunne gavne folk at vide hvorfor og hvordan man bliver veganer/vegetar, så jeg slugte min klump og oprettede den.

Og det er kun godt! Er positivt overrasket over hvor meget interesse der er omkring det

Anmeld

16. marts 2012

L&V

Himmelsmil skriver:

Uld er altså også lækkert. Og nu du siger det - min dreng bruger faktisk uld-body'er her om vinteren også  Håber jeg stadig kan komme i veganerhimmelen

Er sikker på der er tilgivelse når det gælder børn og deres helbred

Anmeld

16. marts 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Nu har jeg ikke læst hvad alle de andre har skrevet men jeg tænkte på om du ikk deler ud af dine opskrifter?  jeg er heller ikke glad for kød

Anmeld

16. marts 2012

Røverdatter

Månsson skriver:

Er sikker på der er tilgivelse når det gælder børn og deres helbred

ih det var godt...

Anmeld

16. marts 2012

MRN

Børnehaven ligger på Amager (Artellerivej) og er en udflytterbørnehave som hver dag kører til Fredensborg. 

Der findes flere vegetar vuggestuer og børnehaver. 

Anmeld

16. marts 2012

Røverdatter

MRN skriver:

Børnehaven ligger på Amager (Artellerivej) og er en udflytterbørnehave som hver dag kører til Fredensborg. 

Der findes flere vegetar vuggestuer og børnehaver. 

Ja, jeg arbejdede selv i en Steiner vuggestue under graviditeten og der laver de alt mad vegetarisk. Så det har vi også overvejet mht. hvor vores dreng skal være Men kender faktisk ikke nogen børnehaver udover Rudolf Steiner og den du arbejder i som laver vegetarisk til børnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.