Kan næsten ikke få pengene til at slå til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

chael

Alt er blevet dyrere.

Benzin afgifter på el, vand og varme osv.

Maden er steget.

Vi er begyndt at handle en del i Lidl. Man kan faktisk i forhold til nogenlunde de samme vare i netto, spare 3-400 kr.

Vi mangler ikke noget, men vi kan som alle andre også mærke alt er steget. Vi er også 5 i vores husstand.

Og hvor vi før kun e handle for 7-900 kr, om ugen er vi nu oppe på 12-1500 kr om ugen. Også med madplan osv

Det er næsten en fordobling.

*C

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Christina.78

Jeg kan kun Kloster ret, synes faktisk det er blevet dyrere at være dansker..

Anmeld

29. februar 2012

majbritt.e

Overvej evt. at bruge vaskepulver fra biosol. 4 kg koster godt nok 270 kr, men herhjemme varer sådan en spand 8-9 måneder, da det er meget koncentreret. Vi er to voksne og et gylpebarn

Anmeld

29. februar 2012

jydeinden

Kloster skriver:

Hej.

Vi er 5 pers i husstanden. Mor, far og 3 drenge på knap 8, 12½ og 14 år. Jeg hæver 1500,- hver mandag og ikke mere end det. Det er til alt husholdning, kød, mad, vaskemiddel osv osv.

Men her de sidste par måneder har jeg simpelthen haft problemer med at få pengene til at slå til. Synes vi skal spinkel og spare i weekenden, for pengene slår til indtil mandag igen. Og jeg synes endda ikke, jeg fråser.

Jeg køber 98% i Rema og køber deres Landlord produkter. Køber kød hver uge, køber flydende vaskemiddel i stedet for 3 kg pulver og ellers kan jeg næsten ikke se, hvor vi kan gøre det anderledes. Jeg laver madplan og hver søndag opdatere jeg vores metaltavle i køkkenet med madplanen iforhold til, hvad der er på tilbud ugen efter.

Af personlig pleje, køber jeg Matas' hair & body til mænd. Den bruger de alle sammen. Jeg løber Matas Natur shampoo, balsam og hårkur til mig. Også jeg bruger Matas de stribede som shower gel.

Jeg køber næsten kun tilbud, det jeg kan og kun 1 af gangen for at spare på mængden/prisen.

Jeg køber ikke chips, slik, kiks, kager osv osv, som vi ikke skal bruge og jeg har ikke et lager af sådanne ting.

Vi er jo 4 voksenspisende i huset og derved bruger vi en del mad. Skræller 2-2½ kg kartofler pr gang ell 4 ps ris ell 4 poser bearnaisesovs, ell 700-1000 gr kød. Det er sjældent vi har til rester. Og jeg prøver virkelig at være økonomiske her også...

Det er så yderst frustrerende at jeg synes, jeg gør så meget for at spare og alligevel synes det slet ikke at virke...

Er ting bare steget ganke langsomt, ell hvor er det lige, jeg slår fejl???

hmm nu ved jeg at nogen har forslået den hele gris, men havde du boet tættere på grænsen ville jeg have forslået dig at købe kød der, det kan man desværre spare en del på.. men ellers kan jeg ikke lige se hvordan du kan spare 

Anmeld

29. februar 2012

Mor til Majbørn

Vildt fed traad at folge - man faar en masse ideer!

Vi har en enten spaghetti-dag eller en taerte-dag om ugen, hvor vi faar brugt en masse rester - og saa gaar jeg meget op i at bage f.eks. pirogger med kartoffelfyld (rester), som bruges til mandens madpakker (han spiser heeeelt vildt) - det er kanonbilligt og fyldet (udover kartofler) kan varieres i en uendelighed.

Saa der hvor vi sparer er isaer paa frokosten.

Saa bruger vi tilbudonline.dk til at tjekke, hvor tingene er billigst henne - og overraskende nok er det faktisk tit bilka...?

