jeg bliver stadig ked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

Christina.78

Kender godt følelsen - eller ihvertfald noget af den..

Første gang var et akut kejsersnit, men hvor jeg var til stede under hele seancen, dog kun med en sød jordemoderstuderende ved min side, da jeg lå på OUH og manden skulle helt fra Tønder i Sønderjylland for at kunne være med..nåede han af gode grunde ikke..og jeg fik ikke Emma op til mig lige efter..jeg så hende faktisk´ikke før et par timer senere da hun røg på H5 og jeg skulle over opvågningen til trods for at jeg kun var bedøvet for neden..der følte jeg mig snydt men det var nok mere snydt for følelsen af at gå en hel graviditet ud og ikke have haft mave osv..fødte der i uge 28

2 gang havde jeg hele tiden pointeret jeg ville føde selv..

da jeg så bliver gravid sommeren efter (du kender jo vores historie) siger de ok til alm fødsel hos mig..er igen indlagt på sygehus med SF, og de vælger at sætte mig igang 38+0 da blodtryk ikke falder..

KATASTOFAL beslutning..min livmoder brister fordi kejsersnittet fra sidst ikke var helet ordentligt igennem (for kort tid imellem graviditeter) og det ender med akut kejsersnit igen denne gang i fuld narkose..manden nåede igen ikke at være med til denne fødsel, hvilket han så iøvrigt heller ikke havde fået lov til når det er fuld narkose..denne gang har det drejet sig om liv eller død, så var ok med at få kejsersnittet (bagefter selvfølgelig) men havde jeg vidst, at det var risikoen ved at blive sat igang havde  jeg valgt kejsersnittet først og ikke en almindelig fødsel..

Er helt og aldeles indforstået med at næste fødsel bliver et planlagt kejsersnit( med mindre jeg selv går igang før tid)..vi har haft for meget inde på livet til at vi tør tage chancen en sidste gang..kan godt se det "romantiske" i en alm fødsel men ved at det bare ikke går her..kan ikke veje smerterne op efter det ene eller andet da jeg kun har prøvet den ene ting, men føler ikke selv jeg har haft besvær med mine kejsersnit..

jeg føler mig som mor til trods for at jeg ikke oplevede den anden følelse af at få barnet op til sig med det samme hverken 1 eller 2 gang, men håber til at den sidste gang måske kan ende lidt derhenad..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Frk.S

Jeg kan godt følge dig.
Min fødsel endte ud i et AKS da Freja lå skævt og jeg ikke kunne få hende ud "den rigtige" vej - heller ikke med hjælp fra sugekop, og da hun blev meget påvirket af den hårde medfart endte det med KS.

Jeg kan stadig godt blive ked når jeg tænker på det. Nu har jeg jo været i fødsel, men jeg fik ikke den sidste del med - fik hende heller ikke op på maven med det samme (så hende først efter 4 timer + holdt hende først dagen efter, fordi hun var meget skidt).

Jeg ser af og til det der "Hjælp vi skal føde" og jeg kan godt mærke når de kommer til den sidste del hvor baby kommer ud og kommer op på mors bryst, så får jeg en klump i halsen. Det har altid været noget der kunne give mig tårer i øjnene, fordi det er så smukt - men efter min fødsel er det en anden følelse jeg har.

Jeg har også døjet meget med dårlig samvittighed over jeg ikke kunne presse hende ud (på trods af at både JM og læge sagde hun IKKE kunne komme ud den vej) og har følt at jeg bare er så svag  Det er blevet bedre, men tanken kommer af og til igen.

Hvilke skærpede krav er det du nævner? Jeg går nemlig og tænker over om jeg skal have PKS ved en kommende lillebror/søster - den tanke luftede lægen nemlig. Men jeg vil jo helst føde selv - MEN vil til gengæld hellere have PKS end ende i AKS igen.

Endnu engang mange til dig - fra en der ved hvordan du har det. Håber det bliver nemmere med tiden.

