Kan næsten ikke få pengene til at slå til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

Kloster

MinNoah skriver:

Vi lever 2 voksne og et barn for 3000 kr pr måned, og vi har næsten altid overskud på kortet sidst på måneden.

OG vi køber (alt for meget) slik, snacks mm.

Vi får ofte billig mad. Køber altid det kød der er sat meget ned fordi det kun kan holde sig kort tid, fryser det jo bare ned.

Et godt tip er også at serverer flutes til maden, de mætter og er billige.

Men ja ellers sæt en grænse - max to koteletter/bøffer til hver. Kartofler/flutes for resten.

Hjemmelavet pizza kan også gøres billigt: BAg dejen selv, kom hakkede tomater, peberfrugt, majs, pepperoni på, og så ost - så har du en stor bradepande pia til 30 kr. ca.

Mange tak for ideerne, men når vi max skal have fx 2 bøffer/koteletter hver, er det jo også 10 bøffer/koteletter i eet måltid.

Får jævnligt hjemmelavet pizza. Uhmm hvor det smaget godt, men vi skal have 3 bradepander...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Malthes mor

Hej,

Vi har sparet en del penge ved at lave en madplan, som følges...også i weekenderne.

Madplanen laves på Remas hjemmeside. Og der handles kun ud fra den.

Vi er fire...dvs. 2 voksne og to drenge på hhv 2 og 5 år.

Vi handler ind torsdag for ca 1000 kr og i det beløb er alt..Dvs vaskepulver, staniol, bleer, kød, mælk, brød, masser af frugt og grønt osv.

I løbet af ugen løber vi så tør for mælk og brød og det bliver handlet.

Ialt drkker vi 14 liter mælk om ugen

Anmeld

29. februar 2012

Kloster

Malthes mor skriver:

Hej,

Vi har sparet en del penge ved at lave en madplan, som følges...også i weekenderne.

Madplanen laves på Remas hjemmeside. Og der handles kun ud fra den.

Vi er fire...dvs. 2 voksne og to drenge på hhv 2 og 5 år.

Vi handler ind torsdag for ca 1000 kr og i det beløb er alt..Dvs vaskepulver, staniol, bleer, kød, mælk, brød, masser af frugt og grønt osv.

I løbet af ugen løber vi så tør for mælk og brød og det bliver handlet.

Ialt drkker vi 14 liter mælk om ugen

Jeg handler ind hver mandag. Hæver 1500,- der og bruger ca 1000-1100,- hver mandag. Køber alt til hele ugen, så det kun er mælk og frugt, jeg skal købe løbende. Køber ca 10 liter mælk om ugen. Drikker vand til alle måltider, så mælken er kun til morgemad og lidt sovs.

Fredag bliver der købt 1 pakke popcorn og en pose bland-selv-slik til ca 50,-

Jeg laver madplan, men ikke fre Rema's hjemmeside. Dét kan jeg gøre billigere end fra deres hjemmeside af. Men jeg køber alt mad til en hel uge der om mandagen.

Anmeld

29. februar 2012

Team Putte

Kloster skriver:

Jeg handler ind hver mandag. Hæver 1500,- der og bruger ca 1000-1100,- hver mandag. Køber alt til hele ugen, så det kun er mælk og frugt, jeg skal købe løbende. Køber ca 10 liter mælk om ugen. Drikker vand til alle måltider, så mælken er kun til morgemad og lidt sovs.

Jeg laver madplan, men ikke fre Rema's hjemmeside. Dét kan jeg gøre billigere end fra deres hjemmeside af. Men jeg køber alt mad til en hel uge der om mandagen.

Synes faktisk du gør det rigtig godt!

Når i nu får kylling gratis er det jo oplagt at spekulere i at lave så mange forskellige ting med kylling som overhoved muligt i hverdagen..

f.eks. kyllingelasagne

kylling i karry

Pandekager med krydret kyllingestrimler og salat

kyllingefrikase med kartofler

kylling med pommes frites (Lav selv af kartofler )

Stegt kylling med kartofler og grønt

Stegte ris med karry, grønt og kylling

kyllingefiletter med bacon i ovn

hønsekødssuppe

Osv. osv. Jeg er meget glad for kylling og synes faktisk det er ret taknemmeligt kød der nemt varieres med krydderier og om man steger, koger eller bager det i ovnen 

Ellers kan jeg kun tænke på at strække fars ved at blande f.eks. havregryn og brød i frikadeller og hakkebøffer eller lave halvt kød og halvt grøntsager (F.eks. gulerod og squash) i kødsauce og lasagne

Anmeld

29. februar 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Kloster skriver:

Vi er to voksne og to mindre børn herhjemme, og lever fint for 1000 kr om ugen til alt. For os ville 1500 være ren luksus MEN I er et barn ekstra, og så er de alle tre endda i voksealderen big time - så jeg tænker, at for jeres familie er det ikke voldsomt mange penge.

