nu kan jeg snart ikke klare mere... :´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

hvad er implantations blødning? 

Jeg har faktisk ikke menstruations kramper som jeg plejer. men jeg tænker at de kommer sikkert i løbet af idag.. 

min blødning var ca 3 dråber helt frisk blod igår, et dryp ned i toilettet, som jeg tilfældigvis så, og så 2 dråber på papiret omgivet af lyserødt udflåd... 

her imorgs var der så 1 enkelt helt rød dråbe på papiret, og der har ikke været mere siden. men jeg har så heller ikke været på toilet siden... 

men bare rolig du giver mig ikke falske forhåbninger... jeg har så tit håbet, og hver gang bliver jeg skuffetm så jeg forventer intet... 

det er den lille blødning der kan opstå når det befrugtede æg sætter sig fast...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

det er den lille blødning der kan opstå når det befrugtede æg sætter sig fast...

tak. jeg fandt også lige lidt på nettet om det... 

det passer jo faktisk ret godt med tidspunket. det er jo en uge siden jeg havde æl og forventer mens ca den 22 marts... 

men altså, hvad er chancen lige for at det er dét som jeg har oplevet? 

jeg kan ihvertfald ikke gøre andet end at vente og se om der kommer mere blod, og hvis jeg ikke har blødt mere om 1 uge ca, så må jeg hellere prøve at teste. 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Hvis du mest har lyst til at ligge under din dyne, så er det det du skal gøre! Mærk efter hvad din krop fortæller dig, og lyt til den! Det er jeg ved at lære, men det er altså ikke altid så nemt...

Er der ikke et sted i solen og i læ, hvor der ikke kommer mennesker, hvor du kan gemme dig med god musik i ørene eller en god bog? Hvis der selvfølgelig er lige så godt vejr der hvor du bor

Jeg er lige begyndt til psykolog, godt nok på grund af stess, men det ændre jo ikke på, at jeg har behov for det, og jeg synes allerede nu, at jeg kan mærke, at hun sætter gode tanker i gang! Og hvis jeg var dig, ville jeg helt klart starte til psykolog nu, før du får det endnu værre... Det er trods alt "nemmere" at tage det i opløbet, end når man er helt nede og ligge...

ja måske skulle vi overveje at skifte læge.. han er ellers god nok. bare ikke lige med det her. tror han er lidt gammeldags... 

ja du har helt ret i at jeg nok burde søge hjælp før jeg er helt nede på bunden (hvilket vist er snart...

er det ikke røv dyrt at gå til? hvad giver du? 

jeg tvivler jo på at jeg kan få en henvisning fra mig læge... 

Anmeld

16. marts 2012

NNL

vores læge sagde til os, at vi ikke kunne få hjælp lige nu fordi at jeg havde den der SA i sommers... så mener han jo at vi godt  kan lave børn, men at vi bare skulle give det tid.. 

og den tid synes jeg faktisk også at vi har givet nu.. snøft...

Føler med dig og kender din frustration. Her tog det et år før jeg blev gravid med en baby som indtil videre er blevet derinde. Efter de første 4 mdrs førsøg, blev jeg nemlig gravid og havde en SA.

I august måned da jeg talte med min læge (om noget andet), spurgte jeg ind til om vi ikke skulle undersøges inden så længe, da vi selv havde snakket om at gå til lægen når vi kom fra ferie i starten af november. Det kunne der ikke være tale om før vi havde prøvet i 2 år, da det jo var lykkedes os i januar/februar. Så stod man der og følte sig både dum og totalt hjælpeløs...

Hvad jeg ikke vidste var, at jeg på det tidspuntk var 3 uger henne, så videre kom det aldrig. Jeg vil gerne fortælle dig hvad vi gjorde for at det lykkedes (ved selvfølgelig ikke om det var derfor). Men here goes:

Tidligere cyklusser var vi sammen hver dag op til ÆL, og netop denne gang besluttede vi os for at lade "svømmerne" vokse sig lidt ekstra store og stærke. Min ÆL faldt altid på dag 14, så vi sexede på cyklusdag 8, 11 og 13. Derefter var vi fortsat sammen hver 2 - 3 dag, for at give kroppen lidt ro til at ægget kunne sætte sig fast. Og vupti, jeg var sørme gravid. Så at man ikke skal tænke over det, havde INGENTING at sige her. Har aldrig tænkt så meget over det som den måned

Krydser fingre for at det snart bliver din tur

Anmeld

16. marts 2012

raca

nu bliver du nok fryteligt sur over min svar.

men det er fustrende at være barnløs... jeg har været der.

vi er i dag vandt til at styre alt selv.., hvornår vi ikke vil havde børn, hvad hår farve vi vil havde, hvor vi vil bo, hvilken udd.. og hvis vi vil havde friske jordbær til jul.. jammen så får vi også det.. osv.. alt styre vi som udgangs punkt selv.