Desuden er vi lige flyttet i et hus, hvor der var et drivhus og en kokkenhave - saa jeg glaeder mig vildt til at se, om der kommer en besparelse ud af det.... taenker at det meste babymad kan laves af gronsagsmos med ting fra haven + at en del gronsager bor komme herfra.

Anmeld

29. februar 2012

gonefishing

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Vildt fed traad at folge - man faar en masse ideer!

Vi har en enten spaghetti-dag eller en taerte-dag om ugen, hvor vi faar brugt en masse rester - og saa gaar jeg meget op i at bage f.eks. pirogger med kartoffelfyld (rester), som bruges til mandens madpakker (han spiser heeeelt vildt) - det er kanonbilligt og fyldet (udover kartofler) kan varieres i en uendelighed.

Saa der hvor vi sparer er isaer paa frokosten.

Saa bruger vi tilbudonline.dk til at tjekke, hvor tingene er billigst henne - og overraskende nok er det faktisk tit bilka...?

Desuden er vi lige flyttet i et hus, hvor der var et drivhus og en kokkenhave - saa jeg glaeder mig vildt til at se, om der kommer en besparelse ud af det.... taenker at det meste babymad kan laves af gronsagsmos med ting fra haven + at en del gronsager bor komme herfra.

Kunne være fedt at indføre kuponner i dk har i set de programmer hvor de samler på kuponner, køber ind for 700$ og betaler 20. Det er for vildt

Anmeld

29. februar 2012

raca

køb stort ind af tørkost.. det er dyrt og købe småt og ikke udnytte mængde rabatter( vær dog obs på om det er en real rabat.)

jeg ville rationalicere kød også erstate det med grønsager.. jeg syntes 1000gram kød til aftens mad er rigtig rigtig meget.

her hedder det 1 kotelet- en bøf el til hver også er det det.. resten er grønsager..

ingen færdig vare.. eller meget få, dvs intet bernise og pulver sovese. eller det fås i hverfald sjældet..

vi lever for ca 700 pr uge og her mangler intet.

Anmeld

29. februar 2012

Mor til Majbørn

Flodkilling skriver:

Kunne være fedt at indføre kuponner i dk har i set de programmer hvor de samler på kuponner, køber ind for 700$ og betaler 20. Det er for vildt

Aaarh jaaaa.... ej - jeg er altsaa ogsaa saadan lidt en tilbuds-jaeger... synes det er lidt sjovt at sidde og sammenligne priser og hidse mig totalt op over forskellen

Anmeld

29. februar 2012

FamilenStorm

Kloster skriver:

Hej.

Vi er 5 pers i husstanden. Mor, far og 3 drenge på knap 8, 12½ og 14 år. Jeg hæver 1500,- hver mandag og ikke mere end det. Det er til alt husholdning, kød, mad, vaskemiddel osv osv.

Men her de sidste par måneder har jeg simpelthen haft problemer med at få pengene til at slå til. Synes vi skal spinkel og spare i weekenden, for pengene slår til indtil mandag igen. Og jeg synes endda ikke, jeg fråser.

Jeg køber 98% i Rema og køber deres Landlord produkter. Køber kød hver uge, køber flydende vaskemiddel i stedet for 3 kg pulver og ellers kan jeg næsten ikke se, hvor vi kan gøre det anderledes. Jeg laver madplan og hver søndag opdatere jeg vores metaltavle i køkkenet med madplanen iforhold til, hvad der er på tilbud ugen efter.

Af personlig pleje, køber jeg Matas' hair & body til mænd. Den bruger de alle sammen. Jeg løber Matas Natur shampoo, balsam og hårkur til mig. Også jeg bruger Matas de stribede som shower gel.

Jeg køber næsten kun tilbud, det jeg kan og kun 1 af gangen for at spare på mængden/prisen.

Jeg køber ikke chips, slik, kiks, kager osv osv, som vi ikke skal bruge og jeg har ikke et lager af sådanne ting.

Vi er jo 4 voksenspisende i huset og derved bruger vi en del mad. Skræller 2-2½ kg kartofler pr gang ell 4 ps ris ell 4 poser bearnaisesovs, ell 700-1000 gr kød. Det er sjældent vi har til rester. Og jeg prøver virkelig at være økonomiske her også...

