Kan næsten ikke få pengene til at slå til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

Maja_4000

Jeg har ikke læst svarene .. Men tingene er jo blevet dyrere ! Mine forældre bruger flere penge  på mad nu , end da jeg boede hjemme  Hehe

Og så synes jeg måske at 4 breve bearnaise er liiidt meget .. Ved godt at mænd er glade for sauce .. Men alligevel Vi laver 2 breve , hvis vi er 5 voksne til aftensmad .. 

Og så skrev du "4 ps ris" .. Er det kogeposer ? For det er meeeeget billigere at købe det som ikke er i kogeposer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Lady Marion <3

Jeg handler også 1 gang pr uge og handler jeg i rema frem for netto bliver det ca 300 kr dyrere ,,, har du prøvet netto el fakta ??

Anmeld

28. februar 2012

Fenja09

Kloster skriver:

Jeg vil rigtig gerne købe de gode produkter i både mad og plejeprodukter. Men det har jeg slet ikke råd til, så jeg må gå på komprimis med kvaliteten pga prisen.

Fx er Matas Luksus shampoo på 1 liter overhovedet ikke luksus for mig. Mig hår bliver som hø! Det er ikke realistisk for mig at bruge sådan en shampoo så. Kan ligeså godt vaske hår i opvaskemiddel så  Jeg ville også godt bruge Neutral, men det er noget dyrt pga vi bruger så store mængder. Så jeg bruger Landlord i stedet for fx.

Vi har før købt 1 hel gris på et slagteri og har også overvejet det igen. For jeg synes kødet er dyrt hver uge. Og vi spiser ikke rødt kød ell flæskesteg. Skal bare have 2 pakker af alt...

Af bearnaisesovsen er jeg begyndt at købe det helt billige. Det er enten det billige ell ingenting. Jeg spiser ikke sovsen, men alle de andre er virkelig glade for lige den sovs.

Jeg vil rigtig gerne spise sundt, men selv grønt og frugt er en dyr omkostning. Træls jeg er nødt til at købe frosne grøntsager i stedet for at købe friske råvarer. Men det er de komprimisser jeg synes, jeg er nødt til at lave.

Jeg har handlet i dag og har de sidste par uger gemt bon'erne. Og i dag har jeg af unødvendige sager fx købt: Neophos opvaskemaskine rens, 1 liter kærnemælk, ny hårbørste (15 ,-), toiletduft til kummen, fyrfadslys. Alt andet er noget, vi skal have for at fungere... Mælk, smør, kød, tandpasta, kaffe, hundemad, ost, påløg osv osv.....

Men jeg vil skifte over til 3 kg vaskepulver for 20,- fra Landlord. Dét kan jeg lige se, der kan laves lidt om på. Ellers ved jeg filme ikke, hvor det skal være...

Du skal ikke være ked af at købe frosne grøntsager fremfor friske - de frosne har faktisk mange flere af de gode stoffer i sig, fordi de er frosset ned da de var helt friske, hvor de friske grøntsager vi køber, ofte har været længe undervejs for at nå til DK eller generelt bare har en lang vej til supermarkedet og ligger der måske i flere dage.

Så det er faktisk kun en god ting

Anmeld

28. februar 2012

Ryberg

En ting jeg sparer en del ved er at handle i bilka.. De har store mængde rabatter.. Fx i denne uge 5 pakker knorr sovs til 55 kr! 5 pakker fuldkorns pasta til 40 kr.. De har ogsåtilbud på smør og flydende margarine.. Toilet papir til 10kr .

Ja jeg hamstrer.. Men det gør at vi faktisk har overskud i vores mad penge..

Kød der kigger jeg ofte efter sidste salgs dato og tager nærmest det hele og pakker om..

Vi bruger mindre end 1000 om ugen, og 2 voksne og manden spiser meget! Og så et barn på snart 2 år.. Men har tit spisende gæster .

Anmeld

28. februar 2012

Isabella_mor

Kloster skriver:

Jeg vil rigtig gerne købe de gode produkter i både mad og plejeprodukter. Men det har jeg slet ikke råd til, så jeg må gå på komprimis med kvaliteten pga prisen.

Fx er Matas Luksus shampoo på 1 liter overhovedet ikke luksus for mig. Mig hår bliver som hø! Det er ikke realistisk for mig at bruge sådan en shampoo så. Kan ligeså godt vaske hår i opvaskemiddel så  Jeg ville også godt bruge Neutral, men det er noget dyrt pga vi bruger så store mængder. Så jeg bruger Landlord i stedet for fx.

Vi har før købt 1 hel gris på et slagteri og har også overvejet det igen. For jeg synes kødet er dyrt hver uge. Og vi spiser ikke rødt kød ell flæskesteg. Skal bare have 2 pakker af alt...

