Abort eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

Puttemusen93

du får lige en krammer af mig
men kan sagtens se dit dilema, vis jeg stod i sammen situation, jo jeg er meget i mod aborter men, på den anden side så i den situation du står i ville jeg nok gøre det selv om det er møg hårdt og ville nok fortryde men ville ikke bringe et barn tilverden hvor økonomien ikke er til det. og vis du siger su lån er på max, og han ikke vil tage ekstra vagter og du bor så billigt så kan jeg ikke se nogle anden udvej.
Undskyld min derekte hed.
knus her fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
EKBJ skriver:

Jeg kan ikke se hvorfor man skal skaffe et barn af vejen pga mangel på penge? :-) 

Få barnet. Du/i kan evt. snakke med socialrådgiver og høre hvilke tilbud i kan få? Nu ved jeg ikke hvor gammel du/i er.. men der må da være nogle tilbud i kan få da økonomien står så dårligt til. 

jeg er ked af at sige det, men det var meget umodent sagt.

Og en velfungerende økonomi er vigtigt både for at parforholdet skal fungere men også for at kunne give barnet de basale behov som tøj og mad (hvilket der ikke ville være som ts skriver)

Det er ikke fordi man behøver en masse penge men blot at det er velfungerende.

Og man kan ikke bare lige gå til en socialrådgiver og få nogle tilbud. Du kan fordi du kun er 15år.

Til ts:

Hvis jeg var dig ville jeg vælge abort, gøre min uddannelse færdig, på et tidspunkt flytte ind med kæresten og se hvordan det går og så tale om børn. Men hvis du ikke kan få dig selv til at få en abort, hvilket er fuld forståeligt, så ville jeg ikke flytte sammen med kæresten. Og måske din kæreste skal til en økonomisk rådgiver og se om han kan få lidt styr på gælden.

Det er en svær beslutning. Så du får lige et

Håber du på sigt bliver glad for den beslutning du tager

Anmeld

23. februar 2012

Munder

Anonym skriver:

det er så forskellen på dig og mig, jeg vil gerne være økonomisk ansvarlig, og kunne tage vare på mine egne børn, og det kan jeg ikke hvis jeg vælger det her barn til..

og nej der er ikke noget at gøre, for han har et fuldtidsarbejde og får en god løn, men har tidligere sat sig i så stor gæld at han ikke engang kan betale til alle sine kreditorer..

Jeg kan ikke sætte et barn i verden og bare forvente at kommunen hjælper mig, det er ikke sådan jeg vil leve.. jeg vil kunne gå ud og købe det jeg vil til mit barn uden at vi skal leve af grød og pasta i en måned, og det kan jeg jo åbenlyst ikke.. alternativt er at jeg skal skylde kommunen for pasning af barnet, men det kan man jo altså heller ikke..

Super indlæg - Dejligt at læse, at du selv vil være ansvarlig for din økonomi

Jeg kan ikke råde dig i denne sag, da du skal gøre det, du selv føler for. Et kram skal du dog have med på vejen

Anmeld

23. februar 2012

EKBJ

mor:) skriver:

jeg er ked af at sige det, men det var meget umodent sagt.

Og en velfungerende økonomi er vigtigt både for at parforholdet skal fungere men også for at kunne give barnet de basale behov som tøj og mad (hvilket der ikke ville være som ts skriver)

Det er ikke fordi man behøver en masse penge men blot at det er velfungerende.

Og man kan ikke bare lige gå til en socialrådgiver og få nogle tilbud. Du kan fordi du kun er 15år.

Til ts:

Hvis jeg var dig ville jeg vælge abort, gøre min uddannelse færdig, på et tidspunkt flytte ind med kæresten og se hvordan det går og så tale om børn. Men hvis du ikke kan få dig selv til at få en abort, hvilket er fuld forståeligt, så ville jeg ikke flytte sammen med kæresten. Og måske din kæreste skal til en økonomisk rådgiver og se om han kan få lidt styr på gælden.

Det er en svær beslutning. Så du får lige et

Håber du på sigt bliver glad for den beslutning du tager

Jeg siger heller ikke de bare kan få pengene serveret på et sølvfad, men de må da for guds skyld selv være skyld i de "problemer" de står i?? 

Jeg kan ikke se hordan man kan få sig selv til at få en abort når man er 11 uger henne, der vil gå flere uger før hun kan få denne abort...

Anmeld

23. februar 2012

132319

EKBJ skriver:

Jeg siger heller ikke de bare kan få pengene serveret på et sølvfad, men de må da for guds skyld selv være skyld i de "problemer" de står i?? 

Jeg kan ikke se hordan man kan få sig selv til at få en abort når man er 11 uger henne, der vil gå flere uger før hun kan få denne abort...

Hun er jo så også "kun" 10+ og har reelt to uger at løbe på.

Jeg fik en abort ret sent for 9 år siden, jeg var 10+5, selvom både lægen og jeg troede jeg var 6+5 (havde en blødning hvor jeg jo så ikke vidste at jeg var gravid)

Jeg blev scannet og fik tid allerede ugen efter, det behøver ikke at tage flere uger.

Anmeld

23. februar 2012

EKBJ

132319 skriver:

Jeg fik en abort ret sent for 9 år siden, jeg var 10+5, selvom både lægen og jeg troede jeg var 6+5 (havde en blødning hvor jeg jo så ikke vidste at jeg var gravid)

Jeg blev scannet og fik tid allerede ugen efter, det behøver ikke at tage flere uger.

Hvis det i mit tilfælde ville have taget flere uger, gør det bestemt også i hendes.. set ud fra alder og situation (da jeg går ud fra at hun er ældre)

Anmeld

23. februar 2012

EKBJ

132319 skriver:

Hvis det i mit tilfælde ville have taget flere uger, gør det bestemt også i hendes.. set ud fra alder og situation (da jeg går ud fra at hun er ældre)

Anmeld

23. februar 2012

132319

Til dig TS, jeg tror godt at jeg ved hvem du er.

Du virker på mig, især ud fra det du skriver her i tråden, meget ansvarbevist og det lyder som det helt rigtige valg.

Det ville hænge jer alt for langt ud af halsen at skulle skimte og spare og måske endda overveje at begå socialt bedrageri for at kunne få hverdagen til at hænge sammen (Sidstnævnte tror jeg ikke at du kunne finde på)

Ja, det er surt at være havnet i sådan en situation men en abort er ikke verdens undergang, især ikke når du kan nå det inden for de 12 uger. 

Jeg synes det er flot og stort at du tænker på det barn du har i forvejen 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

23. februar 2012

132319

EKBJ skriver:

Det har da intet med alder og situation at gøre men hvor langt henne hun er.

Anmeld

23. februar 2012

Koen.

EKBJ skriver:

JJe

Jeg fik os en tid allerede 6 dage efter jeg havde været ved lægen og jeg var ikke engang så langt så lyder da vildt hvis du har.måtte vente flere uger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.