aflivning af hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Masig

Muhmi skriver:

Ej nu må du altså stoppe.. Vi og det er inklusive dig har alle foretaget dumme eller mindre smarte valg i vores fortid... Og nu må vi jo så høste konsekvenserne af disse handlinger...

Hun føler ikke at hun giver sin hund kærlighed nok og det er sgu da en kærlig handling at hun så vil lade den enten få et andet hjem eller aflive... At den har været hendes "barn" er jeg sikker på den har været og sådan nogle mindre smarte ting, tænker man når man er ung..

Desuden, så ville jeg ikke diskutere med dig.. Jeg var enig, så kan ikke forstå at jeg skal have sådan en smørre...

Hold da op du tager da godt nok tingene meget personligt hva... det var ikke et angreb på dig, men min holdning til det som TS har skrevet... Ja vi har alle været unge og gjort dumme ting som gik ud over os selv, men at aflive en hund bare fordi den lugter og bliver syg og man ikke lige har overskud til dyrlæge og kærlighed, kan jeg slet ikke forstå... Sådan nogle ting ved man kan ske, altså at der kan komme børn til, at hunden kan blive syg og kræve dyrlæge og behandling.. Man afliver sgu ikke bare fordi man synes det virker lidt uoverskueligt, så skal man ikke anskaffe sig et dyr uanset hvor ung man er... Desuden burde man slet ikke købe hund hvis man er for ung til at tage konsekvenserne af det senere... Men omvendt er det jo også sælger den så er gal med...

Jeg synes overhovedet ikke man kan bruge undskyldning "jeg var ung" til at tage livet af en hund, men det er jo bare min holdning... Hun skal da gøre hvad hun kan for at finde en anden familie til hunden (hvilket det bestemt ikke lyder til hun har, men bare har valgt den nemme løsning) og kan man ikke finde en familie, jamen så må man jo give hunden behandling og så tage sig den tid det tager at have hund... det er en lille hund, det burde ikke være svært at have den med når man fx skal gå tur, eller besøge venner/familie (hvor man gerne må have den med)...

Jeg kan bare ikke se at man ikke vil prøve at få det til at fungerer...

Intet ondt ment om dig, jeg ved godt du er enig, men prøver bare at uddybe hvorfor jeg mener at ungdom er en dårlig undskyldning...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Muhmi

Hold da op du tager da godt nok tingene meget personligt hva... det var ikke et angreb på dig, men min holdning til det som TS har skrevet... Ja vi har alle været unge og gjort dumme ting som gik ud over os selv, men at aflive en hund bare fordi den lugter og bliver syg og man ikke lige har overskud til dyrlæge og kærlighed, kan jeg slet ikke forstå... Sådan nogle ting ved man kan ske, altså at der kan komme børn til, at hunden kan blive syg og kræve dyrlæge og behandling.. Man afliver sgu ikke bare fordi man synes det virker lidt uoverskueligt, så skal man ikke anskaffe sig et dyr uanset hvor ung man er... Desuden burde man slet ikke købe hund hvis man er for ung til at tage konsekvenserne af det senere... Men omvendt er det jo også sælger den så er gal med...

Jeg synes overhovedet ikke man kan bruge undskyldning "jeg var ung" til at tage livet af en hund, men det er jo bare min holdning... Hun skal da gøre hvad hun kan for at finde en anden familie til hunden (hvilket det bestemt ikke lyder til hun har, men bare har valgt den nemme løsning) og kan man ikke finde en familie, jamen så må man jo give hunden behandling og så tage sig den tid det tager at have hund... det er en lille hund, det burde ikke være svært at have den med når man fx skal gå tur, eller besøge venner/familie (hvor man gerne må have den med)...

Intet ondt ment om dig, jeg ved godt du er enig, men prøver bare at uddybe hvorfor jeg mener at ungdom er en dårlig undskyldning...

Nej ikke noget hold da op.. For jeg tager ikke tingene personligt..

Det tror du bare at jeg gør, fordi du ikke kan høre tonen i det jeg skriver

Men er som sagt enig og også i det du skrev nu... Hehe.. Jeg prøver bare at få folk til at se den anden side af tingene i stedet for bare at angribe og give hende mega meget skyldfølelse over den sværre beslutning hun enten må tage eller ikke tage... Jeg håber personligt at hun vælger at bruge de 5000,- nu på at få hendes lille hund opereret så den kan have en sidste værdig tid hjemme i vante omgivelser, men det lyder ikke til at det muligt, med en 2 vær. lejlighed, der ikke kan sælges og en bette mere på vej...

