Kan næsten ikke få pengene til at slå til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Når du laver frikadeller eller farsbrød eller lignende af hakket kød, så er det super lækkert at bruge halv gulerod/halv kød. Plus kødet så også strækker længere. Men jeg synes ikke, du bruger mange penge på mad, vil jeg lige indskyde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Kloster

mor:) skriver:

Jeg tror næsten du ville kunne spare mere af at handle i bilka. De har rigtig mange tilbud til stor familier. Ikke fordi i er så mange, men med 3 mænd så spiser man måske mere end hvis det var en familie med piger.

Synes heller ikke rema1000 har de bedste kød tilbud. Der er bilka/føtex/netto ofte bedre hvad angår storkøb.

Vi har 45 km til den nærmest Bilka, så ved skisme ikke lige om det dyre benzin æder besparelserne op...

Anmeld

28. februar 2012

sarahb

Kloster skriver:

Vi har 45 km til den nærmest Bilka, så ved skisme ikke lige om det dyre benzin æder besparelserne op...

Vi handler kun i Føtex og der synes jeg de har gode tilbud på både kartofler og kød og spot tilbud på fx.margarine, frost grønt, pålæg osv.

Anmeld

28. februar 2012

birthee

Kloster skriver:

Jeg vil rigtig gerne købe de gode produkter i både mad og plejeprodukter. Men det har jeg slet ikke råd til, så jeg må gå på komprimis med kvaliteten pga prisen.

Fx er Matas Luksus shampoo på 1 liter overhovedet ikke luksus for mig. Mig hår bliver som hø! Det er ikke realistisk for mig at bruge sådan en shampoo så. Kan ligeså godt vaske hår i opvaskemiddel så  Jeg ville også godt bruge Neutral, men det er noget dyrt pga vi bruger så store mængder. Så jeg bruger Landlord i stedet for fx.

Vi har før købt 1 hel gris på et slagteri og har også overvejet det igen. For jeg synes kødet er dyrt hver uge. Og vi spiser ikke rødt kød ell flæskesteg. Skal bare have 2 pakker af alt...

Af bearnaisesovsen er jeg begyndt at købe det helt billige. Det er enten det billige ell ingenting. Jeg spiser ikke sovsen, men alle de andre er virkelig glade for lige den sovs.

Jeg vil rigtig gerne spise sundt, men selv grønt og frugt er en dyr omkostning. Træls jeg er nødt til at købe frosne grøntsager i stedet for at købe friske råvarer. Men det er de komprimisser jeg synes, jeg er nødt til at lave.

Jeg har handlet i dag og har de sidste par uger gemt bon'erne. Og i dag har jeg af unødvendige sager fx købt: Neophos opvaskemaskine rens, 1 liter kærnemælk, ny hårbørste (15 ,-), toiletduft til kummen, fyrfadslys. Alt andet er noget, vi skal have for at fungere... Mælk, smør, kød, tandpasta, kaffe, hundemad, ost, påløg osv osv.....

Men jeg vil skifte over til 3 kg vaskepulver for 20,- fra Landlord. Dét kan jeg lige se, der kan laves lidt om på. Ellers ved jeg filme ikke, hvor det skal være...

Jeg faldt lige over det med vaskepulveret  3 kg. for 20 kr - er det så den der hedder storvask? For der går jo noget mere pulver til en vask end den der hedder koncentreret eller hvad det lige er den hedder... jeg handler kun i Rema, og begyndte på det for 3 uger siden... jeg kan faktisk få det hele der har jeg fundet ud af, og til rimelige priser... det eneste jeg køber, som oftest i netto, er kød, da man kan få større mængder til billigere penge, og så fryse ned... og så hold øje med nedsat kød, og køb en ordentlig mængde der... jeg har lige fået 3.5 kg mager oksekød for 70 kr i den lokale netto... sådan en ting som shampoo kan jeg godt forstå du vil ha en der er god til dit hår, det er squ træls at få filterhår ud af at gå i bad... hvor ofte vasker du hår? jeg har fundet ud af at efter en tilvænning er hver3.-4. dag nok...

