Shetlænder , hvor meget plads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Niksen.. Du SKAL have 800 kvm, og går der over fire heste, skal der tilføjes yderligere 200 kvm pr. hest...

Or oki det er super synes det var lidt misvisende mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Hvilke koldblods racer er evt små og børnevenlige ?

Koldblodsracer er islændere shetlændere og nordbagger , de er jo rigtigt stærke og meget egenrådige ,   En gammel islænder ville jeg nok vælge til et barn

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Koldblodsracer er islændere shetlændere og nordbagger , de er jo rigtigt stærke og meget egenrådige ,   En gammel islænder ville jeg nok vælge til et barn

Uh ja jeg synes nu os en nordbagger er for stor,ved godt den ikke er den største, men vi har jo to stk i familien og synes de er for store til mine børn på 1 og 3 år som bare gerne skulle ikke op med hestene , få gode bånd mm imens jeg tager mig af det hele til de bedre kan være med, Så enlig skulle den heller ikke være for gammel nu børnene  skulle nårat vokse op med dem . Men ved man tit kan få nogle som er et par år som ha haft børn omkring sig, Så kunne man arbejde videre med det måske ?

Anmeld

24. februar 2012

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Uh ja jeg synes nu os en nordbagger er for stor,ved godt den ikke er den største, men vi har jo to stk i familien og synes de er for store til mine børn på 1 og 3 år som bare gerne skulle ikke op med hestene , få gode bånd mm imens jeg tager mig af det hele til de bedre kan være med, Så enlig skulle den heller ikke være for gammel nu børnene  skulle nårat vokse op med dem . Men ved man tit kan få nogle som er et par år som ha haft børn omkring sig, Så kunne man arbejde videre med det måske ?

Du må aldrig købe ung heste/ponyer til dine børn eller dig selv når ikke du har så meget heste viden   Den skal jo have løbet krudtet af sig og være godt tilredet . Mine ungers første ponyer var ikke under 12 år , det er jo dem der skal lære ungerne noget ikke omvendt ...  Shetlændere som er de små er sjældent rigtigt børne egnet , ingen af mine unger har ejet en .

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Du må aldrig købe ung heste/ponyer til dine børn eller dig selv når ikke du har så meget heste viden   Den skal jo have løbet krudtet af sig og være godt tilredet . Mine ungers første ponyer var ikke under 12 år , det er jo dem der skal lære ungerne noget ikke omvendt ...  Shetlændere som er de små er sjældent rigtigt børne egnet , ingen af mine unger har ejet en .

Okaj tak fordi du siger det ville bare ikke komme ud for at når de endelig var gamle nok så havde den ikke så langt igen, fjollet  

Anmeld

24. februar 2012

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Okaj tak fordi du siger det ville bare ikke komme ud for at når de endelig var gamle nok så havde den ikke så langt igen, fjollet  

Koldblodsracerne bliver jo langt over 20 år

Anmeld

24. februar 2012

SjeBets

Lady Marion <3 skriver:

Koldblodsracerne bliver jo langt over 20 år

det gør pony racerne nu ofte generelt, jeg vil anbefale en Welsh sec A ( welsh mountain) og sætte den et sted med heste kyndige mennesker. Så tingene bliver gjort rigtigt. 

Min egen varmblods, er over 20 og går stadig distriks stævner. Så de kan skam også sagtens blive ældre ham har jeg haft siden han var 8

Anmeld

24. februar 2012

pemiro

Lady Marion <3 skriver:

Er helt enig her.. ALDRIG ALDRIG ALDRIG unge heste og små børn.. Man kan som hovedregel ikke stole på dyr, da de jo er levende væsener, men unge dyr er endnu mere utilrængelige. Og har man ikke forstand på at håndtere dem kan det gå grueligt galt. Det gør det endda til tider med folk der har arbejdet med unge heste i flere år.

Jeg ville også råde til en der er over de ti-tolv år, og nok en islandsk eller blanding af shætlænder/islænder. De kan være utrolig søde.. Og er samtidig robuste nok til at gå ude...

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

det gør pony racerne nu ofte generelt, jeg vil anbefale en Welsh sec A ( welsh mountain) og sætte den et sted med heste kyndige mennesker. Så tingene bliver gjort rigtigt. 

Min egen varmblods, er over 20 og går stadig distriks stævner. Så de kan skam også sagtens blive ældre ham har jeg haft siden han var 8

Hold da op,Læste lige om racen, og er overrasket over hvor godt det hele enlig ville passe til os !! Mange tak, vil fordybe mig mere i denne skØnne race nu

Anmeld

24. februar 2012

Lady Marion <3

SjeBets skriver:

Men det er jo en varmblods race , den skal jo gå ude hele året med et læskur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.