Af bearnaisesovsen er jeg begyndt at købe det helt billige. Det er enten det billige ell ingenting. Jeg spiser ikke sovsen, men alle de andre er virkelig glade for lige den sovs.

Jeg vil rigtig gerne spise sundt, men selv grønt og frugt er en dyr omkostning. Træls jeg er nødt til at købe frosne grøntsager i stedet for at købe friske råvarer. Men det er de komprimisser jeg synes, jeg er nødt til at lave.

Jeg har handlet i dag og har de sidste par uger gemt bon'erne. Og i dag har jeg af unødvendige sager fx købt: Neophos opvaskemaskine rens, 1 liter kærnemælk, ny hårbørste (15 ,-), toiletduft til kummen, fyrfadslys. Alt andet er noget, vi skal have for at fungere... Mælk, smør, kød, tandpasta, kaffe, hundemad, ost, påløg osv osv.....

Men jeg vil skifte over til 3 kg vaskepulver for 20,- fra Landlord. Dét kan jeg lige se, der kan laves lidt om på. Ellers ved jeg filme ikke, hvor det skal være...

det der med at se om i kan finde pengene fra noget andet.. f.eks. benxin penge hvis i kører rundt hele tide.. (ikke at jeg siger at i gør det, men hvis i nu gør) 

evt labe en uge hvor i kun får kylling. og så sparer penge på kødet... eller spise mindre kød for kød er ikke så vigtigt endda... evt spørg Diana (Christina) om gode vegetarretter.. vegetarmad smager rigtig godt, og det er meget billigt at spise fordi der ikke er kød i.. 

altså ikke at i skal konvertere men have en dag om ugen hvor i spiser uden kød f.eks..

har du have. dyrk evt selv grøntsager osv... 

sælg ud i nogle ting som du/i ikke bruger mere... 

Anmeld

28. februar 2012

Frk.Skruk

Kloster skriver:

Hej.

Vi er 5 pers i husstanden. Mor, far og 3 drenge på knap 8, 12½ og 14 år. Jeg hæver 1500,- hver mandag og ikke mere end det. Det er til alt husholdning, kød, mad, vaskemiddel osv osv.

Men her de sidste par måneder har jeg simpelthen haft problemer med at få pengene til at slå til. Synes vi skal spinkel og spare i weekenden, for pengene slår til indtil mandag igen. Og jeg synes endda ikke, jeg fråser.

Jeg køber 98% i Rema og køber deres Landlord produkter. Køber kød hver uge, køber flydende vaskemiddel i stedet for 3 kg pulver og ellers kan jeg næsten ikke se, hvor vi kan gøre det anderledes. Jeg laver madplan og hver søndag opdatere jeg vores metaltavle i køkkenet med madplanen iforhold til, hvad der er på tilbud ugen efter.

Af personlig pleje, køber jeg Matas' hair & body til mænd. Den bruger de alle sammen. Jeg løber Matas Natur shampoo, balsam og hårkur til mig. Også jeg bruger Matas de stribede som shower gel.

Jeg køber næsten kun tilbud, det jeg kan og kun 1 af gangen for at spare på mængden/prisen.

Jeg køber ikke chips, slik, kiks, kager osv osv, som vi ikke skal bruge og jeg har ikke et lager af sådanne ting.

Vi er jo 4 voksenspisende i huset og derved bruger vi en del mad. Skræller 2-2½ kg kartofler pr gang ell 4 ps ris ell 4 poser bearnaisesovs, ell 700-1000 gr kød. Det er sjældent vi har til rester. Og jeg prøver virkelig at være økonomiske her også...

Det er så yderst frustrerende at jeg synes, jeg gør så meget for at spare og alligevel synes det slet ikke at virke...

Er ting bare steget ganke langsomt, ell hvor er det lige, jeg slår fejl???

Jeg kender det alt for godt

Nu skriver jeg bare hvad jeg tænker, så må du ta hvad du kan bruge

Altså herhjemme bager vi meget brød.. Vi behøver ikke "varm" mad hver dag, og hjemmebagt brød med pålæg er SUPER lækkert, og koster næsten ingenting at lave..

Vi har næsten droppet sovsen, medmindre vi får gæster eller lign.. En lækker hvidløgsdressing eller lign. er også super lækkert - og knap så dyrt som sovsen..

Du kan måske også lave nogle pastasalater eller lign som tilbehør i stedet for kartofler?

Vi kører i Bilka ca 1 gang om måneden og køber kød til fryseren - det kan godt betale sig, så man har noget sidst på måneden fx..

