Kan næsten ikke få pengene til at slå til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.514 visninger
56 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

Kloster

Hej.

Vi er 5 pers i husstanden. Mor, far og 3 drenge på knap 8, 12½ og 14 år. Jeg hæver 1500,- hver mandag og ikke mere end det. Det er til alt husholdning, kød, mad, vaskemiddel osv osv.

Men her de sidste par måneder har jeg simpelthen haft problemer med at få pengene til at slå til. Synes vi skal spinkel og spare i weekenden, for pengene slår til indtil mandag igen. Og jeg synes endda ikke, jeg fråser.

Jeg køber 98% i Rema og køber deres Landlord produkter. Køber kød hver uge, køber flydende vaskemiddel i stedet for 3 kg pulver og ellers kan jeg næsten ikke se, hvor vi kan gøre det anderledes. Jeg laver madplan og hver søndag opdatere jeg vores metaltavle i køkkenet med madplanen iforhold til, hvad der er på tilbud ugen efter.

Af personlig pleje, køber jeg Matas' hair & body til mænd. Den bruger de alle sammen. Jeg løber Matas Natur shampoo, balsam og hårkur til mig. Også jeg bruger Matas de stribede som shower gel.

Jeg køber næsten kun tilbud, det jeg kan og kun 1 af gangen for at spare på mængden/prisen.

Jeg køber ikke chips, slik, kiks, kager osv osv, som vi ikke skal bruge og jeg har ikke et lager af sådanne ting.

Vi er jo 4 voksenspisende i huset og derved bruger vi en del mad. Skræller 2-2½ kg kartofler pr gang ell 4 ps ris ell 4 poser bearnaisesovs, ell 700-1000 gr kød. Det er sjældent vi har til rester. Og jeg prøver virkelig at være økonomiske her også...

Det er så yderst frustrerende at jeg synes, jeg gør så meget for at spare og alligevel synes det slet ikke at virke...

Er ting bare steget ganke langsomt, ell hvor er det lige, jeg slår fejl???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Princesspigen

Kloster skriver:

Hej.

Vi er 5 pers i husstanden. Mor, far og 3 drenge på knap 8, 12½ og 14 år. Jeg hæver 1500,- hver mandag og ikke mere end det. Det er til alt husholdning, kød, mad, vaskemiddel osv osv.

Men her de sidste par måneder har jeg simpelthen haft problemer med at få pengene til at slå til. Synes vi skal spinkel og spare i weekenden, for pengene slår til indtil mandag igen. Og jeg synes endda ikke, jeg fråser.

Jeg køber 98% i Rema og køber deres Landlord produkter. Køber kød hver uge, køber flydende vaskemiddel i stedet for 3 kg pulver og ellers kan jeg næsten ikke se, hvor vi kan gøre det anderledes. Jeg laver madplan og hver søndag opdatere jeg vores metaltavle i køkkenet med madplanen iforhold til, hvad der er på tilbud ugen efter.

Af personlig pleje, køber jeg Matas' hair & body til mænd. Den bruger de alle sammen. Jeg løber Matas Natur shampoo, balsam og hårkur til mig. Også jeg bruger Matas de stribede som shower gel.

Jeg køber næsten kun tilbud, det jeg kan og kun 1 af gangen for at spare på mængden/prisen.

Jeg køber ikke chips, slik, kiks, kager osv osv, som vi ikke skal bruge og jeg har ikke et lager af sådanne ting.

Det er så yderst frustrerende at jeg synes, jeg gør så meget for at spare og alligevel synes det slet ikke at virke...

jeg ved at fedt afgitfen er steget men det er os det eneste jeg lige kan sige.. det er ikke fordi de store knægte spiser mere og mere idet i vokser eller sådan ?

Anmeld

28. februar 2012

Kloster

Princesspigen skriver:

jeg ved at fedt afgitfen er steget men det er os det eneste jeg lige kan sige.. det er ikke fordi de store knægte spiser mere og mere idet i vokser eller sådan ?

Jo, jeg rettede/tilføjede lige lidt til mit indlæg...

Anmeld

28. februar 2012

Princesspigen

så der har du nok svaret på hvor pengene forsvinder hen.. spørgsmålet er mere hvad du kan gøre og der har jeg svært ved at hjælpe dig, andet end det er en god ide fx at kæbe 1-2-3-4 kg pakkers kød og så pakke det om og opbevare i fryseren og på den måde at spare lidt der

Anmeld

28. februar 2012

9510

Det eneste jeg lige kan tilføje er at bruge 2 breve bearnaise og så smide et spiseske fuld mel ned i pulveret, så bliver der meget ud af det og det smager lige så godt..

