Abort eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

lio

mor:) skriver:

jeg er ked af at sige det, men det var meget umodent sagt.

Og en velfungerende økonomi er vigtigt både for at parforholdet skal fungere men også for at kunne give barnet de basale behov som tøj og mad (hvilket der ikke ville være som ts skriver)

Det er ikke fordi man behøver en masse penge men blot at det er velfungerende.

Og man kan ikke bare lige gå til en socialrådgiver og få nogle tilbud. Du kan fordi du kun er 15år.

Til ts:

Hvis jeg var dig ville jeg vælge abort, gøre min uddannelse færdig, på et tidspunkt flytte ind med kæresten og se hvordan det går og så tale om børn. Men hvis du ikke kan få dig selv til at få en abort, hvilket er fuld forståeligt, så ville jeg ikke flytte sammen med kæresten. Og måske din kæreste skal til en økonomisk rådgiver og se om han kan få lidt styr på gælden.

Det er en svær beslutning. Så du får lige et

Håber du på sigt bliver glad for den beslutning du tager

Jeg nikker enigt her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

BellaT

Jeg synes det er en overilet handling du laver! Kan se i en anden tråd at du har bestemt dig for abort.

Hvorfor ikke undersøge hvordan jeres økonomi kommer til at se ud? Måske det ikke er så slemt. Evt med banken.

Hvad siger faren til det? Får tanken om abort ham ikke til at skifte mening omkring ekstra arbejde og ældre eller ingen bil eller mulighed for at blive boende hver for sig osv?

Det gyser lidt i mig faktisk. Abort er for evigt. Det barn får I aldrig igen. En dårlig økonomi er kun en periode.

Du har vel glædet dig over barnet i flere uger nu? Til igår hvor han afslørede sin dårlige økonomi? Pas nu på at det ikke går for hurtigt det her. Ved godt at der ikke er meget tid nu, hvis det er abort der skal til. Men pyyha! Pas nu på.

Kæmpe krammer

Anmeld

23. februar 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hej piger jeg skriver det her fordi jeg ønsker nogle andre synsvinkler på det..

Nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men jeg ønsker at i accepterer at jeg er anonym..

Jeg er 10+3 idag, og min kæreste har lige indrømmet at hans økonomi ser ret skidt ud.. Dermed mener jeg så skidt at vi ikke vil kunne flytte sammen.. Jeg har en dreng i forvejen, og jeg er på SU hvilket betyder at jeg lige nu får en masse tilskud, som jeg ikke kan undvære som alene..
problemet kommer så ved at jeg mister de her tilskud hvis vi flytter sammen, og min kæreste vil ikke være i stand til at dække hvad jeg mister..
Det vil betyde at jeg skal droppe min uddannelse og finde et job, hvilket jeg ikke har lyst til, for jeg er endelig igang med noget jeg elsker..
Det ser så slemt ud at vi vil komme til at køre med et underskud på mindst 3000kr om måneden og det er uden at lægge til side til mad..

Lige nu kan jeg ikke se noget som helst ansvarligt i at bringe det her barn i verden, og jeg er Så rasende over at han ikke har fortalt mig noget tidligere.. for så havde jeg sq haft lidt lettere ved at tage et valg om det..

Jeg overvejer at ringe til lægen allerede imorgen, for jeg vil ikke bringe et barn til verden til sådan en usikkerhed, og det skal heller ikke gå ud over den store det her, hvilket det vil gøre..

Hjælp mig, kom med nogle input..

Som det ser ud nu vil der ikke blive råd til at flytte sammen før jeg er færdig med uddannelse, og med barsel vil jeg først være færdig om halvandet år..

hjælp mig..

Jeg ville ikke tage en abort hvis jeg var dig, kan mærke du elsker barnet for højt... Så må i bo hver for sig, på trods af barnet, og så tage den der fra, om 1½ år når du er færdig

Men jeg forstår til fulde godt din frustration, sådan en klaphat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.