Abort eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

S.Maria

Hvis i skal bo sammen og du mister alle tilskud har du så mulighed for at få et fritidsarbejde, bare så i får lidt ekstra?I kunne også sætte jer ned og tænke hvor kan vi sparer, bil, mad, mobilregning osv. Og hvis han har mulighed for at arbejde mere må han gøre det hvis han virkelig gerne vil have barnet og vil bo sammen. Han skal jo tænke på at det jo ikke er for altid, det er vel kun til du er færdig med din uddannelse og finder et arbejde. 

Hvor meget barsel havde du regnet med at tage? Kan den afkortes med nogle månedet så du bliver hurtig færdig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

han går slet ikke med til at bo hver for sig.. uanset hvordan jeg vender og drejer den, så skal vi bo sammen hvis vi sal have det her barn

Du må virkelig sige noget til ham, han er nød til at forstå, hvor slemt det står til. Kender du hans nøjagtige gæld, låns procent og afvirkling? Så lav nogle tabeler på, hvor lang tid der rent faktisk går, før i kan flytte sammen, hvis han ikke gør en ordenlig insats.

Hvor meget er han i underskud i månedet nu hvor i bor hver for sig? Tænker, at han virkelig er nød til at arbejde igennem de næste 9 måneder, så må han flytte hjem til jer lige før termin, hvor han jo så har banket så mange små lån af han kan nå, uden at arbejde 24/7, men kun tæt på (ved jo heller ikke hvor mange og hvor store hans lån er). Du kan jo sige, at hvor de/det har lån er banket af, kan vi flytte sammen, det skal selvfølgelig være et beløb der kræver lidt, men heller ikke på 50.000. Har han 2-3 "små" lån på 3-5000, så skal han bare have banket dem af, så er der det mindre og så kan i også ændre lånene, så afviklingen bliver lidt lavere indtil du er færdig på skolen. Hvis i endelig skulle "snyde", så skal du hoppe af su og gå på KH under barselen, det kan jo godt give lidt ekstre.

Ja, kan ikke lige se hvordan i ellers vil kunne klare jer, når jeg ikke kender jeres budget, men synes lidt sikkert du skal have ham til at forstå, hvor slemt der er, måske du er nød til at gå så langt, at du indblander hans forældre og bankrådgiver, for økonomi er virkelig noget lort, hvis det er i uorden.

Anmeld

22. februar 2012

Fiiiie

Okay. Lyder som om du ved hvad der bedst for dig, det er det vigtigste. Ønsker dig det bedste

Anmeld

22. februar 2012

fairlady

Jeg kan godt forstå dine bekymringer, og ville nok også selv overveje om jeg ville beholde barnet, hvis jeg var i din situation.

Er du overhoved klar til at flytte sammen med din kæreste? Om han gør en indsats eller ej?

Jeg synes virkelig i 2 burde sidde jer ned og tage en meget alvorlig snak om jeres situation.

Du må gøre det klart for ham hvor alvorlig situationen er for jer. I må overveje begge 2 om I vil kæmpe for det eller om det er bedre, som det er nu.

Det er klart, at hvis I forsat skal beholde barnet, skal der ske nogle dræstiske ændringer i jeres alle 3 liv.

Jeg føler virkelig med dig og du får i hvert fald et stort kram herfra.

Anmeld

23. februar 2012

...,

Det lyder som om at du inderst inde er klar over hvilken beslutning du ska vælge.. Følg din mavefornemmelse, så vælger du altid rigtigt:0)

Anmeld

23. februar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg vil bare sige tænkt dig godt om, denne beslutning vil fløje dig resten af livet.... Det handler kun om økonomi det du snakker om, alt er ikke penge. Det er rent faktisk en levende baby du har i maven.  

Anmeld

23. februar 2012

basso

Først vil jeg da starte med at 

Derefter vil jeg sige det er en meget stor beslutning føler virkelig med dog jeg havde heller ikk planlagt at blive gravid men det skete vi diskuteret det meget om vi skulle beholde barnet også pga. økonomi og en masse små ting, vi fandt så ud af at det kunne vi godt klare.. 

Da vi så kom til NF opdagede de så at der var to små bebbser i min mave og nu tænkte vi først f... Hvaså nu?? Men der er jo ikk noget at gøre ved det heldigvis har vi en økonomi der kan bære det trods vores bekymringer  Men hvis jeg havde stået i din situation og fået den besked ved jeg ikk hva jeg ville ha gjort var nok gået helt ned med flaget.. Så tænk på der kan gemme sig mere end en bebs..

Når dette er sagt vil jeg da også lige sige at i mine øjne virker din kæreste slet slet ikk klar til at få et barn han skal nok vokse med opgaven men så må han jo forstå at første skrit er ud med bilen..Der er desværre ikk nogen som kan give dig det svar du ønsker, men igen lyt til dit hjerte din mave og dig selv det er dit valgt og dit alene og hvis du ikk ønsker en abort så overvej om du evt kanvalte alene men den lille ny for i mine øjne er din kæreste nok ikk helt klar og ved måske ikk hva det betyder at han er nød til at ofre noget så dr kan bliverøde til atbi kan bo sammen og have en lille...

Anmeld

23. februar 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Hej piger jeg skriver det her fordi jeg ønsker nogle andre synsvinkler på det..

Nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men jeg ønsker at i accepterer at jeg er anonym..