Anmeld

16. februar 2012

Tulle28

Altså jeg sidder her og hyler lidt over den her her tråd... Jeg har det præcis som dig, føler mig så snydt over jeg ikke fik lov til at føde selv:-( Men tænk at vi er så mange i samme båd. Den der med at "nå, fik du PKS, så fik du den lette løsning" er til at brække sig over... Vildt provokerende og ret sårende:-( Jeg er gravid igen og skal føde på Hvidovre, og der er der umiddelbart ikke noget i vejen for at jeg selv føder her anden gang? Men det kan jo godt være, som du skriver, fordi de ikke har implementeret de nye råd og vejledninger endnu. Men får jeg ikke lov til at føde selv næste gang, SÅ bliver jeg for alvor skuffet! Vi skal ikke have mere end 2 børn, så det her er sidste chance...Kram til dig, søde Caroline:-)

Anmeld

16. februar 2012

Tvillingemor80

Jeg kan godt følge dig .. Min fødsel endte i Akut kejsersnit..
Og bedøvelsen virkede ikke så de måtte pludselig ligge mig i fuldnarkose.. Selvom jeg havde sindsygt mange smerter fordi de havde skåret i mig og jeg ikke var bedøvet rigtigt, så overvejede jeg at bide det i mig bare for at få lov at være der når pigerne kom .. Men nej..

Da jeg vågnede af kejsersnittet var begge piger ude hos deres far - som var på opvågningen.. mens jeg blev kørt der hen græd jeg som pisket, og lægen var så dum at spørge "hvad græder du dog for?".. Da jeg så kommer der hen ser jeg at den ene sygeplejerske er ved at give min ene datter MME - Hvis det ikke var fordi jeg var så omtååget af narkosen tror jeg jeg havde skreget af hende.. Jeg ville da amme mine børn selv ! - De blev også lagt til med det samme ved hjælp fra min mor..

Så kender det så godt.. jeg gik glip af den første ½ time (3 kvarter) af mine pigers liv.. Jeg fik ikke lov at være den første til at holde dem.. Og udover det var det en skide sygeplejerske der gav min datter den første nærring ... !

Øv hvor var jeg skuffet.. Men jeg har mine piger nu og det kan ingen tage fra mig

Anmeld

16. februar 2012

TrineMine86

Caroline86 skriver:

Ja, jeg sidder lige her og snøfter lidt og har ondt af mig selv, så nu trænger jeg til at par kram og nogle opmuntrende ord

På lørdag fylder Laura 2 år! En stor dag og jeg glæder mig meget til at fejre hende sammen med familien

MEN... nu nærmer vi os også 2 års dagen for den dag jeg følte mig så uendeligt snydt!

Til Jer der ikke ved det, Laura er taget ved planlagt kejsersnit. Hun sad op i maven, og kunne ikke vendes da hendes hoved sad kilet meget solidt fast under mine ribben!

Jeg var SÅ ked af at få kejsersnit... jeg GRÆD meget og jeg havde dårlig samvittighed over at det pinte mig så meget, for det vigtigste var jo for pokker bare at Laura og jeg kunne gå sikkert igennem den forløsning og det var bare ikke på nogen måde muligt at jeg kunne have født hende selv!

Men det gør SÅ ondt jeg føler mig så snydt... jeg føler mig mindre kvindelig, fordi jeg ikke selv har født mit barn! Og det er jo noget pjat!!! Jeg ved det godt... men alligevel kan jeg ikke lade være med at føle at jeg er blevet snydt for et af mit livs største oplevelser Jeg vil SÅ gerne føde selv næste gang, men jeg ved godt at mine odds er dårlige! Særligt med de "skærpede" råd der er til de kvinder der har fået ks første gang

Det er så voldsom en smerte at jeg kan græde af "smerte" når jeg ser en fødsel i tv'et fordi jeg tænker "dét der vil jeg!!"...

Jeg tror jeg er en god føder, så det har nok også noget at gøre med at jeg gerne vil bevise overfor mig selv at jeg KAN det

ØV...

Pjevse indlæg fra mig! Tak fordi du læste med og hvis du nåede hele vejen!

