Gigl skriver:
Jeg synes faktisk det er lidt forkert af nogen at sige at andre bare skal holde deres mund, når forældre opdrager på deres børn - for hvad hvis forældrene gør nogle ting der rent faktisk er uacceptablet? Og Hvad hvis nogle forældre virkelig kunne have gavn af nogle andres øjne på sagen?
Jeg er enig i at det nok ikke er det helt rigtige forum at stille et kritisk spørgsmål i.
Jeg vil self mene at det er bedst at ytre sin mening og give råd, hvis de pågældende forældre selv har spurgt, men jeg synes da det er HELT okay at stille spørgsmål, som: "hvorfor gør i egentlig sådan?", da det både kan være til gavn for en selv og forældrene. På den måde kan forældrene få lov at tale for deres måde at gøre tingene på, det kan være de har skide godt belæg for det i virkeligheden, og så kan den spørgende måske lære noget - eller omvendt kan det måske sætte nogle tanker i gang hos forældrene - ja, hvorfor gør vi egentlig sådan!?
Jeg er kun glad for at nogle i min familie stiller spørgsmål til mig, hvis de undres over noget jeg gør - på den måde kan jeg forklare dem, hvad min tanke er bag det
Så nej, jeg ville bestemt ikke udelukke et familiemedlem på den baggrund. Jeg synes faktisk det er rigtig umodent at være dem, der vælger familiemedlemmer fra, fordi de går dem på - man kan ikke ændre på andre mennesker, oftest handler det om at kigge indad!

Jeg er enig i det kan være gavnligt, men tid og sted for alt, og måden det bliver gjort på. Jeg synes det kan være hyggeligt at diskutere hvorfor man gør hvad, men har selv valgt min biologiske far og hans kæreste fra, ikke kun pga dette, men var blot en af mange mange faktorer som udløste udslaget, og der blev konstant stillet spørgsmål, og svaret jeg gav var aldrig godt nok, en dag spurgte hun meget dømmende, hvorfor min søn dengang ikke måtte sidde og lege på gulvet, hvor jeg fortalte, min sp havde sagt, han ikke måtte sidde selv, før han selv kunne rejse sig op at sidde, fordi det ikke var gavnligt for ryggen, eller motiverede ham til at lære det. Hun spurgte 5 gange og fik samme svar 5 gange, og til sidst blev jeg sur, og det kunne hun ikke forstå....
men pga en hændelse som denne ville jeg nu heller ikke vælge et familiemedlem fra, skulle ligge mere bag, men nu ved jeg jo heller ikke hvorfor broren har gjort som de har gjort
puha men børneopdragelse kan være farligt emne, hvor man nemt kan komme på glatis uden at ville det

nok derfor jeg er lidt tvedelt, kan se den fra begge sider

Men er altid spændende at lære nyt, også derfor ejg har været så glad for min mødregruppe hvor man jo netop snakker og spørger ind til hinandens måder at gøre tingene på, og har godt nok lært en masse