Kender godt følelsen - eller ihvertfald noget af den..
Første gang var et akut kejsersnit, men hvor jeg var til stede under hele seancen, dog kun med en sød jordemoderstuderende ved min side, da jeg lå på OUH og manden skulle helt fra Tønder i Sønderjylland for at kunne være med..nåede han af gode grunde ikke..og jeg fik ikke Emma op til mig lige efter..jeg så hende faktisk´ikke før et par timer senere da hun røg på H5 og jeg skulle over opvågningen til trods for at jeg kun var bedøvet for neden..der følte jeg mig snydt men det var nok mere snydt for følelsen af at gå en hel graviditet ud og ikke have haft mave osv..fødte der i uge 28
2 gang havde jeg hele tiden pointeret jeg ville føde selv..
da jeg så bliver gravid sommeren efter (du kender jo vores historie) siger de ok til alm fødsel hos mig..er igen indlagt på sygehus med SF, og de vælger at sætte mig igang 38+0 da blodtryk ikke falder..
KATASTOFAL beslutning..min livmoder brister fordi kejsersnittet fra sidst ikke var helet ordentligt igennem (for kort tid imellem graviditeter) og det ender med akut kejsersnit igen denne gang i fuld narkose..manden nåede igen ikke at være med til denne fødsel, hvilket han så iøvrigt heller ikke havde fået lov til når det er fuld narkose..denne gang har det drejet sig om liv eller død, så var ok med at få kejsersnittet (bagefter selvfølgelig) men havde jeg vidst, at det var risikoen ved at blive sat igang havde jeg valgt kejsersnittet først og ikke en almindelig fødsel..
Er helt og aldeles indforstået med at næste fødsel bliver et planlagt kejsersnit( med mindre jeg selv går igang før tid)..vi har haft for meget inde på livet til at vi tør tage chancen en sidste gang..kan godt se det "romantiske" i en alm fødsel men ved at det bare ikke går her..kan ikke veje smerterne op efter det ene eller andet da jeg kun har prøvet den ene ting, men føler ikke selv jeg har haft besvær med mine kejsersnit..
jeg føler mig som mor til trods for at jeg ikke oplevede den anden følelse af at få barnet op til sig med det samme hverken 1 eller 2 gang, men håber til at den sidste gang måske kan ende lidt derhenad..
Anmeld