når naturen så går ind og tager magten.. hvad den har gjort her. i har prøvet i

1 år og 4 mdr... med en graviditet til følge.. det betyder at du realt er fertil.. jojo du havde forventet at den var der i første forsøg.. man sådan var det ikke.. du arborterede, men det er der virkelig mange der gør.. 3/4 af alle kliniske graviditeter ender faktisk der... de fleste dog så tidligt at ingen opdager det.

men i er frataget mugligheden for at styre noget selv.. og i har gjordt alt for dt skal lykkes men det virker ikke..derfor er det så fustrende..

med den alder i har, og hvis der ikke er nogle indikationer på der skulle være noget galt. og med en graviditet, ville de læger her omkring sige.. ca 2 års prøven eller 2 spontane aborter 

så prøv og slip kontrollen. man kan ikke tvinge et barn frem.. slap af nyd hinannen og sommeren.. focuser på alt det i kan mens i ikke har børn.

Anmeld

16. marts 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

ja måske skulle vi overveje at skifte læge.. han er ellers god nok. bare ikke lige med det her. tror han er lidt gammeldags... 

ja du har helt ret i at jeg nok burde søge hjælp før jeg er helt nede på bunden (hvilket vist er snart...

er det ikke røv dyrt at gå til? hvad giver du? 

jeg tvivler jo på at jeg kan få en henvisning fra mig læge... 

Jeg faldte lige over denne, men den har du nok set, men der står jo, at du kan bede om at blive henvist til en gynækolog

https://www.baby.dk/debat/165203pi1/ordet-er-frit/e ksperthjaelp-min-kaereste-synes-jeg-er-alt-for-fok useret-paa-at-blive-gravid-og-det-paavirker-vores- forhold.aspx

Jo det er skide dyrt med psykolog, og man kan kun få henvisning fra læge ved depression eller angst, og det har jeg ikke.

Men jeg giver 850 kr. for en time, så jo det er røv dyrt, men hvis du kommer i gang nu, og ikke venter den måned, der måske kan gøre, at det hele vælter, kan jo måske gøre, at du ikke skal have så mange gange...

Jeg håber du kan finde en god en, som du er tryg ved, det tror jeg er det vigtigste! Så skal man nok få god hjælp

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

NNL skriver:

Føler med dig og kender din frustration. Her tog det et år før jeg blev gravid med en baby som indtil videre er blevet derinde. Efter de første 4 mdrs førsøg, blev jeg nemlig gravid og havde en SA.

I august måned da jeg talte med min læge (om noget andet), spurgte jeg ind til om vi ikke skulle undersøges inden så længe, da vi selv havde snakket om at gå til lægen når vi kom fra ferie i starten af november. Det kunne der ikke være tale om før vi havde prøvet i 2 år, da det jo var lykkedes os i januar/februar. Så stod man der og følte sig både dum og totalt hjælpeløs...

Hvad jeg ikke vidste var, at jeg på det tidspuntk var 3 uger henne, så videre kom det aldrig. Jeg vil gerne fortælle dig hvad vi gjorde for at det lykkedes (ved selvfølgelig ikke om det var derfor). Men here goes:

Tidligere cyklusser var vi sammen hver dag op til ÆL, og netop denne gang besluttede vi os for at lade "svømmerne" vokse sig lidt ekstra store og stærke. Min ÆL faldt altid på dag 14, så vi sexede på cyklusdag 8, 11 og 13. Derefter var vi fortsat sammen hver 2 - 3 dag, for at give kroppen lidt ro til at ægget kunne sætte sig fast. Og vupti, jeg var sørme gravid. Så at man ikke skal tænke over det, havde INGENTING at sige her. Har aldrig tænkt så meget over det som den måned

Krydser fingre for at det snart bliver din tur

tak fordi du ville dele din historie!  og hvor er det dejligt at det endelig lykkes jer. 

vi har også prøvet med at have sex på forskellige tidspunkter. både at "samel" sæden sammen, og også det modsatte... men det virker desværre ikke...  

da jeg var gravid i sommers, havde vi haft sex hver dag i den måned.... 

jeg fatter ikke hvorfor lægerne har den holdning.. men jeg kan da høre at min ikke er den eneste så! 

jeg synes bare at jeg stresser mere og mere over det... i starten var der jo ingen stres overhovedt! men det er der sku da kommet nu... og det bliver kun værre og værre... 

det er dog rigtig rart at høre at du blev gravid i den måned hvor du tænkte meget på det, for det er jo det første "gode" råd man får af alle mennesker.. 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

nu bliver du nok fryteligt sur over min svar.

men det er fustrende at være barnløs... jeg har været der.

vi er i dag vandt til at styre alt selv.., hvornår vi ikke vil havde børn, hvad hår farve vi vil havde, hvor vi vil bo, hvilken udd.. og hvis vi vil havde friske jordbær til jul.. jammen så får vi også det.. osv.. alt styre vi som udgangs punkt selv.

