Kloster skriver:
Jeg handler ind hver mandag. Hæver 1500,- der og bruger ca 1000-1100,- hver mandag. Køber alt til hele ugen, så det kun er mælk og frugt, jeg skal købe løbende. Køber ca 10 liter mælk om ugen. Drikker vand til alle måltider, så mælken er kun til morgemad og lidt sovs.
Fredag bliver der købt 1 pakke popcorn og en pose bland-selv-slik til ca 50,-
Jeg laver madplan, men ikke fre Rema's hjemmeside. Dét kan jeg gøre billigere end fra deres hjemmeside af. Men jeg køber alt mad til en hel uge der om mandagen.
Vi er to voksne og to mindre børn herhjemme, og lever fint for 1000 kr om ugen til alt. For os ville 1500 være ren luksus MEN I er et barn ekstra, og så er de alle tre endda i voksealderen big time - så jeg tænker, at for jeres familie er det ikke voldsomt mange penge.
For os er der gået lidt sport i at spare, og vi bruger følgene metoder - måske de kan inspirere lidt:
- ved farsretter bruger jeg en mængde kød og en tilsvarende mængde revne grøntsager - f.eks. gulerødder, squash, kål osv. De billige af dem
- i stedet for pasta til kødsovs hakker jeg hvidkål og koger i 12 min ca. Man smager ikke forskel på det og pasta, det er sundt, mætter godt og gevaldigt billigt. Køber som regel et lille et i Rema, og plejer at give 2-3 kr, og det er mere end rigeligt til os 4.
- Jeg bager selv. I weekenden bager jeg grovbrød, -boller og -pizzasnegle. Stor besparelse
Overvejer også at bage rugbrød selv, men er ikke gode venner med surdej
- 1 ugentlig kødfri dag (risengrød, suppe, pandekager med wokfyld) OG 1 ugentlig dag med rester fra de resterende dage eller rugbrød.
- Storindkøb af tilbud. Når der er kød til en rimelig kilopris, pasta, toiletpapir osv. så hamstres der. Det er selvfølgelig en lidt større belastning for ugebudgettet, men til gengæld skal jeg ikke tænke mere på det i lang tid.
- Vi handler rengøring + visse personlig pleje i Tyskland. Kan se I bor "nord på", så det kan nok ikke helt betale sig. Men vi købte her i januar f.eks. ajax rengøring 1 l. til 9 kr/flasken, Sanex 1200 ml. = 3/100 kr, Gilette barberblade 4 æsker/150 kr, Vanish 1 kg. 2/90 kr, roll-on deo 12/100 kr, bagepapir i ark og sølvpapir 5 kr/pakken, affaldsposer m. snøreluk 3 kr/posen osv. osv. Vi fik en meget billig færgebillet, og hamstrede rigtig meget af de her husholdningsting, så vi har til 1 år+, og nu skal vi ikke købe dem i dyre domme herhjemme
Håber du får styr på budgettet igen. Der er ingen tvivl om at tingene bliver dyrere - desværre.