Det er så yderst frustrerende at jeg synes, jeg gør så meget for at spare og alligevel synes det slet ikke at virke...

Er ting bare steget ganke langsomt, ell hvor er det lige, jeg slår fejl???

Har i en bilka der hvor i bor?

Der kan man få 10 kg kartofler til 16 kr og 5 kg løg til 20 kg..

Her er vi 2 voksne og 1 barn og vi handler ind for små 600kr om ugen. Vi køber stort set alt i bilka, dog køber vi nogle gange kødet hos vores slagter.

Vi handler ind om søndagen hvis de har åben der, ellers gør vi det om lørdagen. VI har så 100 kr til at supplere med i løbet af ugen.

Vi laver også madplan og indkøbsliste, og så holder vi os til den når vi handler. Er der så overskud på kontoen sidst på måneden, så kan vi så købe lidt ekstra at de vi mangler.

Bilka er faktisk ikke så dyr som mange tror, hvis man bare holder sig til deres storkøb og budget vare..

Anmeld

29. februar 2012

2345

Jeg synes faktisk det virker som mange penge, med 300 / mand om ugen!

Vi er kun min kæreste og jeg, og vi bruger 250 på mad om ugen, dvs 125 / mand. Vi spiser stort set kun økologiske produkter, og vi får frisk frugt og grønt hver dag.

Hvis man tænker lidt alternativt og ikke er bundet af, at skulle have fx kød, sovs, kartofler og salat hver dag, så findes der rigtig mange billige og sunde alternativer. Vi spiser kød 1 gang om ugen, og fisk 1 gang om ugen, og vi køber ikke kødpålæg.

En kødret kan fx være pasta med kødsovs. Hertil køber vi 300 g. øko oksekød med 3 - 7 % fedt. Vi blander revet gulerod, squash, champignon og kål i, for at spare på kødet. Sådan en kødsovs rækker til to dage, og kan både spises med pasta, men også i hjemmelavede grovpandekager / majspandekager eller på pizza. 

Men jeg kan godt se, at Jeres situation er en anden, og det måske ikke er muligt at tænke i helt andre baner, men jeg kan lige komme med nogle fifs, som jeg ikke selv synes er alt for alternative

- kikærter er guld hver, og så er de virkelig billige! Kan laves til hummus, som er genialt på madpakker og både meget billigere og sundere på rugbrød end kødpålæg. De kan også puttes i suppe for at give fylde og proteiner, eller i gryderetter.

- Hjemmebag. Det er rigtig billigt at bage sit eget brød, og så ved man også, hvad der er i, hvis man vil leve sundt  (men det tip kender du jo nok)

- Pålæg: ud over hummus, så er hjemmelavet tapenade rigtig godt. Bare blend oliven og soltørrede tomater, evt med lidt hvidløg. Det er rigtig billigt ift mængden. Vi laver tit grøntsagsfrikadeller / linsefrikadeller / falafler og putter på rugbrød. Jeg tænker, at man også ville kunne lave almindelige frikadeller, hvis man er til kød, og bruge til frokost? Jeg er ret sikker på, at der vil være penge at spare ift. pålæg.

- Grove grøntsager. Især kål og rodfrugter mætter godt, og er rigtig billige. Jeg bruger det i mange ting, især diverse gryderetter, fordi det er sundt og billigt.

- Hjemmelavet grøntsagssuppe! Det er billigt! Dog ved jeg godt, at mange mænd og drenge ikke mener, at det mætter ordentligt, men med grovboller til, eller kikærter i, så er der mere gods i. Man kan også spise rugbrødscroutoner oven på. Rugbrød skåret i tern og penslet med olie og salt og peber, det smager rigtig godt.

Jeg håber du kan bruge mine tips, og at de ikke var alt for alternative Jeg kan på ingen måde sætte mig ind i, hvordan det er, at være 5 mennesker til at spise hver dag, og jeg håber ikke at jeg virker bedrevidende, det er ikke meningen, jeg går bare meget op i at leve sundt OG billigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.