Anmeld

28. februar 2012

B&J

hold da op i er 2 voksende og 3 børn og bruger 4 sovs pulver ja det er meget det er en hel pakke...

når vi er 3voksende og 1 barn bruger vi kun 1 hihihi måske fordi vi ikke tager så meget...

nå men pyt med det...

prøv at lave mad til 2 dage.. hvis hver person spiser 2 stk af kød så reg det sådan ud du spare en masse...

vi er 2 voksende 1 barn men onsdag -torsdag og søndag spiser min mor med og vi bruger 500kr om ugen.. og det er også med alt også hygge snoller....

frikadeller med pastasalat det er nemt og billigt og det kan sagtens strække sig til 2 dage med fluts til

3 pakker svinefar max 90kr fluts 10kr... pasta 5kr peberfrugt 15kr majs 20kr det er dog de små dåser... sådan gør jeg det og tager altid en dåse majs fra 1 peber fra også har jeg lidt til en anden ret også... lyder det mærkeligt

Anmeld

28. februar 2012

Troldemommi

når det er til alt syntes jeg ikke det er for meget, det er 300 kr pr person på en uge, det er da ret billigt :-)

det er ca 42 kr om dagen pr person og så med unger i huset der alle er i vokse alderen så syntes jeg det er godt klaret af dig :-)

Monica

Anmeld

28. februar 2012

karina1980

Hej.

Vi er jo 4 voksenspisende i huset og derved bruger vi en del mad. Skræller 2-2½ kg kartofler pr gang ell 4 ps ris ell 4 poser bearnaisesovs, ell 700-1000 gr kød. Det er sjældent vi har til rester. Og jeg prøver virkelig at være økonomiske her også...

det synes jeg faktisk er ret flot, vi bruger det dobbelte om ugen og vi er 2 voksne og 2 børn(7-10år)

men jeg kan nu også se en stigning i priser på mine indkøb efter sukker og fedt afgiften er kommet til

Anmeld

28. februar 2012

M (:

Måske du skulle prøve at undersøge, om det er billigere at købe kød hos en lokal halal-slagter, da de ofte har meget billigere okse- og lammekød end i netto (næsten halv pris).. Deruodver har netto ofte slagtilbud om mandagen, hvor man f.eks. ofte kan købe 2,5 kg. kyllingefileter for 119 kr (=47 kr. pr. kg)..

Måske kunne der skæres lidt ned på kødforbruget ved at "begrænse" til kun ét stykke kød pr. næse (medmindre det er frikadeller eller lignende)?

Fire breve sovs om dagen er da også en dyr post på budgettet, og selvom vi var syv i mit barndomshjem har vi aldrig lavet mere end maks tre breve (heller ikke, da vi alle var teenagere).. Er det muligt evt. at fortynde den lidt eller alternativt lave sovsen selv (evt. med flydende bouillion m. ande/okse/svine-smag)? Og måske behøver man ikke sovs hver dag? Nogle dage kunne sovsen måske erstattes af dressing eller lignende?

Ellers må du indimellem lave billige retter som f.eks. risengrød, lave vegatarretter, grøntsagssupper (evt. med pasta eller bacon i) eller du kunne koge en kyllig til suppe den ene dag, og så bruge kødet dagen efter..

Til sidst vil jeg sige, at det nok er billigere at købe shampoo, balsam osv. i rema1000/netto, hvis man vælger at købe det billigste produkt de har (og nej, det er sikkert ikke lige så godt som matas' produkter, men markant billigere).

Med vaskepulver viser forbrugerundersøgelser, at det er ligegyldigt hvilket mærke det er, tøjet bliver lige rent - så man kan med fordel købe den billigste udgave. 

Anmeld

28. februar 2012

AnneP

Kloster skriver:

Hej.

Hej!

Kender ALT til at skulle spare!

Herhjemme omregner jeg i hvor meget tingene koster for mængden. fx pr. liter, kg osv!

Så fx køber jeg ris i 1kg poserne istedet for i kogeposer.

Shampoo kober jeg de store flasker af matas' luksus for en norm pris af 74,95 for 1000ml

og kan se at matas men koster (idag på tilbud) 21,95 for 200ml

DVS: luksus 74,95 pr liter og men 109,70 pr liter dvs en besparelse på ca 35kr pr liter! (og det er nu her hvor men er på tilbud -ellers plejer de at koste 34,95 for 200ml dvs 174,75 pr liter og så bliver besparelsen lige pludselig 100kr pr liter) og man kan nogle gange få de store luksus på tilbud til 50-60kr

har "selvfølgelig" de små flasker i sports taskerne!

-at omregne på den måde har hjulpet mig!

håber det hjalp lidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.