men ja, drenge i den alder dine har spiser meget! min mand kunne også snildt spise 3 koteletter til aften dengang jeg lærte ham at kende, men det er altså slut nu! 1 max 2 koteletter pr. aften pr. person (voksen), så må der spises flere grøntsager, kartofler og brød... brød til gryderetter strækker også maden længere...,

som en anden skriver, så brug grøntsager i kødsovsen, blend dem hvis drengene ikke synes om det - det strækker fx 500 gram hakket oksekød herhjemme til 2 gange kødsovs og en lasagne! og så skal man måske lære at spise lidt mindre - maven har vænnet sig til store mængder mad, men over et par dage kan man faktisk godt finde ud af at man overspiser, og at maven godt kan blive mæt af mindre...

synes du gør det rigtig godt!

Knus

Anmeld

28. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kloster skriver:

ja det kan jeg godt se ikke kan betale sig

Anmeld

28. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sarahb skriver:

Vi handler kun i Føtex og der synes jeg de har gode tilbud på både kartofler og kød og spot tilbud på fx.margarine, frost grønt, pålæg osv.

Ja jeg synes også Føtex har rigtige gode tilbud. Handler blot om at holde øje

Anmeld

28. februar 2012

Fru Hansen

Umiddelbart syntes jeg ikke det lyder som mange penge til 5.
Hvor store portioner spiser i? Jeg siger ikke at i er fede(det er jeg selv) men måske kan i spise bare en smule mindre uden at dt mærkes i maven. Min mand kunne spise utroligt store mængder i sine unge dage. Han var vant til at der blev spist meget kød og lidt tilbehør.

Lav måske bare en kotelet til hver og så spis flere græntsager, kartofler eller brød.

Anmeld

29. februar 2012

DK

Da jeg var lille og mine forældre fik en ENORM restskat regning indførte min mor en ugentlig grød-dag. Det mætter, er ok sundt og ikke mindst BILLIGT!!!

Det kan i jo også overveje?

Risengrød er lækkert året rundt!

Vi prøvede i en lang periode herhjemme at have en ugentlig vegatar-dag. Vi spiste pasta med chili-fløde-hvidløgssauce. Det kunne laves for en ca. 10 kr. per person og så var man prop mæt. Vi fik ofte ærter til. Du kan også lave vegatarlasagana der er SUPER lækkert. Kød er bare dyrt dyrt dyrt!!

Anmeld

29. februar 2012

DK

DK skriver:

Da jeg var lille og mine forældre fik en ENORM restskat regning indførte min mor en ugentlig grød-dag. Det mætter, er ok sundt og ikke mindst BILLIGT!!!

Det kan i jo også overveje?

Risengrød er lækkert året rundt!

Vi prøvede i en lang periode herhjemme at have en ugentlig vegatar-dag. Vi spiste pasta med chili-fløde-hvidløgssauce. Det kunne laves for en ca. 10 kr. per person og så var man prop mæt. Vi fik ofte ærter til. Du kan også lave vegatarlasagana der er SUPER lækkert. Kød er bare dyrt dyrt dyrt!!

Btw: fløde kan oftest fåes til 5 kr. på sidste holdbarhedsdato. Så køber vi alle dem de har og fryser dem. De duer ikke til flødeskum men er stadig rigtig fine til saucer osv!

Anmeld

29. februar 2012

MinNoah

Vi lever 2 voksne og et barn for 3000 kr pr måned, og vi har næsten altid overskud på kortet sidst på måneden.

OG vi køber (alt for meget) slik, snacks mm.

Vi får ofte billig mad. Køber altid det kød der er sat meget ned fordi det kun kan holde sig kort tid, fryser det jo bare ned.

Et godt tip er også at serverer flutes til maden, de mætter og er billige.

Men ja ellers sæt en grænse - max to koteletter/bøffer til hver. Kartofler/flutes for resten.

Hjemmelavet pizza kan også gøres billigt: BAg dejen selv, kom hakkede tomater, peberfrugt, majs, pepperoni på, og så ost - så har du en stor bradepande pia til 30 kr. ca.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.