Jeg fik akut 2 KS med Daniel, og havde og har det fint med det. Da lægen spurgte hvordan jeg havde det med KS, kunne jeg kun svare at jeg helst ikke ville hverken føde eller have KS, men dén gik alligevel ikke 
Min søster fik KS begge gange (23 og 20 år siden), og har altid været ked af at hun ikke fik lov at føde normalt anden gang, men det gjorde man ikke den gang.
Jeg har aldrig forstået hende før nu, for tænkte at det jo var lige meget hvordan de blev født, bare de var sunde og raske.
Men nu forstår jeg hende godt, for jeg har også et stort ønske om at føde normalt næste gang, men ender det med KS igen, så er det bare ærgerligt, nu ved jeg da hvad jeg går ind til.
Mange spørger også mig, hvorfor han belv taget ved KS, og jeg svarer ærligt, at han fik det meget skidt under fødslen, og at de senere kunne se at han ikke ville have overlevet en normal fødsel. Så for os var KS livsbevarende, selvom der umiddelbart ikke så ud til at være de store problemer, men havde en fødselslæge der lyttede til sin egen mavefornemmelse.
Det største problem jeg egentlig har med det, er at jeg synes det lyder forkert at sige at han blev født den og den dag, for han blev jo netop ikke født, men "taget" ud af min krop, men aner ikke hvad man ellers skal kalde det 
Anmeld