Anonym skriver:
Min mand stillede et kritisk spørgsmål til hans bror og hans kones opdragelse af deres søn omkring trusler og spisning af mad, mens det stod på til en familiekomsammen.
Han har efterfølgende reflekteret over hvordan det eventuelt kunne være blevet gjort anderledes og har skrevet et brev til dem. Hvori han ikke undskylder for hans spørgsmål, men at han kunne have valgt et andet forum. Men lod sig rive med af sine følelser fordi han (inklusiv jeg selv) fik ondt i maven på vegne af den lille dreng på ikke engang 3 år. Situationen stod på i mere end 45 min.
Idag modtog han så et kort brev fra hans bror hvori der stod at han ikke længere er velkommen i deres hjem. (Dog kan vi læse os til at det er konen der har skrevet brevet - ordvalg etc. men skriften er computerskrift.
Og på fb er vi begge afskrevet som venner (modent!) 
Jeg har stemt ja. Ikke fordi at alle bare bliver cuttet af, hvis der stilles spørgsmål, men måden og forummet det gøres i kan have stor betydning.
Vi har faktisk selv fravalgt familiemedlemmer på den bekostning. Vores datter havde meget svært ved at lære at falde i søvn selv da hun var lille. Hun kunne skrige i op til 3 timer hver aften. Vi havde i en kort periode prøvet og forkastet godnat og sov godt metoden og synes det var både mere effektivt og mere humant at lade hende få den tryghed hun havde brug for = IKKE græde sig i søvn.
Da hun var omkring 8 mdr. var vi til fødselsdag hos mine svigerforældre, og de er altid år og dag om at komme i gang.
Da kl. er 20 er min datter meget træt, men pga. hendes tryghedsbehov kan hun ikke falde til ro ude, og vi har allerede informeret svigerne om, at vi tager hjem, når hun er træt. De er ok, men lidt ærgelige, da vi må rejse os midt i den gammeldags oksesteg. Og så starter mandens tante med en lang smøre om, at børn bare skal græde sig i søvn, for ellers lære de det ikke, og det SKAL de bare, så forældrene kan tage ud og være sammen med andre voksne!!! Efter høflig argumentation for, at min datters behov for tryghed gik forud for både mine sociale behov og andres forventninger/meninger, kammede hun helt over. Det endte med, at jeg fortalte hende meget klart, at VI valgte tryghedsvejen, da VI mente den var bedst for vores lille familie. Og kunne hun ikke acceptere det, og lade være med at pådutte mig hendes meninger - som jeg i øvrigt syntes var både forældede og brutale - så havde vi ikke mere at snakke om, for den behandling ville jeg simpelthen ikke finde mig i!!!
Og nu, 4 år efter, snakker vi stadig ikke sammen. Vi holder os pænt fra hinanden ved familiesammenkomster osv.
Så JA, i den situation kunne jeg godt finde på det.