Knus Caroline - mor til 1-årig lidt endnu

øv jeg har det på nøjagtig samme måde som dig  jeg føler mig også snydt snydt SNYYYDT.. jeg brugte 4 dage med igangsættelse, 1 hel dag med ve-drop og MASSER af veer og så endte det alligevel i akut kejsersnit, da han stod for skævt til at kunne komme ud..

så ved virkelig hvordan du har det, jeg ville SÅ gerne føde på den naturlige måde, men nu er jeg der, hvor jeg ikke ved om jeg tør prøve på det igen, da chancen for selv at kunne føde efter ks kun er 50% og vil bare ikke prøve sådan et aks igen, så hellere et pks 

men du får i hvert fald lige en masse af de her

Anmeld

16. februar 2012

Diana...

Åhh søde Caroline. Kæmpe kram til dig  Jeg tror jeg ville have det på samme måde som dig, men som du selv sige det vigtigste var at i kom godt igennem det forløb! Jeg håber du får lov at føde alm næste gang! 

Kæmpe kram til dig 

Anmeld

16. februar 2012

Nemesis

Jeg føler som du gør over min første fødsel...totalt snydt og frataget mig det vigtigste jeg skulle kunne som kvinde!

nu har jeg jo været så heldig at få et par stykker mere..og ingen af dem er født på normal vis og med dem føler jeg mig ikke snydt.

For jeg HAR født dem..i smerte ovenikøbet, selvom de alle er født ved kejsersnit.

Jeg havde den følelse af at være snydt med mig til fødsel nr. 2..selvom der er 12 år i mellem dem..og det gjorde jeg skrev en ønskeliste...og langt størstedelen af min følelse af at være snydt handlede om at jeg ikke havde fået mit barn op til mig..at jeg ikke havde oplevet den første kontakt ved mave til mave. Dette blev så genskabt ved nr. 2 og det fjernede min følelse af at være snydt.

Ks eller alm fødsel Caroline..du HAR født, du har bare født på en anden måde!

Om du så selv har presset baby ud eller du har fået hjælp til at få baby ud, så har din krop gjort et stort stykke arbejde.

Til sidst vil jeg lige sige, at jeg lige indtil fødslen gik i gang med nr 2 skulle føde normalt selvom jeg fik ks med den første..så hvis det er det du vil når du engang skal have nr. 2 så er det jo ikke helt umuligt.

:-) sisse

Anmeld

16. februar 2012

Caroline86

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår dig helt igennem - jeg har født naturligt tre gange og ville have været frygteligt skuffet, hvis det var endt i KS. Det ER en fantastisk oplevelse at føde, og folk kan ikke være bekendt at undervurdere dine følelser omkring at være blevet snydt for noget.

Jeg krydser fingre for, at du har en eller flere fødsler i vente.

tusind tak skal du have

Anmeld

16. februar 2012

Caroline86

sidder her og småtuder over alle Jeres svar!

Hold nu k*ft hvor er I bare fantastiske, piger

Og selvom jeg synes det er skrækkeligt at vi er så mange der har den følelse, så er det alligevel rart at vide jeg ikke er den eneste der har den følelse... Det er rart at vide at det er normalt at have det sådan og det er også fedt at se at så mange af Jer har haft en god oplevelse med vaginal fødsel 2. gang Det giver mig da lidt håb

tusind tak fordi I bare altid er der når jeg har brug for et virtuelt kram!!!!

Anmeld

16. februar 2012

Frk.S

Tulle28 skriver:

Altså jeg sidder her og hyler lidt over den her her tråd... Jeg har det præcis som dig, føler mig så snydt over jeg ikke fik lov til at føde selv:-( Men tænk at vi er så mange i samme båd. Den der med at "nå, fik du PKS, så fik du den lette løsning" er til at brække sig over... Vildt provokerende og ret sårende:-( Jeg er gravid igen og skal føde på Hvidovre, og der er der umiddelbart ikke noget i vejen for at jeg selv føder her anden gang? Men det kan jo godt være, som du skriver, fordi de ikke har implementeret de nye råd og vejledninger endnu. Men får jeg ikke lov til at føde selv næste gang, SÅ bliver jeg for alvor skuffet! Vi skal ikke have mere end 2 børn, så det her er sidste chance...Kram til dig, søde Caroline:-)

Ej, det er godt nok også provokerende at sige sådan.
Det skulle folk kun sige til mig én gang - jeg var flippet lodret!

Det er bestemt ikke den nemme løsning, og dem der tror det skulle lige prøve smerterne BAGEFTER.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.