Jeg synes faktisk det virker som mange penge, med 300 / mand om ugen!
Vi er kun min kæreste og jeg, og vi bruger 250 på mad om ugen, dvs 125 / mand. Vi spiser stort set kun økologiske produkter, og vi får frisk frugt og grønt hver dag.
Hvis man tænker lidt alternativt og ikke er bundet af, at skulle have fx kød, sovs, kartofler og salat hver dag, så findes der rigtig mange billige og sunde alternativer. Vi spiser kød 1 gang om ugen, og fisk 1 gang om ugen, og vi køber ikke kødpålæg.
En kødret kan fx være pasta med kødsovs. Hertil køber vi 300 g. øko oksekød med 3 - 7 % fedt. Vi blander revet gulerod, squash, champignon og kål i, for at spare på kødet. Sådan en kødsovs rækker til to dage, og kan både spises med pasta, men også i hjemmelavede grovpandekager / majspandekager eller på pizza.
Men jeg kan godt se, at Jeres situation er en anden, og det måske ikke er muligt at tænke i helt andre baner, men jeg kan lige komme med nogle fifs, som jeg ikke selv synes er alt for alternative 
- kikærter er guld hver, og så er de virkelig billige! Kan laves til hummus, som er genialt på madpakker og både meget billigere og sundere på rugbrød end kødpålæg. De kan også puttes i suppe for at give fylde og proteiner, eller i gryderetter.
- Hjemmebag. Det er rigtig billigt at bage sit eget brød, og så ved man også, hvad der er i, hvis man vil leve sundt
(men det tip kender du jo nok)
- Pålæg: ud over hummus, så er hjemmelavet tapenade rigtig godt. Bare blend oliven og soltørrede tomater, evt med lidt hvidløg. Det er rigtig billigt ift mængden. Vi laver tit grøntsagsfrikadeller / linsefrikadeller / falafler og putter på rugbrød. Jeg tænker, at man også ville kunne lave almindelige frikadeller, hvis man er til kød, og bruge til frokost? Jeg er ret sikker på, at der vil være penge at spare ift. pålæg.
- Grove grøntsager. Især kål og rodfrugter mætter godt, og er rigtig billige. Jeg bruger det i mange ting, især diverse gryderetter, fordi det er sundt og billigt.
- Hjemmelavet grøntsagssuppe! Det er billigt! Dog ved jeg godt, at mange mænd og drenge ikke mener, at det mætter ordentligt, men med grovboller til, eller kikærter i, så er der mere gods i. Man kan også spise rugbrødscroutoner oven på. Rugbrød skåret i tern og penslet med olie og salt og peber, det smager rigtig godt.
Jeg håber du kan bruge mine tips, og at de ikke var alt for alternative
Jeg kan på ingen måde sætte mig ind i, hvordan det er, at være 5 mennesker til at spise hver dag, og jeg håber ikke at jeg virker bedrevidende, det er ikke meningen, jeg går bare meget op i at leve sundt OG billigt