når naturen så går ind og tager magten.. hvad den har gjort her. i har prøvet i

1 år og 4 mdr... med en graviditet til følge.. det betyder at du realt er fertil.. jojo du havde forventet at den var der i første forsøg.. man sådan var det ikke.. du arborterede, men det er der virkelig mange der gør.. 3/4 af alle kliniske graviditeter ender faktisk der... de fleste dog så tidligt at ingen opdager det.

men i er frataget mugligheden for at styre noget selv.. og i har gjordt alt for dt skal lykkes men det virker ikke..derfor er det så fustrende..

med den alder i har, og hvis der ikke er nogle indikationer på der skulle være noget galt. og med en graviditet, ville de læger her omkring sige.. ca 2 års prøven eller 2 spontane aborter 

så prøv og slip kontrollen. man kan ikke tvinge et barn frem.. slap af nyd hinannen og sommeren.. focuser på alt det i kan mens i ikke har børn.

nej jeg bliver ikke sur over dit svar... nok nærmere lidt ked af det.. 

for det er ikke fordi jeg er én som er vandt til at få alt hvad jeg peger på... tværtimod.. jeg har faktisk hele mit liv skulle kæmpe rigtig meget for alting. 

så jeg tager det langt fra for givet at man bare lige får en baby når man beder om det... 

du har helt ret i at man ikke selv kan styre naturens gang, men man kan altså heller ikke selv styre sine følelser! og min kvindelighed skriger langt væk lige nu efter at blive mor. det er vel kun naturligt i min alder? (29 år) 

mange af mine veninder har jo 2 og 3 børn.... og jeg er da ærlig talt pisse træt af at være den sjove lege tante hele tiden... 

jeg ved godt at alt godt kommer til den der venter osv osv... men det er næmmere sagt end gjort når man står i det, med følelserne helt ude på tøjet  

vi har nydt en dejlig lang ungdom og kæreste tid sammen (9 år) og nu er vi bare så klar til at lave en lille familie sammen. 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg faldte lige over denne, men den har du nok set, men der står jo, at du kan bede om at blive henvist til en gynækolog

https://www.baby.dk/debat/165203pi1/ordet-er-frit/e ksperthjaelp-min-kaereste-synes-jeg-er-alt-for-fok useret-paa-at-blive-gravid-og-det-paavirker-vores- forhold.aspx

Jo det er skide dyrt med psykolog, og man kan kun få henvisning fra læge ved depression eller angst, og det har jeg ikke.

Men jeg giver 850 kr. for en time, så jo det er røv dyrt, men hvis du kommer i gang nu, og ikke venter den måned, der måske kan gøre, at det hele vælter, kan jo måske gøre, at du ikke skal have så mange gange...

Jeg håber du kan finde en god en, som du er tryg ved, det tror jeg er det vigtigste! Så skal man nok få god hjælp

puha ja det er da godt nok lidt dyrt... men hvis det hjælper så er det jo det værd. 

tak for linket. Jeg kan se at jeg langt fra er den eneste kvinde som går rundt og føler sådan. 

nogle gange føler man sig bare som den eneste i verden der ikke kan lave børn... 

jeg har heldigvis en rigtig god veninde, som jeg deler alt dette her med, og ja så er min kæreste en fantastisk fyr som prøver at sætte sig ind i alle de her kvinde ting, og trøster mig når jeg har burg for det. 

han vil virkelig blive en fantastisk far! 

Anmeld

16. marts 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

puha ja det er da godt nok lidt dyrt... men hvis det hjælper så er det jo det værd. 

tak for linket. Jeg kan se at jeg langt fra er den eneste kvinde som går rundt og føler sådan. 

nogle gange føler man sig bare som den eneste i verden der ikke kan lave børn... 

jeg har heldigvis en rigtig god veninde, som jeg deler alt dette her med, og ja så er min kæreste en fantastisk fyr som prøver at sætte sig ind i alle de her kvinde ting, og trøster mig når jeg har burg for det. 

han vil virkelig blive en fantastisk far! 

Du er helt bestemt ikke den eneste!

Jeg vil også så gerne være mor og har faktisk villet det i de sidste 10 år, men skulle lige finde ham, der skulle være far til mine børn først

Ham har jeg fundet nu, og vi har også været sammen tilpas lang tid til, at jeg ved, at det er ham, jeg gerne vil have børn med! Vi er startet direkte i behandling, fordi jeg har en sygdom der gør, at jeg med meget stor sandsynlighed ikke selv kan blive gravid og at de ville være skidt for mig ag gå uden p-piller... Men lang historie kort, så er jeg gået ned med stress over mit job, og har derfor måtte sætte behandlingen på standby, og det er bare så frustrerende! Så jeg kender din frustration, selvom jeg ikke har været igennem sa eller prøvet i mange år... Så har tanken om børn været der i mange år, og i alle de år, har alle omkring mig fået barn eller børn!

Så nej du er slet ikke alene! Det må du ikke tro! Man bliver skide frustreret over, at ens krop ikke kan det, som skulle være så naturligt og som kommer for nogle, bare de kigger på hinanden!

Hvor er det dejlig, at du har sådan en god veninde og fantastisk en mand! Det er bare guld værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.