Jeg er 10+3 idag, og min kæreste har lige indrømmet at hans økonomi ser ret skidt ud.. Dermed mener jeg så skidt at vi ikke vil kunne flytte sammen.. Jeg har en dreng i forvejen, og jeg er på SU hvilket betyder at jeg lige nu får en masse tilskud, som jeg ikke kan undvære som alene..
problemet kommer så ved at jeg mister de her tilskud hvis vi flytter sammen, og min kæreste vil ikke være i stand til at dække hvad jeg mister..
Det vil betyde at jeg skal droppe min uddannelse og finde et job, hvilket jeg ikke har lyst til, for jeg er endelig igang med noget jeg elsker..
Det ser så slemt ud at vi vil komme til at køre med et underskud på mindst 3000kr om måneden og det er uden at lægge til side til mad..

Lige nu kan jeg ikke se noget som helst ansvarligt i at bringe det her barn i verden, og jeg er Så rasende over at han ikke har fortalt mig noget tidligere.. for så havde jeg sq haft lidt lettere ved at tage et valg om det..

Jeg overvejer at ringe til lægen allerede imorgen, for jeg vil ikke bringe et barn til verden til sådan en usikkerhed, og det skal heller ikke gå ud over den store det her, hvilket det vil gøre..

Hjælp mig, kom med nogle input..

Som det ser ud nu vil der ikke blive råd til at flytte sammen før jeg er færdig med uddannelse, og med barsel vil jeg først være færdig om halvandet år..

hjælp mig..

Din kæreste virker slet ik moden nok til at få børn!

Forstår så udemærket at du føler dig stukket i ryggen når i har været sammen længe og han ik har nævnt økonomien før! Min kæreste skylder oz en del penge væk, men det har jeg været klar over fra starten og han har allerede gjort sit for at få styr på det hele. De mange forbrugslån er samlet i banken og om 6 år er han gældsfri.

Der er iøvrigt ingen der kan puste og have mel i munden på samme tid, så holder han på at han IKKE VIL arbejde ekstra, IKKE VIL opgive sin bil, IKKE VIL se fornuft i at bo hver for sig og IKKE VIL blive voksen og tage ansvar men gerne vil sætte det største ansvar i livet i verden, ja så tror jeg du har dit svar lige der!

Bliver sgu helt harm over hans opførelse!

Anmeld

23. februar 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej piger jeg skriver det her fordi jeg ønsker nogle andre synsvinkler på det..

Nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men jeg ønsker at i accepterer at jeg er anonym..

Jeg er 10+3 idag, og min kæreste har lige indrømmet at hans økonomi ser ret skidt ud.. Dermed mener jeg så skidt at vi ikke vil kunne flytte sammen.. Jeg har en dreng i forvejen, og jeg er på SU hvilket betyder at jeg lige nu får en masse tilskud, som jeg ikke kan undvære som alene..
problemet kommer så ved at jeg mister de her tilskud hvis vi flytter sammen, og min kæreste vil ikke være i stand til at dække hvad jeg mister..
Det vil betyde at jeg skal droppe min uddannelse og finde et job, hvilket jeg ikke har lyst til, for jeg er endelig igang med noget jeg elsker..
Det ser så slemt ud at vi vil komme til at køre med et underskud på mindst 3000kr om måneden og det er uden at lægge til side til mad..

Lige nu kan jeg ikke se noget som helst ansvarligt i at bringe det her barn i verden, og jeg er Så rasende over at han ikke har fortalt mig noget tidligere.. for så havde jeg sq haft lidt lettere ved at tage et valg om det..

Jeg overvejer at ringe til lægen allerede imorgen, for jeg vil ikke bringe et barn til verden til sådan en usikkerhed, og det skal heller ikke gå ud over den store det her, hvilket det vil gøre..

Hjælp mig, kom med nogle input..

Som det ser ud nu vil der ikke blive råd til at flytte sammen før jeg er færdig med uddannelse, og med barsel vil jeg først være færdig om halvandet år..

hjælp mig..

Jeg tænker, det er manden - og ikke barnet - der har dummet sig.

Hvis en af dem skal væk, må det være ham. 

Jeg håber, du finder en god løsning på det.

Anmeld

23. februar 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

det er så forskellen på dig og mig, jeg vil gerne være økonomisk ansvarlig, og kunne tage vare på mine egne børn, og det kan jeg ikke hvis jeg vælger det her barn til..

og nej der er ikke noget at gøre, for han har et fuldtidsarbejde og får en god løn, men har tidligere sat sig i så stor gæld at han ikke engang kan betale til alle sine kreditorer..

Jeg kan ikke sætte et barn i verden og bare forvente at kommunen hjælper mig, det er ikke sådan jeg vil leve.. jeg vil kunne gå ud og købe det jeg vil til mit barn uden at vi skal leve af grød og pasta i en måned, og det kan jeg jo åbenlyst ikke.. alternativt er at jeg skal skylde kommunen for pasning af barnet, men det kan man jo altså heller ikke..

SKØNT (endelig) at læse om en økonomisk ansvarlig person - Hep til dig.

Det er en virkelig trist situation du står i. Personligt ville det skræmme mig meget at sætte et barn i verden med en mand som er så uansvarlig, at han først da hans kæreste er over 10 uger henne lægger kortene på bordet omkring situationen - sikke en idiot!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.