Dårligt valg, jeps og også synd for hunden...

Men hun kunne som sagt heller ikke spå at man ikke kunne få solgt sin lejlighed 7 år frem i tiden

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

du får det til at lyde som om jeg ikke har tænkt på andet end at få den aflivet. kan godt forstå din holdning og respektere den men alt ttaget i betraktining er det svært at få afsat en hund til en anden familie da den har dårlig knæ faktisk dem begge (  2X 10.000 kr ) bagefter kommer så hans kløe som i dec kostede 1500 kr for en behandling som endnu ik har virket og syge forsikringen dækker kun en behandling på 60 dage så skal jeg selv punge ud med 1100 i selvrisiko.

hert år bliver han vaccineret og ordnet tændder ( dårlige tænder) 5000 kr

han kommer oprindelig fra rusland jeg købte ham da han var 1/2 år gammel( 12000) af en familie som sagde han ik ku med deres andre hunde det var først da han var omkring 1 år hans knæ begyndte at drille men der blev jeg ening med mig selv om at sådan var han bare gad ik klage over det( men er sikker på det var derfor fordi de  solgte ham da de sku bruge ham som avlshund ) men han var min lille puttedreng. ja jeg har fået 2 børn og arbejder og min man arbejder og de penge han koster os li for tiden ku bruges på mange andre ting( det lyder hårdt)

har svært ved at aflevere ham på et internat da jeg synes det ville være synd for ham og jeg så ik vil vide hvor han ender men det er svært selv at gi en hund væk som er så dyr i drft

vidste jo for 7 år siden hvordan min økonomi ville se ud i dag

Anmeld

7. februar 2012

Masig

Muhmi skriver:

Nej ikke noget hold da op.. For jeg tager ikke tingene personligt..

Det tror du bare at jeg gør, fordi du ikke kan høre tonen i det jeg skriver

Men er som sagt enig og også i det du skrev nu... Hehe.. Jeg prøver bare at få folk til at se den anden side af tingene i stedet for bare at angribe og give hende mega meget skyldfølelse over den sværre beslutning hun enten må tage eller ikke tage... Jeg håber personligt at hun vælger at bruge de 5000,- nu på at få hendes lille hund opereret så den kan have en sidste værdig tid hjemme i vante omgivelser, men det lyder ikke til at det muligt, med en 2 vær. lejlighed, der ikke kan sælges og en bette mere på vej...

Dårligt valg, jeps og også synd for hunden...

Men hun kunne som sagt heller ikke spå at man ikke kunne få solgt sin lejlighed 7 år frem i tiden

jeg tager det ikke personligt, jeg bliver bare meget harm over at man overhovedet kan overveje at aflive pga manglende overskud... Det er fuldstændig umuligt i min verden...

Og jeg kan ikke se at lejligheden er et problem.. Altså hunden er mindre end en kat, hvis de har kunne have den så længe, kan de nok stadig have den fremover... den fylder jo ikke ligefrem noget  Jeg synes bare det er nogle dårlige undskyldninger, og mit lille hjerte kan slet ikke klare at høre at man bare afliver en hund pga lidt problemer som sagtens kan løses...

Anmeld

7. februar 2012

Muhmi

Masig skriver:

jeg tager det ikke personligt, jeg bliver bare meget harm over at man overhovedet kan overveje at aflive pga manglende overskud... Det er fuldstændig umuligt i min verden...

Og jeg kan ikke se at lejligheden er et problem.. Altså hunden er mindre end en kat, hvis de har kunne have den så længe, kan de nok stadig have den fremover... den fylder jo ikke ligefrem noget  Jeg synes bare det er nogle dårlige undskyldninger, og mit lille hjerte kan slet ikke klare at høre at man bare afliver en hund pga lidt problemer som sagtens kan løses...

Jeg har ikke sagt du tager det personligt

Nu må det være nok.. Vi er enige. SÅ!

Anmeld

7. februar 2012

Camilla <3

kender en der helt sikkert gerne vil ha' ham. kan du ikke skrive til mig ?

