Kan næsten ikke få pengene til at slå til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

Pinkrose

Kloster skriver:

Hej.

Vi er 5 pers i husstanden. Mor, far og 3 drenge på knap 8, 12½ og 14 år. Jeg hæver 1500,- hver mandag og ikke mere end det. Det er til alt husholdning, kød, mad, vaskemiddel osv osv.

Men her de sidste par måneder har jeg simpelthen haft problemer med at få pengene til at slå til. Synes vi skal spinkel og spare i weekenden, for pengene slår til indtil mandag igen. Og jeg synes endda ikke, jeg fråser.

Jeg køber 98% i Rema og køber deres Landlord produkter. Køber kød hver uge, køber flydende vaskemiddel i stedet for 3 kg pulver og ellers kan jeg næsten ikke se, hvor vi kan gøre det anderledes. Jeg laver madplan og hver søndag opdatere jeg vores metaltavle i køkkenet med madplanen iforhold til, hvad der er på tilbud ugen efter.

Af personlig pleje, køber jeg Matas' hair & body til mænd. Den bruger de alle sammen. Jeg løber Matas Natur shampoo, balsam og hårkur til mig. Også jeg bruger Matas de stribede som shower gel.

Jeg køber næsten kun tilbud, det jeg kan og kun 1 af gangen for at spare på mængden/prisen.

Jeg køber ikke chips, slik, kiks, kager osv osv, som vi ikke skal bruge og jeg har ikke et lager af sådanne ting.

Vi er jo 4 voksenspisende i huset og derved bruger vi en del mad. Skræller 2-2½ kg kartofler pr gang ell 4 ps ris ell 4 poser bearnaisesovs, ell 700-1000 gr kød. Det er sjældent vi har til rester. Og jeg prøver virkelig at være økonomiske her også...

Det er så yderst frustrerende at jeg synes, jeg gør så meget for at spare og alligevel synes det slet ikke at virke...

Er ting bare steget ganke langsomt, ell hvor er det lige, jeg slår fejl???

Altså syntes udfra det du skriver at du gør det ret godt.

Det eneste der lige undredemig var de 4 poser sovs, hehe bare mere da jeg boede hjemme og vi var 5 voksne brugte vi kun to, mest fordi de er dyre. Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Isabella_mor

det kan jo også godt være at du styrer jeres madbudget helt fint..  og det kan også godt være at i er mange.. men i takt med at priserne stiger på madvarer osv, så er det ikke fordi at ens økonomi stiger.. 

når du køber kød f.eks., kigger du på hvad det koster i kolipris, deter oftest DER mange begår fejlen og tror at det er billigt at købe kød fordi selve pakken er billig i forhold til de andre pakker, men hvor kiloprisen er mindere og derved sparer i flere penge.

et godt råd er f.eks at købe kød i bilka. og fryse det ned.. købe fisk i fiskehandleren/bilen omkring "lukketid". 

og så se om du kan finde de ekstra penge i jeres økonomi til at du kan hæve eks. 1700 ell 1800 hver mandag i stedet... 

mht matasprodukter, jeg er ikke kendt med priserne i matas. men jeg ved at aldi fører astma og alergi venlige produkter til meget få penge, shampoo. bodyshower osv... toiletpapier kan du også sagtens købe de store pakker i bilka eks.. og vaskepulver ER dyrere når du bruger flydende i stedet for pulver... 

prøv at finde de steder hvor du kan spare og undersøg alternativer til de store ting... kød, personlig pleje og husholdningsprodukter,¨

Anmeld

28. februar 2012

M (:

Min mor nævner desuden muligheden for at du kunne købe en (halv) gris og putte i fryseren - det er også meget billigere end at købe de færdigpakkede.. (:

Anmeld

28. februar 2012

Kloster

M (: skriver:

Måske du skulle prøve at undersøge, om det er billigere at købe kød hos en lokal halal-slagter, da de ofte har meget billigere okse- og lammekød end i netto (næsten halv pris).. Deruodver har netto ofte slagtilbud om mandagen, hvor man f.eks. ofte kan købe 2,5 kg. kyllingefileter for 119 kr (=47 kr. pr. kg)..

Måske kunne der skæres lidt ned på kødforbruget ved at "begrænse" til kun ét stykke kød pr. næse (medmindre det er frikadeller eller lignende)?

Fire breve sovs om dagen er da også en dyr post på budgettet, og selvom vi var syv i mit barndomshjem har vi aldrig lavet mere end maks tre breve (heller ikke, da vi alle var teenagere).. Er det muligt evt. at fortynde den lidt eller alternativt lave sovsen selv (evt. med flydende bouillion m. ande/okse/svine-smag)? Og måske behøver man ikke sovs hver dag? Nogle dage kunne sovsen måske erstattes af dressing eller lignende?

Ellers må du indimellem lave billige retter som f.eks. risengrød, lave vegatarretter, grøntsagssupper (evt. med pasta eller bacon i) eller du kunne koge en kyllig til suppe den ene dag, og så bruge kødet dagen efter..

Til sidst vil jeg sige, at det nok er billigere at købe shampoo, balsam osv. i rema1000/netto, hvis man vælger at købe det billigste produkt de har (og nej, det er sikkert ikke lige så godt som matas' produkter, men markant billigere).

Med vaskepulver viser forbrugerundersøgelser, at det er ligegyldigt hvilket mærke det er, tøjet bliver lige rent - så man kan med fordel købe den billigste udgave. 

Hov må lige kommentere her  Det er når vi får bearnaisesovs, vi bruger 4 breve. Det gør vi ikke hver dag. Jeg laver alm skysovs ell af bouillion.

