Shetlænder , hvor meget plads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2012

SjeBets

http://www.bolius.dk/alt-om/grunden/artikel/love-og-regler-om-dyrehold-ved-enfamiliehuse/ 

Husk at det er ikke i alle byzoner at heste hold er ok, det skal man tjekke ...

synes stadig det er den dummes ide jeg længe har hørt, det kan godt være at loven siger et antal m2 til en hest, men i realiteten er det noget andet, fordi en hest ødelægger hurtig et stykke jord hvis det er for lille.  Og hvor vil man så gøre af dyret ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

Lady Marion <3

Jeg har haft hest hele mit liv og jeg vil sige at man skal vide meget før man anskaffer sig en hest   Du skal jo vide alt om symptomer på sygdom ellers kan det gå grueligt galt ( vores pony fik rigtigt tit kolik og har man ikke forstand på symptomerne så kan det blive en rigtig smertefuld død &nbsp Du skal jo også helst kunne se om ponyen er halt , om den trivedes og meget meget mere ... Begynd på en rideskole , derefter part og efter nogle år er der måske viden nok til at kunne stå med sådan et ansvar   Good luck

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

http://www.bolius.dk/alt-om/grunden/artikel/love-og-regler-om-dyrehold-ved-enfamiliehuse/ 

Husk at det er ikke i alle byzoner at heste hold er ok, det skal man tjekke ...

synes stadig det er den dummes ide jeg længe har hørt, det kan godt være at loven siger et antal m2 til en hest, men i realiteten er det noget andet, fordi en hest ødelægger hurtig et stykke jord hvis det er for lille.  Og hvor vil man så gøre af dyret ? 

Ja det synes jeg os selv, men hvis naboen/bonden er med er der skam plads nok til til 2 små hypper !

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

Du skrev til hvilken pony der kunne være egnet til små børn.

Min erfaring siger mig, at en lille pony, lidt større end en shætlænder og mindre end islænder (eller på størrelse med denbe) vil være god.

Den skal ikke være alt for robust, såsom nordbaggen fx, da den så har ekstra mange krafter fortil og derfor flere kræfter til at lave unoder med

Men man vil hurtigt kunne fornemme og en pony er børnevenlig når man er rundt og kigge

Hvilke ligger imellem de to racer ?

Og ja det er selvf rigtigt, det finder man nok hurtigt ud af  

Anmeld

24. februar 2012

Chris86

§ 16. For ethvert hestehold skal der være adgang til en fold.
Stk. 2. Folden skal have et areal på mindst 800 m2, hvoraf den korteste side skal være mindst 20 m. Benyttes folden af mere end fire heste på samme tid, forøges det i 1. pkt. angivne arealkrav med 200 m2 pr. hest.

De SKAL have adgang til fold!

§ 17. Heste skal i mindst 2 timer 5 dage om ugen motioneres eller gives fri bevægelse på fold
HVIS de ikke kommer på fold en dag, skal de motioneres på anden vis to timer dagligt!

Anmeld

24. februar 2012

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Hvilke ligger imellem de to racer ?

Og ja det er selvf rigtigt, det finder man nok hurtigt ud af  

Det skal være en koldblodsrace når ik du har rigtig stald .

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det synes jeg os selv, men hvis naboen/bonden er med er der skam plads nok til til 2 små hypper !

Hov forresten, vores genboer og rigtig mange i den

Lille by har hest , så det tror jeg godt vi må men vil helt klare undersøge det

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

§ 16. For ethvert hestehold skal der være adgang til en fold.
Stk. 2. Folden skal have et areal på mindst 800 m2, hvoraf den korteste side skal være mindst 20 m. Benyttes folden af mere end fire heste på samme tid, forøges det i 1. pkt. angivne arealkrav med 200 m2 pr. hest.

De SKAL have adgang til fold!

§ 17. Heste skal i mindst 2 timer 5 dage om ugen motioneres eller gives fri bevægelse på fold
HVIS de ikke kommer på fold en dag, skal de motioneres på anden vis to timer dagligt!

Tak Skal ha, jeg læste det godt der inde

Men da 4 heste * 200 kvm pr stk er 800 kvm som nævnt i loven, betyder det så ikke at hvis man har to heste er det så 400 kvm ?? Eller

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Det skal være en koldblodsrace når ik du har rigtig stald .

Hvilke koldblods racer er evt små og børnevenlige ?

Anmeld

24. februar 2012

Chris86

Anonym skriver:

Tak Skal ha, jeg læste det godt der inde

Men da 4 heste * 200 kvm pr stk er 800 kvm som nævnt i loven, betyder det så ikke at hvis man har to heste er det så 400 kvm ?? Eller

Niksen.. Du SKAL have 800 kvm, og går der over fire heste, skal der tilføjes yderligere 200 kvm pr. hest...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.