nu kan jeg snart ikke klare mere... :´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg har et hold venner, som heller ikke fejl noget, men de er i behandling og fik deres første barn med hjælp!

Så jeg tror bestemt godt I kan få hjælp, er man ufrivillig barnløs, så skal man jo ikke gå i 10 år, før der sker noget, hvis man har gjort alt hvad man kunne...

Jeg har flere veninder, dr har fået at vide af lægen, at de bare skal have sex 3 gange om ugen, og så lade være med at gå så meget op i, at man skal lave en baby, men bare at man skal slappe af og hygge sig

Hvor gamle er I?

det har vi også fået afvide.. og jeg brækker mig snart over de folk der siger at man ikke skal tænke på det, for så kommer det jo nok  det er jo verdens dårligste råd.. 

og dette var ikke myntet på dig! jeg skulle bare lige have det ud af mit system.. 

vi er begge to i slutningen af 20´erne, så alderen er jo også snart ved at være lidt imod os... jeg bliver jo ikke ligefrem mere fertil som årene går.... desværre. 

skal man kontakte en privat klinik så? 

vi bor ude på lars tyndskids mark i jylland, og jeg kender intet til hvor der ligger klinikker og den slags.. jeg var jo overbevist om at jeg ville blive gravid med det samme så jeg smed mine p-piller! æv... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg vil da mene at i kan få hjælp når der er gået 1år efter din SA.

Det er hårdt med den ventetid. kender det alt for godt selv.

tror du? 

vil lægen ikke stadig påstå at jeg, grundet min SA, jo godt selv kan blive befrugtet? det er jo hans undskyldning nu.. 

føler bare slet ikke at vi bliver taget seriøst... 

og vi har virkelig prøvet alt  selv... kanon kur, alverdens vitamin piller, sex hver 2 dag, sex hver 3 dage, kun sex omkring ÆL, sex hver dag hele måneden... sex uden at bruge æl test, sex med æl test, sex i det fri, sex hvor vi har prøvet at lade vær med at tænke på baby... 

min kæreste sagde imorges, da jeg blødte, at han snart heller ikke kunne holde ud at se på mig blive så ked af det måned efter måned... 

jeg er jo nødt til at pjekke fra arbejdet idag, fordi jeg bare sidder og hyler herhjemme.. 

total pms style... 

og hvorfor begynder min krop og at bløde en uge for tidligt? nu er der sku da helt kuk i den.... 

Anmeld

16. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

vil en klinik godt hjælpe os når vi ingenting fejler? 

vores læge sagde jo, at det var heeelt normalt at sådan nogle par som os skulle prøve i mange år, og at det så tit ville ske af sig selv.. 

year right! om 10 år eller hvad? 

HVis du kan brokke dig, så kan du nok godt få trumfet igennem at du vil have hjælp fordi at du simpelthen ikke kan holde til det mere. Jo mere man brokker sig jo mere hjælper det oftest på lægerne. Jeg skulle også brokke mig til noget medicin som kunne hjælpe mig. Har nu gudskelov fået en ung og sød læge nu, så hun gør bare alt for at hjælpe mig, endda uden at jeg skal spørge  Og hun siger at vi kunne få hjælpe efter 1 år, nu fik vi så lov med det samme fordi jeg har PCO - men normalt siger man 1 år eller 2, eller det har jeg i hvert fald hørt mange sige.

Det er altså ikke altid at lægerne gider og gøre det der er bedst for deres patienter 

Anmeld

16. marts 2012

come2

Anonym skriver:

tror du? 

vil lægen ikke stadig påstå at jeg, grundet min SA, jo godt selv kan blive befrugtet? det er jo hans undskyldning nu.. 

føler bare slet ikke at vi bliver taget seriøst... 

og vi har virkelig prøvet alt  selv... kanon kur, alverdens vitamin piller, sex hver 2 dag, sex hver 3 dage, kun sex omkring ÆL, sex hver dag hele måneden... sex uden at bruge æl test, sex med æl test, sex i det fri, sex hvor vi har prøvet at lade vær med at tænke på baby... 

min kæreste sagde imorges, da jeg blødte, at han snart heller ikke kunne holde ud at se på min blive så ked af det måned efter måned... 

jeg er jo nødt til at pjekke fra arbejdet idag, fordi jeg bare sidder og hyler herhjemme.. 

total pms style... 

og hvorfor begynder min krop og at bløde en uge for tidligt? nu er der sku da helt kuk i den.... 

