Kom med jeres specielle og anderledes pigenavne :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Zeus

projekt-ønskebarn skriver:

Igen, rigtig mange fine navne og nu endnu flere på listen  

Nuka er allerede med på listen over yndlings, men har to skrupler omkring det: 1. Er det mest et drenge navn? 2. Vil lillepigen blive drillet fordi det minder for meget om nougat? Men så tænker jeg også, hva med dem der kalder deres barn chilli som jeg også er vild med

-ellers elsker jeg nuka  

Slog det lige op..

Nuka er både drenge og pige navn, men som oftes blive brugt til en lillesøster/bror, da det er det det betyder.. Så hvis det er jeres første, så ville jeg gemme det til den næste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

projekt-ønskebarn

De er også fine . Min mand har en barn fra tidligere forhold så det passer jo fint  

Anmeld

7. marts 2012

katti24

Igen, rigtig mange fine navne og nu endnu flere på listen  

Nuka er allerede med på listen over yndlings, men har to skrupler omkring det: 1. Er det mest et drenge navn? 2. Vil lillepigen blive drillet fordi det minder for meget om nougat? Men så tænker jeg også, hva med dem der kalder deres barn chilli som jeg også er vild med

-ellers elsker jeg nuka  

Der er mange flotte specielle navne, men hvis du er bange or din pige vil blive drillet med et navn som Nuka, tror du så ikke der er mindst lige så stor chance for hun bliver drillet hvis hun hedder Knirke, eller chili for den sags skyld.

Dette er kun min mening med Knirke lyder da sødt til en baby, men i længden er det godt nok et navn der ligger op til drillerier, og syntes tit forældrer kun tænker på at navnene skal være anderledes, og ikke hvordan bliver for barnet rent faktisk at have det navn og det er bare syndt...

og igen det er kun min mening, så håber ikke nogen bliver fornærmet.

Og lige et spg. Udtales navnet Ene bare ligesom det staves? for det er godt nok specielt

Anmeld

7. marts 2012

ano14316

Himmelsmil skriver:

Jeg er helt vild med navnet Ronja, og hvis min dreng var en pige skulle han have heddet Ronja. Men nu hedder han så Birk Jeg er vild med Ronja Røverdatter historien, men det var nu ikke derfor han kom til at hedde Birk - det var fordi jeg passede en sød dreng i en vuggestue som hed det  

Eller kan jeg også godt lide navnene Lotus og Sol  Smilla og Kamma er også sødt

Jeg hedder Ronja Birch Ved ikke lige hvad mine fotældre tænkte på, hver for sig er navnene fine, men at hedde begge dele, er lige i overkanten..

Anmeld

7. marts 2012

come2

Hej alle...

Vi har brug for hjælp. Vi venter os en lille pige til sommer. Vi vil gerne give hende et specielt og anderledes navn, men er ikke helt nået frem til noget endeligt endnu, så hvis nogen har ideer, så kom endelig med dem

Af  Tak 

elvira

Anmeld

7. marts 2012

ano14316

Men fare for at træde nogen over tærene, har jeg lige lidt at sige.
Da jeg gik og overvejet hvilket navn bebsen kunne få, havde jeg også i tankerne, det skal være specielt, der er ikke for mange der skal hedde det, og det måtte UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER være en TOP 10 navn.

Så læste jeg en artikel, kan ikke huske hvor, om hvad der det alle børn aller helst vil - Bare være ligesom alle de andre.
Så i mens vi som forældre før alt hvad vi kan for at vores børn skal være så unikke og specielle som det kan lade sig gøre, ville vores børn bare ønske at de var ligesom alle andre.

Og det satte sig egentlig ret meget fast hos mig, så derefter skulle det bare ikke være et top 10 navn.

Da bebsen så blev født var det ingen tvivl, navnet kom til mig, inden vi var kørt fra fødestuen, vi havde ikke snakket om det før, havde slet ikke overvejet det faktisk.

Hilsen Ronja (røverdatter) Birch (så mit fornavn og efternavn kan være bedsteste venner) mor til skønne, faktastiske, højt elskede, helt sin egen Magnus (nr 5 på navne hitlisten)

Anmeld

7. marts 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
ano14316 skriver:

Men fare for at træde nogen over tærene, har jeg lige lidt at sige.
Da jeg gik og overvejet hvilket navn bebsen kunne få, havde jeg også i tankerne, det skal være specielt, der er ikke for mange der skal hedde det, og det måtte UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER være en TOP 10 navn.

Så læste jeg en artikel, kan ikke huske hvor, om hvad der det alle børn aller helst vil - Bare være ligesom alle de andre.
Så i mens vi som forældre før alt hvad vi kan for at vores børn skal være så unikke og specielle som det kan lade sig gøre, ville vores børn bare ønske at de var ligesom alle andre.

Og det satte sig egentlig ret meget fast hos mig, så derefter skulle det bare ikke være et top 10 navn.

Da bebsen så blev født var det ingen tvivl, navnet kom til mig, inden vi var kørt fra fødestuen, vi havde ikke snakket om det før, havde slet ikke overvejet det faktisk.

Hilsen Ronja (røverdatter) Birch (så mit fornavn og efternavn kan være bedsteste venner) mor til skønne, faktastiske, højt elskede, helt sin egen Magnus (nr 5 på navne hitlisten)

Anmeld

7. marts 2012

Annette A

Justine har altid været det navn jeg ville give en pige, men har fået drenge, så har ikke fået brug for det..

Anmeld

7. marts 2012

Humanincubator

Elin?

Alba?

Gry?

Ella?

Anmeld

7. marts 2012

DitteFisk

MKBP skriver:

Ej hvor er det dog sødt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.