nettemor skriver:
Hmmm det er jo ikke at snyde systemet for de er jo bare glade for at de ikke er inde over. Mindre kontroller, mindre løn = flere penge til andre ting.
Altså jeg kan da også se det fra hendes side at det er mærkeligt det skal til at køre gennem kommunen når det nu ikke har været nødvendigt før.
Det er en liiidt lang historie men du kan da lige få den
Jeg kendte moren som barn. Vores fædre arbejdede sammen og vi sås forholdvis tit. Så skete der det at min far fik nyt arbejde og hun skiftede skole. Så så vi dem ikke rigtig mere.. Jeg møder hende så maaange år senere.
Imellemtiden har hun fået et barn: E som nu er 8. Da hun var 5 mdr gravid mødte hun min mand. De begyndte at komme sammen og var sammen det første år af E's liv. Min mand var som en far for E. Hun havde ikke kontakt til sin egen far. Og moren havde travlt med at skulle i byen osv så min mand var fuldtidsfar. Så går de fra hinanden. Han fortsætter med at se E. Ikke fast men lige så meget som der er mulighed for. Og holder et "venskab" med moren for at kunne se "sin datter". Så møder jeg jo så moren. Og vi snakker om at det da kunne være hyggeligt at mødes andet en bare i byen og hun fortæller hun har en lille datter. Så vi mødes. Og jeg møder jo så min mand igennem hende (og syns han var det største fjols
)
Efter et års tid finder jeg ud af han slet ikke er så stort et fjols som jeg troede og vi bliver kærester
Dette syns E jo er fantastisk da hun i forvejen kom meget ved os begge 
Imellemtiden er E begyndt at se sin bio far hveranden weekend. Moren bliver så gravid igen. Hun ved fra start at hun ikke kommer til at være sammen med faren for hans anden kæreste er også blevet gravid og han vælger at blive ved hende 
Og han melder tidligt ud at han ikke vil have med barnet at gøre når det bliver født.
Hun vælger at beholde det.
Efter A er kommet til verden kommer vi på et tidspunkt til at snakke om at hun når hun bliver ældre kommer til at mangle et sted at komme når storesøster tager hen til far. Og meget naturlig kommer hun med hen til os når E gør det. Det starter allerede da hun er omkring 10 mdr. Siden har vi haft hende mere eller mindre fast. Det der har ændret det er at før var det noget vi aftalte hen af vejen. Men nu er det fast hveranden weekend.
Og jeg kunne godt tænke mig at få lidt hjælp. Altså et bagland jeg kan snakke med om det. Vores familier støtter op om os men de har heller ikke prøvet det. + At jeg bliver en smule irriteret over at hun bare tager os for givet. altså moren.
Men det kan godt være det er dumt når vi nu har gjort det så længe. Så burde vi måske bare fortsætte som før? 
Puhh det blev en laaang smøre, Forstår godt hvis du ikke har fået læst det hele igennem
Men hvis du har så håber jeg vores situation giver en lille smule mening?
Jeg var heller ikke helt sikker på om det var at snyde systemet eller ej, men ja de nyder sikkert at de ikke skal betaler så mange penge.
det var en lang historie,men jeg læste den hele og jeg synes det er en smuk ting I har gjort for den her lille pige..
Det er svært dilemma om man skal fortsætte på samme måde eller ej? For det virker jo, men jeg kan godt forstå at du gerne vil ud og snakke med andre, der forstår det. og jeg forstår godt at du er irriteret over at hun tager jer for givet, men jeg frygter lidt at hvis I siger at I er trætte af det, bliver hun måske gal og tror at I ikke gider at hjælpe hende mere, så det kan jo også give bagslag.
Men I kan også forklare hende, at det ikke er helt billigt at have hendes datter hver anden uge, og at hvis hun går igennem kommunnen, vil de kunne betale for mere, og det vil gøre det lettere for alle. bare ikke få det til at lyde som om at I bare vil have flere penge,(som jeg ved ikke er hvad I vil)