Jeg ved at min læge til hver en tid vil sende mig videre i systemet. Jeg tog til lægen efter 6 mdr hvor der var kuk i systemet og vi havde prøvet at blive gravide i over et år.

Han tøvede ikke og sendte mig direkte til er fertelitetsklinik hvor jeg blev undersøgt.

Det er ikke fair du skal være så påvirket af det, jeg ville virkelig bestille tid ved min læge og fortælle hvordan det hele står til.

Anmeld

16. marts 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

det har vi også fået afvide.. og jeg brækker mig snart over de folk der siger at man ikke skal tænke på det, for så kommer det jo nok  det er jo verdens dårligste råd.. 

og dette var ikke myntet på dig! jeg skulle bare lige have det ud af mit system.. 

vi er begge to i slutningen af 20´erne, så alderen er jo også snart ved at være lidt imod os... jeg bliver jo ikke ligefrem mere fertil som årene går.... desværre. 

skal man kontakte en privat klinik så? 

vi bor ude på lars tyndskids mark i jylland, og jeg kender intet til hvor der ligger klinikker og den slags.. jeg var jo overbevist om at jeg ville blive gravid med det samme så jeg smed mine p-piller! æv... 

Det er helt ok, jeg kan godt forstå, at man bliver presset og er træt af gode råd, når man har prøvet det hele!

Har du overvejet at prøve, at spørge din kærestes læge, med mindre I selvfølgelig har den samme? Jeg tror altså jeg ville få en anden læges mening... For du er jo ikke 20 år!

Jeg ved ikke om man kan tage fat i en privatklinik, men det kan man vel, men ved ikke om man kan få behandlingen betalt, hvis man ikke har en henvisning...

Jeg går på Skejby sygehus og de er bare SÅ søde, så måske man kan ringe til dem og høre hvad de siger... Ved ikke om de vil svare på spørgsmål, hvis ikke man er henvist, men måske det er et forsøg værd!

Pas på dig selv og gør noget godt for dig selv i dag, det har du fortjent!

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Norman skriver:

HVis du kan brokke dig, så kan du nok godt få trumfet igennem at du vil have hjælp fordi at du simpelthen ikke kan holde til det mere. Jo mere man brokker sig jo mere hjælper det oftest på lægerne. Jeg skulle også brokke mig til noget medicin som kunne hjælpe mig. Har nu gudskelov fået en ung og sød læge nu, så hun gør bare alt for at hjælpe mig, endda uden at jeg skal spørge  Og hun siger at vi kunne få hjælpe efter 1 år, nu fik vi så lov med det samme fordi jeg har PCO - men normalt siger man 1 år eller 2, eller det har jeg i hvert fald hørt mange sige.

Det er altså ikke altid at lægerne gider og gøre det der er bedst for deres patienter 

jeg er ikke særlig god til at skære igennem med sådan noget..  jeg er vist alt for autoritets tro, og jeg ender altid med at sidde og sige ja tak og amen til det lægen siger.. 

sidst vi var der, følte jeg mig som en lille teenager, der sad og tiggede sin mor og far om at få lov at få de nye dyre sko som man ønskede sig... 

og sådan skal det jo ikke være når man er voksne mennesker, som ønsker sig en baby!  

jeg tror faktisk at jeg er ved at være kørt så psykisk ned over det her, at min selvtillid = 0! jeg har ingen kræfter tilbage for at kæmpe en kamp mod lægen.... 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Jeg ved at min læge til hver en tid vil sende mig videre i systemet. Jeg tog til lægen efter 6 mdr hvor der var kuk i systemet og vi havde prøvet at blive gravide i over et år.

