Dukak kuren 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

quindelist

Mamalou skriver:

Fandt lige denne artikel...

http://www.udeoghjemme.dk/Slank/Slankekure/2011/Dukankuren/Dukanforord.aspx

Der står, at man skal veksle mellem fase 1 og 2 - fem dage i hver fase - indtil man har tabt det man ønsker at tabe. 

Det var jeg ikke klar over?

Kan desværre ikke linke direkte... 

Blander mig lige -er med på kuren når jeg lige har sat mig lidt mere ind i den for pt kan jeg slet ikke gennemskue hvordan jeg skal bikse måltider sammen den første uge (så elsker allerede denne her tråd)

På den der hjemmeside står der at udeoghjemme versionen er lidt modificeret, -men uden lige at have kigget på det link du har sat ind så gætter jeg på at det er svarende til protein og protein + grønsags dagene i fase 2
Der står jo også på hjemmesiden at man kan veksle mellem dem eller tage dem "i blokke" fx 5 dage med hver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

Ellie79

Mamalou skriver:

Spiser du bare ren skyr?

Nej synes det er grynet rent, jeg har fundet dem fra løgimose med hindbær og rababer, synes de er lækre og mætter meget. Men koster desværre også meget synes jeg.

Anmeld

12. marts 2012

quindelist

Norman skriver:

Godmorgen tøser.

Det er mandag og jeg lovede at lave en ny tråd, hvor alle os, som ville følges af kan skrive os ind i  . Hvis nogen har gode ideer til frokost eller andet så må det hjertens gerne også skrives herind.

Idag laver jeg DuKan-brød for klidens skyld og så laver jeg kyllingetærte til at tage med på madpakke til i morgen  Hvad aftensmaden bliver aner jeg stadig ikke,  men har i hvert fald lavet kylling og æg til frokosten i dag 

Jeg vejede i dag 109, så mit mål er at tabe 14 kilo inden 10/4 

Ha en god dag

Hvordan tilbereder du kylling og æg? (eller er det en opskrift på hj.siden jeg bare ikke har set endnu?)

Anmeld

12. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Hvordan tilbereder du kylling og æg? (eller er det en opskrift på hj.siden jeg bare ikke har set endnu?)

Æg koger jeg hele ellers også ryger de i ovnen. Man må jo helst ikke bruge fedt eller salt, så jeg syntes det er nemmere på de 2 måder 

Anmeld

12. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Mamalou skriver:

Fandt lige denne artikel...

http://www.udeoghjemme.dk/Slank/Slankekure/2011/Dukankuren/Dukanforord.aspx

Der står, at man skal veksle mellem fase 1 og 2 - fem dage i hver fase - indtil man har tabt det man ønsker at tabe. 

Det var jeg ikke klar over?

Kan desværre ikke linke direkte... 

Fase 1: Angrebsfasen 
Denne fase varer i første omgang 5 dage, hvor du stort set kun må spise magert kød, fjerkræ, fisk, skaldyr og fedtfrie mejeriprodukter. Til gengæld må du spise lige så meget og lige så ofte, du har lyst til.

Fase 2: Vekselfasen
Denne fase varer i første omgang 5 dage, og nu må du også spise grøntsager. Du må altså spise alt det magre kød, fjerkræ, fisk, fedtfattige mejeriprodukter – og alle de grøntsager, du orker. Efter første omgang af fase 1 og 2 vil du typisk have tabt 4-5 kilo. Så for at opnå et vægttab på 10 kilo skal du gentage de to faser. Du skal altså vende tilbage til fase 1 i 5 dage og efterfølgende fase 2 i 5 dage. Hvis du ønsker et endnu større vægttab, skal du blive ved med at veksle mellem de to faser, indtil du når dit mål.

Så først skal du igang med fase 1 hvor du kun spiser protein, så bagefter i fase 2 skal du skiftes imellem 1 dag med protein og 1 dag med protein og grønt.. Har du ikke nået målet så starter du i bund og grund forfra - går jeg ud fra?

Anmeld

12. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Blander mig lige -er med på kuren når jeg lige har sat mig lidt mere ind i den for pt kan jeg slet ikke gennemskue hvordan jeg skal bikse måltider sammen den første uge (så elsker allerede denne her tråd)

På den der hjemmeside står der at udeoghjemme versionen er lidt modificeret, -men uden lige at have kigget på det link du har sat ind så gætter jeg på at det er svarende til protein og protein + grønsags dagene i fase 2
Der står jo også på hjemmesiden at man kan veksle mellem dem eller tage dem "i blokke" fx 5 dage med hver.

