Abort eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

EKBJ

Anonym skriver:

det er så forskellen på dig og mig, jeg vil gerne være økonomisk ansvarlig, og kunne tage vare på mine egne børn, og det kan jeg ikke hvis jeg vælger det her barn til..

og nej der er ikke noget at gøre, for han har et fuldtidsarbejde og får en god løn, men har tidligere sat sig i så stor gæld at han ikke engang kan betale til alle sine kreditorer..

Jeg kan ikke sætte et barn i verden og bare forvente at kommunen hjælper mig, det er ikke sådan jeg vil leve.. jeg vil kunne gå ud og købe det jeg vil til mit barn uden at vi skal leve af grød og pasta i en måned, og det kan jeg jo åbenlyst ikke.. alternativt er at jeg skal skylde kommunen for pasning af barnet, men det kan man jo altså heller ikke..

Jeg ville virkelig overveje det grundigt igennem, hvis det var mig!! 

Kan du klare og gå en abort igennem?
Vil du fortryde det?

Hvad nu HVIS økonomien ændre sig inden den bette er kommet?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

han vil jo gerne bo der også..

han vil ikke lade mig bo alene, så vil han hellere begå socialt bedrageri, og det vil jeg IKKE, jeg hader de folk der tror de kan det..

Jeg er ikke ude på at snyde systemet, men det ville jeg skulle.. Han har selv sagt at når vi skal have det her barn sammen, så skal vi også bo sammen, og fair nok, men det hjælper jo ikke noget når økonomien bare slet ikke kan hænge sammen..

Socialt bedrageri er bare ikke okay ! Og er glad for du tager afstand fra det, men kan i ikke tage at finde et billigt sted at bo, tage et su lån, få din kæreste til at tage ekstra vagter ? finde nogle steder at spare 

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

EKBJ skriver:

Jeg ville virkelig overveje det grundigt igennem, hvis det var mig!! 

Kan du klare og gå en abort igennem?
Vil du fortryde det?

Hvad nu HVIS økonomien ændre sig inden den bette er kommet?  

økonomien kommer ganske sikkert ikke til at ændre sig, for man kan altså ikke bare lige støve 300.000kr op fra ingenting..

jeg har os et barn i forvejen som jeg er nødt til at tænke på, og det vil ikke være fair overfor ham at gøre det her..

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Socialt bedrageri er bare ikke okay ! Og er glad for du tager afstand fra det, men kan i ikke tage at finde et billigt sted at bo, tage et su lån, få din kæreste til at tage ekstra vagter ? finde nogle steder at spare 

su lån er på maks

billigt bor jeg allerede, da det er en ting jeg altid har prioriteret skulle være billigt men ordentligt..

og han nægter at tage ekstra vagter for han vil ikke arbejde sig selv ihjel siger han..

Anmeld

22. februar 2012

come2

Anonym skriver:

Hej piger jeg skriver det her fordi jeg ønsker nogle andre synsvinkler på det..

Nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men jeg ønsker at i accepterer at jeg er anonym..

Jeg er 10+3 idag, og min kæreste har lige indrømmet at hans økonomi ser ret skidt ud.. Dermed mener jeg så skidt at vi ikke vil kunne flytte sammen.. Jeg har en dreng i forvejen, og jeg er på SU hvilket betyder at jeg lige nu får en masse tilskud, som jeg ikke kan undvære som alene..
problemet kommer så ved at jeg mister de her tilskud hvis vi flytter sammen, og min kæreste vil ikke være i stand til at dække hvad jeg mister..
Det vil betyde at jeg skal droppe min uddannelse og finde et job, hvilket jeg ikke har lyst til, for jeg er endelig igang med noget jeg elsker..
Det ser så slemt ud at vi vil komme til at køre med et underskud på mindst 3000kr om måneden og det er uden at lægge til side til mad..