Han tøvede ikke og sendte mig direkte til er fertelitetsklinik hvor jeg blev undersøgt.

Det er ikke fair du skal være så påvirket af det, jeg ville virkelig bestille tid ved min læge og fortælle hvordan det hele står til.

gid jeg havde din læge så... 

jeg tænker tit at nu ringer jeg, men så tænker jeg over alle de gange hvor vi allered har snakket med ham, og han har jo gjort sig meget tydelig omkring sin holdning.. altså at han synes at vi skal væbne os med tålmodighed  

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det er helt ok, jeg kan godt forstå, at man bliver presset og er træt af gode råd, når man har prøvet det hele!

Har du overvejet at prøve, at spørge din kærestes læge, med mindre I selvfølgelig har den samme? Jeg tror altså jeg ville få en anden læges mening... For du er jo ikke 20 år!

Jeg ved ikke om man kan tage fat i en privatklinik, men det kan man vel, men ved ikke om man kan få behandlingen betalt, hvis man ikke har en henvisning...

Jeg går på Skejby sygehus og de er bare SÅ søde, så måske man kan ringe til dem og høre hvad de siger... Ved ikke om de vil svare på spørgsmål, hvis ikke man er henvist, men måske det er et forsøg værd!

Pas på dig selv og gør noget godt for dig selv i dag, det har du fortjent!

mange tak, hvor er du sød 

jeg har dog slet slet ikke lyst til at lave noget.. jeg har bare lyst til at blive liggende her i min seng forevigt... hver gang jeg bevæger mig udenfor en dør støder jeg ind i store gravide maver, eller små børn som sidder og smiler til mig fra deres barnevogn... 

puha... måske skulle jeg snart overveje om jeg skulle tale med en psykolog om det her.. tror da snart jeg er i risiko for at udvikle en depression over det her... 

Anmeld

16. marts 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

gid jeg havde din læge så... 

jeg tænker tit at nu ringer jeg, men så tænker jeg over alle de gange hvor vi allered har snakket med ham, og han har jo gjort sig meget tydelig omkring sin holdning.. altså at han synes at vi skal væbne os med tålmodighed  

Hvis han ikke engang lytter til dig, og du føler dig til besvær, så tror jeg altså jeg fandt en anden læge!

Man skal have tillid til, at lægen vil en det bedste, og det er jo ikke sådan at du er kommet efter 2 måneder og bedt om at blive henvist!

Jeg håber du har nogle at snakke med, så du ikke sidder med det selv det hele... Altså ud over kæresten...

Anmeld

16. marts 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

mange tak, hvor er du sød 

jeg har dog slet slet ikke lyst til at lave noget.. jeg har bare lyst til at blive liggende her i min seng forevigt... hver gang jeg bevæger mig udenfor en dør støder jeg ind i store gravide maver, eller små børn som sidder og smiler til mig fra deres barnevogn... 

puha... måske skulle jeg snart overveje om jeg skulle tale med en psykolog om det her.. tror da snart jeg er i risiko for at udvikle en depression over det her... 

Hvis du mest har lyst til at ligge under din dyne, så er det det du skal gøre! Mærk efter hvad din krop fortæller dig, og lyt til den! Det er jeg ved at lære, men det er altså ikke altid så nemt...

Er der ikke et sted i solen og i læ, hvor der ikke kommer mennesker, hvor du kan gemme dig med god musik i ørene eller en god bog? Hvis der selvfølgelig er lige så godt vejr der hvor du bor

Jeg er lige begyndt til psykolog, godt nok på grund af stess, men det ændre jo ikke på, at jeg har behov for det, og jeg synes allerede nu, at jeg kan mærke, at hun sætter gode tanker i gang! Og hvis jeg var dig, ville jeg helt klart starte til psykolog nu, før du får det endnu værre... Det er trods alt "nemmere" at tage det i opløbet, end når man er helt nede og ligge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.