Anmeld

7. februar 2012

Masig

Anonym skriver:

du får det til at lyde som om jeg ikke har tænkt på andet end at få den aflivet. kan godt forstå din holdning og respektere den men alt ttaget i betraktining er det svært at få afsat en hund til en anden familie da den har dårlig knæ faktisk dem begge (  2X 10.000 kr ) bagefter kommer så hans kløe som i dec kostede 1500 kr for en behandling som endnu ik har virket og syge forsikringen dækker kun en behandling på 60 dage så skal jeg selv punge ud med 1100 i selvrisiko.

hert år bliver han vaccineret og ordnet tændder ( dårlige tænder) 5000 kr

han kommer oprindelig fra rusland jeg købte ham da han var 1/2 år gammel( 12000) af en familie som sagde han ik ku med deres andre hunde det var først da han var omkring 1 år hans knæ begyndte at drille men der blev jeg ening med mig selv om at sådan var han bare gad ik klage over det( men er sikker på det var derfor fordi de  solgte ham da de sku bruge ham som avlshund ) men han var min lille puttedreng. ja jeg har fået 2 børn og arbejder og min man arbejder og de penge han koster os li for tiden ku bruges på mange andre ting( det lyder hårdt)

har svært ved at aflevere ham på et internat da jeg synes det ville være synd for ham og jeg så ik vil vide hvor han ender men det er svært selv at gi en hund væk som er så dyr i drft

vidste jo for 7 år siden hvordan min økonomi ville se ud i dag

Se det er jo netop den slags informationer vi gerne ville have vidst... Ud fra dit start-indlæg lød det virkelig som om du ikek gad andet end aflivning for det var det nemmeste... Jeg synes du skal tage til dyrlægen igen og få en anden behandling for hudlidelsen, da den du har fået åbenbart ikke virker. Der må være alternativer tænker jeg....

En hund KAN desværre være meget dyr i drift hvis den bliver syg (taler af erfaring, har selv brugt langt over 20.000 på min og han er kun 2 år)... Men det er jo desværre de ting man må tage med... Kan godt forstå at pengene kan bruges på andre ting, men sådan tror jeg bare man skal lade være med at tænke... Vores skal vaccineres i denne måned, og jeg synes da godt nok også det er mange penge, men det er bare sådan det nu engang er... Hvis man begynder at tænke over hvad man ellers kan bruge pengene på, så går det nok galt tror jeg...

Kan godt forstå det er svært at give hunden væk, men har du virkelig prøvet alle mulige steder? For er sikker på der et eller andet sted er nogle som gerne ville tage sig af den lille stakkels vovse, et gammelt ægtepar måske...

Personligt ville jeg selv beholde hunden frem for at aflive hvis jeg ikke kunne finde et nyt hjem til den, medmindre den virkelig led voldsomt, men det lyder det ikke til?

Jeg har bare meget svært ved at forholde mig til tanken om at aflive en hund som ville kunne få 5-6, måske 7 gode år endnu...

Anmeld

7. februar 2012

Masig

Muhmi skriver:

Jeg har ikke sagt du tager det personligt

Nu må det være nok.. Vi er enige. SÅ!

Haha, det er jeg ellers ret sikker på du skrev (men det er jo også meget tæt på sengetid ), men det er da også lige meget ... Vi er enige og så er den diskussion slut

Anmeld

7. februar 2012

Muhmi

Masig skriver:

Haha, det er jeg ellers ret sikker på du skrev (men det er jo også meget tæt på sengetid ), men det er da også lige meget ... Vi er enige og så er den diskussion slut

Anmeld

7. februar 2012

Faith

Synes du skylder hunden at undersøge hvilke muligheder der er, både med hensyn til medicinsk behandling og evt. omplacering af hunden. En hund som den burde bestemt ikke være svær at finde en god og kærlig familie til.

Den kan jo også mærke at den ikke får den samme opmærksomhed. Kender det fra mine egne hunde. De var mine små børn inden vi fik tvillingerne, men når man får børn så ændrer ens forhold til ens kæledyr sig fordi man prioriterer anderledes og har mindre tid til overs.

Vi gør det at hver aften når drengene er kommet i seng så får hundene en ordentlig nussetur. De kommer op i sofaen og putter sammen med os sådan som de gjorde før i tiden. Og vi kan virkelig mærke at de har brug for den opmærksomhed efter en dag hvor de måske er blevet overset lidt fordi der skal laves aftensmad, bades unger og de skal puttes.

Håber du finder den rigtige løsning for dig og din familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.