Inde på  http://dukanslankekur.dk/opskrifter-angrebsfasen/ der kan du se de ting du kan lave i den første fase  Altså det jo kun fantasien der sætter grænser, men der er i hvert fald nogle ideer til den første uge 

Man skal bare huske det brød, det er vigtigt at få klid hver dag .

Anmeld

12. marts 2012

quindelist

Norman skriver:

Inde på  http://dukanslankekur.dk/opskrifter-angrebsfasen/ der kan du se de ting du kan lave i den første fase  Altså det jo kun fantasien der sætter grænser, men der er i hvert fald nogle ideer til den første uge 

Man skal bare huske det brød, det er vigtigt at få klid hver dag .

Jeg har lige lokket min mand til at være med på projektet og han har allerede kastet sig over opskrifterne (det er mest ham der er i køkkenet her i huset)

Vi er med fra fredag eller lørdag, -skal lige have købt ind så vi er klar med brød fra dag 1 osv. -og nå ja så skal jeg til veninde brunch på torsdag, så det bliver altså først efter det.

Men så er vi også på.

Jeg har før haft stor glæde af NUPO, men det duer jo bare ikke når vi samtidigt skal lære vores lille pige at have et fornuftigt forhold til mad, det er jeg overbevist om at vi bedst gør ved at spise sammen med hende. Og her er det dejligt nemt at supplere det vi selv spiser med fedtstof og kulhydrater til hende.

Anmeld

12. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Jeg har lige lokket min mand til at være med på projektet og han har allerede kastet sig over opskrifterne (det er mest ham der er i køkkenet her i huset)

Vi er med fra fredag eller lørdag, -skal lige have købt ind så vi er klar med brød fra dag 1 osv. -og nå ja så skal jeg til veninde brunch på torsdag, så det bliver altså først efter det.

Men så er vi også på.

Jeg har før haft stor glæde af NUPO, men det duer jo bare ikke når vi samtidigt skal lære vores lille pige at have et fornuftigt forhold til mad, det er jeg overbevist om at vi bedst gør ved at spise sammen med hende. Og her er det dejligt nemt at supplere det vi selv spiser med fedtstof og kulhydrater til hende.

Det er helt fint  Jo flere jo bedre, som sagt laver jeg en ny tråd hver mandag så vi kan se hvordan det er gået os alle 

Jeg har også sådan noget pulver herhjemme og syntes faktisk det bliver lidt klamt i smagen i længden (det er jo lidt tamt i forvejen), så da jeg fandt den her så ville jeg da lige dele ud af min glæde om at spise så meget man vil på en KUR  hehe..

Vi skulle også lige have overstået en 701 års og en weekend hjemme ved min mor, derfor jeg først er startet i dag  Men så længe inspirationen når ud, jo flere jo bedre.

Og det ville være dejligt hvis man skrev hvad man havde fået at spise løbende, bare for at give os andre inspiration også  

Anmeld

12. marts 2012

quindelist

Norman skriver:

Det er helt fint  Jo flere jo bedre, som sagt laver jeg en ny tråd hver mandag så vi kan se hvordan det er gået os alle 

Jeg har også sådan noget pulver herhjemme og syntes faktisk det bliver lidt klamt i smagen i længden (det er jo lidt tamt i forvejen), så da jeg fandt den her så ville jeg da lige dele ud af min glæde om at spise så meget man vil på en KUR  hehe..

Vi skulle også lige have overstået en 701 års og en weekend hjemme ved min mor, derfor jeg først er startet i dag  Men så længe inspirationen når ud, jo flere jo bedre.

Og det ville være dejligt hvis man skrev hvad man havde fået at spise løbende, bare for at give os andre inspiration også  

Den er jeg med på -ved ihvertfald at jeg selv får god brug for inspiration

Jeg er en ægte kødspiser og sidder allerede og glæder mig til AAAAAAAAALT det kød jeg skal spise HAHA

Anmeld

12. marts 2012

Miin'Baby'Mus

quindelist skriver:

Den er jeg med på -ved ihvertfald at jeg selv får god brug for inspiration

Jeg er en ægte kødspiser og sidder allerede og glæder mig til AAAAAAAAALT det kød jeg skal spise HAHA

Haha hov der skulle selvfølgelig står 70 års.

Haha lyder godt, så vil jeg selv gå ud og spise noget kød, føler mig sulten  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.