Lige nu kan jeg ikke se noget som helst ansvarligt i at bringe det her barn i verden, og jeg er Så rasende over at han ikke har fortalt mig noget tidligere.. for så havde jeg sq haft lidt lettere ved at tage et valg om det..

Jeg overvejer at ringe til lægen allerede imorgen, for jeg vil ikke bringe et barn til verden til sådan en usikkerhed, og det skal heller ikke gå ud over den store det her, hvilket det vil gøre..

Hjælp mig, kom med nogle input..

Som det ser ud nu vil der ikke blive råd til at flytte sammen før jeg er færdig med uddannelse, og med barsel vil jeg først være færdig om halvandet år..

hjælp mig..

Øv hvor er det en trist situation.

Som en anden siger, kan i finde en billigere bolig? Su lån? ekstra vagter? - er der nogle steder i kan spare - fek.s en bil der kan undværes? eller lign.

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Øv hvor er det en trist situation.

Som en anden siger, kan i finde en billigere bolig? Su lån? ekstra vagter? - er der nogle steder i kan spare - fek.s en bil der kan undværes? eller lign.

han nægter at undvære bilen, for han vil ikke tage offentlig transport, men den ville kunne spare os 2500kr om måneden..

bolig er så billig som det kan blive, mit su lån er på maks, og han nægter at tage ekstra vagter, for han vil ikke slide sig selv ihjel

Anmeld

22. februar 2012

come2

Anonym skriver:

han nægter at undvære bilen, for han vil ikke tage offentlig transport, men den ville kunne spare os 2500kr om måneden..

bolig er så billig som det kan blive, mit su lån er på maks, og han nægter at tage ekstra vagter, for han vil ikke slide sig selv ihjel

tænk at han hellere vil være uansvarlig end at undvære bilen (det er da trods alt en død ting) Han burde skamme sig

Anmeld

22. februar 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

su lån er på maks

billigt bor jeg allerede, da det er en ting jeg altid har prioriteret skulle være billigt men ordentligt..

og han nægter at tage ekstra vagter for han vil ikke arbejde sig selv ihjel siger han..

Jamen så er det sørme ikke nemt.. Så prøver han heller ikke syntes jeg ! Kan han ikke selv kæmpe lidt for det, kæmpe for økonomien! Hvis det er så vigtigt at bo sammen

Anmeld

22. februar 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

han vil jo gerne bo der også..

han vil ikke lade mig bo alene, så vil han hellere begå socialt bedrageri, og det vil jeg IKKE, jeg hader de folk der tror de kan det..

Jeg er ikke ude på at snyde systemet, men det ville jeg skulle.. Han har selv sagt at når vi skal have det her barn sammen, så skal vi også bo sammen, og fair nok, men det hjælper jo ikke noget når økonomien bare slet ikke kan hænge sammen..

Men hvis du laver et budget for at i bor sammen og et hvor i bor hver for sig, evt tæt på hinanden, så han kan "passe" den lille ny og i stadig kan ses tit og selvfølgelig stadig overholde reglerne for overnatninger osv, så skal han ellers bare i gang med en masse arbejde indtil den lille ny kommer, og altså virkelig arbejde, om det så bliver i netto eller et rengørings job, det er hans problem, det er ham der ikke kan betale sine regninger og det skal han jo uanset om om der kommer en eller ej.

Så må i sammen lave et budget, så han kan afbetale så meget gæld, at i faktisk har råd til at flytte sammen. Desunden, han behøver ikke en større lejlighed, end at han har plads til en seng, spisebord, køkken og badeværelse, hvis det nu kan gøre, at i kan evt flytte sammen lige omkring fødsel eller babyen er max et halv år (altså om et år tid).

Anmeld

22. februar 2012

EKBJ

Anonym skriver:

økonomien kommer ganske sikkert ikke til at ændre sig, for man kan altså ikke bare lige støve 300.000kr op fra ingenting..

jeg har os et barn i forvejen som jeg er nødt til at tænke på, og det vil ikke være fair overfor ham at gøre det her..

Var barnet en upser? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.