For os er der gået lidt sport i at spare, og vi bruger følgene metoder - måske de kan inspirere lidt:

- ved farsretter bruger jeg en mængde kød og en tilsvarende mængde revne grøntsager - f.eks. gulerødder, squash, kål osv. De billige af dem

- i stedet for pasta til kødsovs hakker jeg hvidkål og koger i 12 min ca. Man smager ikke forskel på det og pasta, det er sundt, mætter godt og gevaldigt billigt. Køber som regel et lille et i Rema, og plejer at give 2-3 kr, og det er mere end rigeligt til os 4.

- Jeg bager selv. I weekenden bager jeg grovbrød, -boller og -pizzasnegle. Stor besparelse Overvejer også at bage rugbrød selv, men er ikke gode venner med surdej

- 1 ugentlig kødfri dag (risengrød, suppe, pandekager med wokfyld) OG 1 ugentlig dag med rester fra de resterende dage eller rugbrød.

- Storindkøb af tilbud. Når der er kød til en rimelig kilopris, pasta, toiletpapir osv. så hamstres der. Det er selvfølgelig en lidt større belastning for ugebudgettet, men til gengæld skal jeg ikke tænke mere på det i lang tid.

- Vi handler rengøring + visse personlig pleje i Tyskland. Kan se I bor "nord på", så det kan nok ikke helt betale sig. Men vi købte her i januar f.eks. ajax rengøring 1 l. til 9 kr/flasken, Sanex 1200 ml. = 3/100 kr, Gilette barberblade 4 æsker/150 kr, Vanish 1 kg. 2/90 kr, roll-on deo 12/100 kr, bagepapir i ark og sølvpapir 5 kr/pakken, affaldsposer m. snøreluk 3 kr/posen osv. osv. Vi fik en meget billig færgebillet, og hamstrede rigtig meget af de her husholdningsting, så vi har til 1 år+, og nu skal vi ikke købe dem i dyre domme herhjemme

Håber du får styr på budgettet igen. Der er ingen tvivl om at tingene bliver dyrere - desværre.

Anmeld

29. februar 2012

roenlund

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Vildt fed traad at folge - man faar en masse ideer!

Vi har en enten spaghetti-dag eller en taerte-dag om ugen, hvor vi faar brugt en masse rester - og saa gaar jeg meget op i at bage f.eks. pirogger med kartoffelfyld (rester), som bruges til mandens madpakker (han spiser heeeelt vildt) - det er kanonbilligt og fyldet (udover kartofler) kan varieres i en uendelighed.

Saa der hvor vi sparer er isaer paa frokosten.

Saa bruger vi tilbudonline.dk til at tjekke, hvor tingene er billigst henne - og overraskende nok er det faktisk tit bilka...?

Desuden er vi lige flyttet i et hus, hvor der var et drivhus og en kokkenhave - saa jeg glaeder mig vildt til at se, om der kommer en besparelse ud af det.... taenker at det meste babymad kan laves af gronsagsmos med ting fra haven + at en del gronsager bor komme herfra.

har du en god opskrift på pirogger også på tomatdelen af fyldet...

Anmeld

29. februar 2012

Mor til Majbørn

roenlund skriver:

har du en god opskrift på pirogger også på tomatdelen af fyldet...

altså, du kan bruge en hvilken som helst bolledejs-opskrift (det plejer jeg, hvis det er grovboller især - samme fremgangsmåde og hævetid) - og tomatfyld - ja, tomat i tern, kyllingstykker, løg, hvidløg og spidskommen (vend det lige på panden inden du fylder piroggerne) - det går ret godt sammen i en pirog.

Hvad angår mængderne, så plejer jeg bare at tilpasse det lidt hen af vejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.