Alt kyllingkød giver jeg intet for. Min svigerfar arbejder på et fjerkræslagteri og svigerfar og svigermor giver os dette kød.

Mht vaskemiddel, bruger jeg Rema 1000's Landlord flydende vaskemiddel uden parfume. 20,- for sådan en flaske. Holder ca 1 uge her hjemme. Vi har rigtig meget vasketøj pga drengene, deres fodbold og alm vask.

Anmeld

28. februar 2012

M (:

Kloster skriver:

Hov må lige kommentere her  Det er når vi får bearnaisesovs, vi bruger 4 breve. Det gør vi ikke hver dag. Jeg laver alm skysovs ell af bouillion.

Alt kyllingkød giver jeg intet for. Min svigerfar arbejder på et fjerkræslagteri og svigerfar og svigermor giver os dette kød.

Mht vaskemiddel, bruger jeg Rema 1000's Landlord flydende vaskemiddel uden parfume. 20,- for sådan en flaske. Holder ca 1 uge her hjemme. Vi har rigtig meget vasketøj pga drengene, deres fodbold og alm vask.

Hm, tja, så er det måske ikke så nemt igen at skære ret meget ned på forbruget.. (:

Anmeld

28. februar 2012

Lady Marion <3

Jeg kan sørme godt forstå du ikke kan få dem til at række , vi hæver 2000 hver mandag og er 2 voksne og 2 børn , det er ikke hver uge det er en fest , i levet meget billigt

Anmeld

28. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Vi kunne pludselig heller ikke få pengene til at slå til herhjemme i januar . Kan ski ikke huske hvornår det sidst er sket... Men når jeg så gik og kiggede i butikkerne, så kunne jeg sagtens se hvor dyre tingene var blevet, ja nogle ting var blevet helt grotesk dyre.Vi lavede en ændring der hed at vi simpelthen skulle spise sundere og mindre, og allerede måneden efter (den her måned) slår pengene fint til.

Vi køber de store pakker kød i Bilka, f.eks deres 5 kilos frosne kylling (ved godt du ikke skal betale for kylling ), de stykker deri de er så store at vi 2 voksne mennesker deler sådan et stykke.

Skal vi havde hakkebøf, så bliver en pakke delt i så der er 2 til dagen efter osv.
Syntes godt nok også i spiser meget sovs når det er, tror sagtens at du kunne halvere det, måske komme noget mel i istedet som en anden siger.

Kæresten herhjemme brokkede sig lidt til at starte med, han var jo stadig sulten, men i dag så er han vant til det og maven brokker sig ikke længere - ja nogle gange kan han faktisk ikke engang spise op.

Og hvis det er, så er det faktisk en god ide at bæller 2 glas vand inden maden, så burde man føle sig lidt mæt inden man sætter sig til bords.

Vi bruger 500 kr hver uge på mad

Anmeld

28. februar 2012

Kloster

Jeg vil rigtig gerne købe de gode produkter i både mad og plejeprodukter. Men det har jeg slet ikke råd til, så jeg må gå på komprimis med kvaliteten pga prisen.

Fx er Matas Luksus shampoo på 1 liter overhovedet ikke luksus for mig. Mig hår bliver som hø! Det er ikke realistisk for mig at bruge sådan en shampoo så. Kan ligeså godt vaske hår i opvaskemiddel så  Jeg ville også godt bruge Neutral, men det er noget dyrt pga vi bruger så store mængder. Så jeg bruger Landlord i stedet for fx.

Vi har før købt 1 hel gris på et slagteri og har også overvejet det igen. For jeg synes kødet er dyrt hver uge. Og vi spiser ikke rødt kød ell flæskesteg. Skal bare have 2 pakker af alt...

Af bearnaisesovsen er jeg begyndt at købe det helt billige. Det er enten det billige ell ingenting. Jeg spiser ikke sovsen, men alle de andre er virkelig glade for lige den sovs.

Jeg vil rigtig gerne spise sundt, men selv grønt og frugt er en dyr omkostning. Træls jeg er nødt til at købe frosne grøntsager i stedet for at købe friske råvarer. Men det er de komprimisser jeg synes, jeg er nødt til at lave.

Jeg har handlet i dag og har de sidste par uger gemt bon'erne. Og i dag har jeg af unødvendige sager fx købt: Neophos opvaskemaskine rens, 1 liter kærnemælk, ny hårbørste (15 ,-), toiletduft til kummen, fyrfadslys. Alt andet er noget, vi skal have for at fungere... Mælk, smør, kød, tandpasta, kaffe, hundemad, ost, påløg osv osv.....

Men jeg vil skifte over til 3 kg vaskepulver for 20,- fra Landlord. Dét kan jeg lige se, der kan laves lidt om på. Ellers ved jeg filme ikke, hvor det skal være...

Anmeld

28. februar 2012

Kloster

Er nødt til lige at få det sovs manet til jorden

Det er Rema's Landlord bearnaisesovs, jeg køber, til 9,95,- for en pakke. Det er vist ikke de par pakker om måenden, der slår bunden ud. Fordi jeg nævnte sovsen, var for at give et indtryk af hvilken mængde mad, der bliver fortærret her hjemme.

Anmeld

28. februar 2012

Fenja09

Nu har jeg ikke lige læst alle indlæg der er skrevet, men hvis i får kød hver dag, har du så overvejet at lave kødfrie dage - man kan lave mange fantastisk vegetar-retter. Er ikke selv vegetar, men har lavet frikadeller uden kød osv og det smager faktisk dejligt. Måske du skal skære ned på kød...og bearnaisesauce

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.