Fravælgelse af familiemedlem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville Du vælge et familiemedlem fra hvis denne stillede kritiske spørgsmål til din opdragelse af din/dine børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.880 visninger
40 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

Anonym trådstarter

Min mand stillede et kritisk spørgsmål til hans bror og hans kones opdragelse af deres søn omkring trusler og spisning af mad, mens det stod på til en familiekomsammen.

Han har efterfølgende reflekteret over hvordan det eventuelt kunne være blevet gjort anderledes og har skrevet et brev til dem. Hvori han ikke undskylder for hans spørgsmål, men at han kunne have valgt et andet forum. Men lod sig rive med af sine følelser fordi han (inklusiv jeg selv) fik ondt i maven på vegne af den lille dreng på ikke engang 3 år. Situationen stod på i mere end 45 min. 

Idag modtog han så et kort brev fra hans bror hvori der stod at han ikke længere er velkommen i deres hjem. (Dog kan vi læse os til at det er konen der har skrevet brevet - ordvalg etc. men skriften er computerskrift.

Og på fb er vi begge afskrevet som venner (modent!) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Chris86

Ville ike udelukke, at jeg muligvis satte dem lidt på is, meeeeeeen...

Anmeld

6. marts 2012

Anonym trådstarter

Til dem der svarer ja, er I søde at uddybe? 

Anmeld

6. marts 2012

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Ville ike udelukke, at jeg muligvis satte dem lidt på is, meeeeeeen...

Det ville jeg nok også selv, men det ville være lige i kølvandet fordi jeg nok blev såret, men som du - at tage DET skridt, nej. Jeg vil gerne være lydhør for hvad de havde på hjertet, hvem ved hvad de kunne have af guldkorn. Det er jeg ikke personligt bange for. 

Anmeld

6. marts 2012

wamse

Åååh det er dælme svært, for der er bare en masse faktorer, som ville have indflydelse på min reaktion efterfølgende.

Fx ville det have en indflydelse, hvordan forholdet var forinden, måden det blev sagt på, m.m.

Anmeld

6. marts 2012

Muffin_girl

Jeg tror det ville afhænge af situationen.. Men man kan vel snakke om tingene syntes jeg .. 

Anmeld

6. marts 2012

FrkT

Jeg kan sagtens forstå deres reaktion, eller rettere sagt; RETNINGEN af deres reaktion. For jeg ville personligt blive både sur og ked af det, hvis min opdragelse af mit eget barn blev rettet på sådan til offentlig skue. I det hele taget synes jeg jo opdragelse i det store og hele bør være helt op til forældrene, og ikke noget andre skal blande sig i som sådan.

Ville synes det var helt okay, hvis din mand havde luftet hans mening omkring det for sin bror efterfølgende, dog IKKE via brev (det virker så banalt og helt forkert for mig når det omhandler noget så følsomt som opdragelse). Havde broren så ikke kunne bruge det til noget, så ville jeg mene din mand skulle lade den ligge der. Selvfølgelig kommer det an på hvad det handler om, for er det vold el. lign., så er det jo en helt helt anden sag!

Når alt det så er sagt, så synes jeg de overdriver gevaldigt... synes slet ikke de behøver at afskrive jer, det burde være nok at bede jer blande jer uden om deres opdragelse af deres barn.

Dog vil mit bud være at de nok ligeså langsomt vil komme krybende tilbage om noget tid.... de indser nok at de har overdrevet det!

Anmeld

6. marts 2012

Kay

vil ikke udelukke dem... men helt klart svare igen... for sådan er jeg...

nu har jeg med vilje aldrig kommenteret på andres børneopdragelse... også selvom jeg er blevet spurgt og havde en klar mening om det...

min onkel spurgte sidste år efter jeg havde overværet en konflikt imellem deres 2 børn om jeg mener han havde hånteret det korrekt... jeg er pædagog og han er mekaniker og han spurgte mig ligesom jeg ville spørge hvis min bil sagde en sjov lyd... og jeg svarede meget diplomatisk at der er mange måder at opdrage børn på og mange teoretikere der mener hvidt forskellige ting... så der ikke var nogen fasit liste...

det gjorde jeg fordi jeg ikke vil blande det ind i familie... fordi jeg ved hvor sure folk kan blive hvis man betvivler deres måde at opdrage deres børn på

Anmeld

6. marts 2012

LilleChelle

Jeg ville ikke udelukke dem pga. spørgsmål.

- Man må have en grund til man gør på pågældende måde. Og er der nogle der sætter spørgsmålstegn ved det, fortæller jeg gerne hvorfor jeg gør det.

Spørgsmål er altid velkomne. Det kunne være jeg var kilden til at udvide deres horisont.

Anmeld

6. marts 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Min mand stillede et kritisk spørgsmål til hans bror og hans kones opdragelse af deres søn omkring trusler og spisning af mad, mens det stod på til en familiekomsammen.

Han har efterfølgende reflekteret over hvordan det eventuelt kunne være blevet gjort anderledes og har skrevet et brev til dem. Hvori han ikke undskylder for hans spørgsmål, men at han kunne have valgt et andet forum. Men lod sig rive med af sine følelser fordi han (inklusiv jeg selv) fik ondt i maven på vegne af den lille dreng på ikke engang 3 år. Situationen stod på i mere end 45 min. 

Idag modtog han så et kort brev fra hans bror hvori der stod at han ikke længere er velkommen i deres hjem. (Dog kan vi læse os til at det er konen der har skrevet brevet - ordvalg etc. men skriften er computerskrift.

Og på fb er vi begge afskrevet som venner (modent!) 

Jeg har stemt blankt da jeg synes muligheden mangler.

Men muligvis, det ville jo komme helt an på den givne situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.