nu kan jeg snart ikke klare mere... :´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Gaia

Skift så læge! Basta. Du skal sku da ikke finde dig i at en udefra skal bestemme hvorvidt jeres chancer for graviditet bliver mindre.. Nu har jeg aldrig haft problemet med at blive gravid, men jeg ved tilgengæld at læger bare er mennesker som du og jeg og ligesom der findes skod mekanikere, findes der også skod læger. Du skal tro på, at det er okay at bede om hjælp. 

1) skift læge

2) bestil tid til samtale

3) få en nær veninde/ mor med som kan støtte dig og evt. Kæmpe med dig ( tror dog ik det bliver nødvendigt at kæmpe).

4) få evt. En psykolog henvisning, så du kan få bearbejdet sorgen over, at have haft det så svært med at blive gravid.

5) husk lægen er KUN et menneske! 

Kæmpe jeg tror på dig og på det nok skal lykkes. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

NNL

Anonym skriver:

tak fordi du ville dele din historie!  og hvor er det dejligt at det endelig lykkes jer. 

vi har også prøvet med at have sex på forskellige tidspunkter. både at "samel" sæden sammen, og også det modsatte... men det virker desværre ikke...  

da jeg var gravid i sommers, havde vi haft sex hver dag i den måned.... 

jeg fatter ikke hvorfor lægerne har den holdning.. men jeg kan da høre at min ikke er den eneste så! 

jeg synes bare at jeg stresser mere og mere over det... i starten var der jo ingen stres overhovedt! men det er der sku da kommet nu... og det bliver kun værre og værre... 

det er dog rigtig rart at høre at du blev gravid i den måned hvor du tænkte meget på det, for det er jo det første "gode" råd man får af alle mennesker.. 

"Tror du ikke du skal lade være med at tænke så meget over det" - det er det allerværste man kan sige til en som har prøvet forholdsvist længe, og som på ingen måde KAN slippe tanken, hvor end man gerne ville. Var selv ved at kaste op hver gang jeg hørte det, især fra de veninder som lige blev gravid i første forsøg...

En helt anden ting er at jeg efterfølgende har skiftet læge, for der var mange ting de ikke tog sig ordentligt af, og jeg vil være tryg ved den læge jeg har - så måske et andet lægehus vil se anderledes på sagen?

Til sidst kan jeg kun sige, at jeg selvfølgelig er sikker på det skal lykkes for jer. UDEN TVIVL!! Men ventetiden er frygtelig. Vil til gengæld sige at når det så sker, er man totalt ligeglad med hvor lang tid det har taget. Jeg er helt sikker på at jeg har ventet på lige netop den dejlige dreng som lige nu ligger i min mave, og jeg vil allerede nu ikke bytte det væk for noget (altså selvfølgelig ikke barnet, men selve situationen)

Er sikker på du får det på samme måde når det sker for jer

Anmeld

16. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

jeg er ikke særlig god til at skære igennem med sådan noget..  jeg er vist alt for autoritets tro, og jeg ender altid med at sidde og sige ja tak og amen til det lægen siger.. 

sidst vi var der, følte jeg mig som en lille teenager, der sad og tiggede sin mor og far om at få lov at få de nye dyre sko som man ønskede sig... 

og sådan skal det jo ikke være når man er voksne mennesker, som ønsker sig en baby!  

jeg tror faktisk at jeg er ved at være kørt så psykisk ned over det her, at min selvtillid = 0! jeg har ingen kræfter tilbage for at kæmpe en kamp mod lægen.... 

Så syntes jeg da at du skulle overveje at skifte læge. jeg har skiftet læge flere gange for at få en der faktisk gider og tage sig af mig, men jeg bliver selvfølgelig også utilfreds og sur når jeg ved at de ting der foregår er forkerte.

Kan din mand ikke tage kampen op så? Altså tage ham med en tur til lægen?  Og så kan han fortælle din læge en ting eller 2  

Anmeld

16. marts 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

vi har forsøgt at lave en baby siden december 2010, jeg havde en SA i sommers, og siden dengang sker der bare intet!!! og alle andre omkring mig bliver gravide hele tiden... 

jeg havde ægløsning den 6-8 ca, og allerede igår aftes og her til morges er der så en lille smule frisk blod og lyserødt udflåd på papiret efter jeg tørrede mig... 

så tak for lort at min mens endda allerede kommer ca en uge for tidligt!!!! 

Jeg gider snart ikke mere... kan ikke holde til det her konstante nederlag mere.... min psyke er kørt helt i bund!!!! 

hvorfor synes Gud åbenbart ikke at vi skal have det barn?! Vi vil elske det højere end noget andet, og gøre alt for at det..... 

vi er begge blevet undersøgt, og ingen af os fejler noget! vi er, som lægen så pænt sagde det, "ufrivillige barnløse"

bvvvvvvar jeg brækker mig snart at skam over min egen lorte krop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Øv det er hårdt kan jeg godt huske. kan din læge ikke sende jer til insemination hos de gynækolog ? Bare så i kan blive hjulpet på vej?

Anmeld

18. marts 2012

Ønskebarnet12

Anonym skriver:

vi har forsøgt at lave en baby siden december 2010, jeg havde en SA i sommers, og siden dengang sker der bare intet!!! og alle andre omkring mig bliver gravide hele tiden... 

jeg havde ægløsning den 6-8 ca, og allerede igår aftes og her til morges er der så en lille smule frisk blod og lyserødt udflåd på papiret efter jeg tørrede mig... 

så tak for lort at min mens endda allerede kommer ca en uge for tidligt!!!! 

Jeg gider snart ikke mere... kan ikke holde til det her konstante nederlag mere.... min psyke er kørt helt i bund!!!! 

hvorfor synes Gud åbenbart ikke at vi skal have det barn?! Vi vil elske det højere end noget andet, og gøre alt for at det..... 

vi er begge blevet undersøgt, og ingen af os fejler noget! vi er, som lægen så pænt sagde det, "ufrivillige barnløse"

bvvvvvvar jeg brækker mig snart at skam over min egen lorte krop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du skal ikke være ked af det, jeg ved godt at man mister tålmodighed og håb, men tro mig jo mere du tænker på det jo længere tid gå det. Mig og min mand prøvede og prøvede men intet lykkes, til sidst sagde jeg fuck det, det kommer hvis det skal. Og så blev jeg fandme gravid efter jeg holdte op med at tænke på det, og lige så snart man endelig er blevet det så begynder bekymringer om sa, så op med humøret det skal nok gå ! Krydser fingre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.