Kloster skriver:
Hej.
Vi er 5 pers i husstanden. Mor, far og 3 drenge på knap 8, 12½ og 14 år. Jeg hæver 1500,- hver mandag og ikke mere end det. Det er til alt husholdning, kød, mad, vaskemiddel osv osv.
Men her de sidste par måneder har jeg simpelthen haft problemer med at få pengene til at slå til. Synes vi skal spinkel og spare i weekenden, for pengene slår til indtil mandag igen. Og jeg synes endda ikke, jeg fråser.
Jeg køber 98% i Rema og køber deres Landlord produkter. Køber kød hver uge, køber flydende vaskemiddel i stedet for 3 kg pulver og ellers kan jeg næsten ikke se, hvor vi kan gøre det anderledes. Jeg laver madplan og hver søndag opdatere jeg vores metaltavle i køkkenet med madplanen iforhold til, hvad der er på tilbud ugen efter.
Af personlig pleje, køber jeg Matas' hair & body til mænd. Den bruger de alle sammen. Jeg løber Matas Natur shampoo, balsam og hårkur til mig. Også jeg bruger Matas de stribede som shower gel.
Jeg køber næsten kun tilbud, det jeg kan og kun 1 af gangen for at spare på mængden/prisen.
Jeg køber ikke chips, slik, kiks, kager osv osv, som vi ikke skal bruge og jeg har ikke et lager af sådanne ting.
Vi er jo 4 voksenspisende i huset og derved bruger vi en del mad. Skræller 2-2½ kg kartofler pr gang ell 4 ps ris ell 4 poser bearnaisesovs, ell 700-1000 gr kød. Det er sjældent vi har til rester. Og jeg prøver virkelig at være økonomiske her også...
Det er så yderst frustrerende at jeg synes, jeg gør så meget for at spare og alligevel synes det slet ikke at virke...
Er ting bare steget ganke langsomt, ell hvor er det lige, jeg slår fejl???
Hej!
Kender ALT til at skulle spare!
Herhjemme omregner jeg i hvor meget tingene koster for mængden. fx pr. liter, kg osv!
Så fx køber jeg ris i 1kg poserne istedet for i kogeposer.
Shampoo kober jeg de store flasker af matas' luksus for en norm pris af 74,95 for 1000ml
og kan se at matas men koster (idag på tilbud) 21,95 for 200ml
DVS: luksus 74,95 pr liter og men 109,70 pr liter dvs en besparelse på ca 35kr pr liter! (og det er nu her hvor men er på tilbud -ellers plejer de at koste 34,95 for 200ml dvs 174,75 pr liter og så bliver besparelsen lige pludselig 100kr pr liter) og man kan nogle gange få de store luksus på tilbud til 50-60kr
har "selvfølgelig" de små flasker i sports taskerne! 
-at omregne på den måde har hjulpet mig!
håber det hjalp lidt!