Håber du ku bruge det

Anmeld

28. februar 2012

2børn2

Derfor er jeg rigtig glad for at bo tæt på Tyskland. Ved godt det ikke hjælper dig, men Ja alting er blevet dyrere i Danmark. Vi lever for mellem 2500 og 3000 kr om måneden... 2 voksne, 2 børn (9 og 4).
Vi handler næsten det hele i Tyskland... Også tøj, sko og personlig pleje... De har nogle butikker der hedder Kloppenborg og Rossmann og det er lidt som Matas... Madvarer er fra Lidl i Tyskland og nogen gange Fleggaard...

Men det er dælme ikke blevet lettere at være dansker...

Anmeld

28. februar 2012

Noneother

Altså Jeg vil starte med at sige at jeg er ret imponeret over at i overhovedet kan leve så billigt. Herhjemme prøver jeg at holde et mad/husbudget på 1000kr. pr. uge, til en voksen + en på snart 2 og det synes jeg ikke altid er lige nemt. (Ryger osse 3 pakker om ugen, og drikker altid 1 kop kaffe i skolen men alligevel)

men lidt fif..
Hver tirsdag er der et 10kgs net kartofler i Bilka til omkring 16kr.
I denne her uge har de knor sovs til 11kr. pakken
2 gange om ugen (mener det er onsdag og søndag) Bliver rigtig meget af det gode kød sat ned til under halv pris. ca. ½ time før lukketid. Dette gælder både Bilka og Føtex.
-Jeg bruger ret dyr shampoo. Aussie der normalt koster 100-130kr. flasken, MEN hvis jeg køber det via fx. Amazon, så får jeg 3 flasker til den pris. Så er der lidt penge til selvforkælelse.

Anmeld

28. februar 2012

sarahb

Køb store mængder kød af gangen og frys ned
Lav selv sovsen i stedet for breve,
I grønt handleren kan man få 5 kg basmatiris for 80-90 kr sikkert billigere hvis det er andre ris.
Kødpølse i grønthandlerne her koster 10 kr for en pakke med ca 10-12 skiver i.
Køb kyllingefileter i de store 2 kg poser.
Find evt retter der ikke kræver både kød, kartofler og sovs.
Tit er yougurt med hvidløg / tzaziki og salt et billigt alternativ til sovs.
Drik kun vand og mælk ingen saft juice eller sodavand
En lækker snack kunne være popcorn- billigt.
Der er tit meget billigt shampoo og balsam i Føtex.

Anmeld

28. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kloster skriver:

Hej.

Vi er 5 pers i husstanden. Mor, far og 3 drenge på knap 8, 12½ og 14 år. Jeg hæver 1500,- hver mandag og ikke mere end det. Det er til alt husholdning, kød, mad, vaskemiddel osv osv.

Men her de sidste par måneder har jeg simpelthen haft problemer med at få pengene til at slå til. Synes vi skal spinkel og spare i weekenden, for pengene slår til indtil mandag igen. Og jeg synes endda ikke, jeg fråser.

Jeg køber 98% i Rema og køber deres Landlord produkter. Køber kød hver uge, køber flydende vaskemiddel i stedet for 3 kg pulver og ellers kan jeg næsten ikke se, hvor vi kan gøre det anderledes. Jeg laver madplan og hver søndag opdatere jeg vores metaltavle i køkkenet med madplanen iforhold til, hvad der er på tilbud ugen efter.

Af personlig pleje, køber jeg Matas' hair & body til mænd. Den bruger de alle sammen. Jeg løber Matas Natur shampoo, balsam og hårkur til mig. Også jeg bruger Matas de stribede som shower gel.

Jeg køber næsten kun tilbud, det jeg kan og kun 1 af gangen for at spare på mængden/prisen.

Jeg køber ikke chips, slik, kiks, kager osv osv, som vi ikke skal bruge og jeg har ikke et lager af sådanne ting.

Vi er jo 4 voksenspisende i huset og derved bruger vi en del mad. Skræller 2-2½ kg kartofler pr gang ell 4 ps ris ell 4 poser bearnaisesovs, ell 700-1000 gr kød. Det er sjældent vi har til rester. Og jeg prøver virkelig at være økonomiske her også...

Det er så yderst frustrerende at jeg synes, jeg gør så meget for at spare og alligevel synes det slet ikke at virke...

Er ting bare steget ganke langsomt, ell hvor er det lige, jeg slår fejl???

Jeg tror næsten du ville kunne spare mere af at handle i bilka. De har rigtig mange tilbud til stor familier. Ikke fordi i er så mange, men med 3 mænd så spiser man måske mere end hvis det var en familie med piger.

Synes heller ikke rema1000 har de bedste kød tilbud. Der er bilka/føtex/netto ofte bedre hvad angår storkøb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.