Anonym skriver:
du får det til at lyde som om jeg ikke har tænkt på andet end at få den aflivet. kan godt forstå din holdning og respektere den men alt ttaget i betraktining er det svært at få afsat en hund til en anden familie da den har dårlig knæ faktisk dem begge ( 2X 10.000 kr ) bagefter kommer så hans kløe som i dec kostede 1500 kr for en behandling som endnu ik har virket og syge forsikringen dækker kun en behandling på 60 dage så skal jeg selv punge ud med 1100 i selvrisiko.
hert år bliver han vaccineret og ordnet tændder ( dårlige tænder) 5000 kr
han kommer oprindelig fra rusland jeg købte ham da han var 1/2 år gammel( 12000) af en familie som sagde han ik ku med deres andre hunde det var først da han var omkring 1 år hans knæ begyndte at drille men der blev jeg ening med mig selv om at sådan var han bare gad ik klage over det( men er sikker på det var derfor fordi de solgte ham da de sku bruge ham som avlshund ) men han var min lille puttedreng. ja jeg har fået 2 børn og arbejder og min man arbejder og de penge han koster os li for tiden ku bruges på mange andre ting( det lyder hårdt)
har svært ved at aflevere ham på et internat da jeg synes det ville være synd for ham og jeg så ik vil vide hvor han ender men det er svært selv at gi en hund væk som er så dyr i drft
vidste jo for 7 år siden hvordan min økonomi ville se ud i dag
Se det er jo netop den slags informationer vi gerne ville have vidst...
Ud fra dit start-indlæg lød det virkelig som om du ikek gad andet end aflivning for det var det nemmeste... Jeg synes du skal tage til dyrlægen igen og få en anden behandling for hudlidelsen, da den du har fået åbenbart ikke virker. Der må være alternativer tænker jeg....
En hund KAN desværre være meget dyr i drift hvis den bliver syg (taler af erfaring, har selv brugt langt over 20.000 på min og han er kun 2 år)... Men det er jo desværre de ting man må tage med... Kan godt forstå at pengene kan bruges på andre ting, men sådan tror jeg bare man skal lade være med at tænke... Vores skal vaccineres i denne måned, og jeg synes da godt nok også det er mange penge, men det er bare sådan det nu engang er... Hvis man begynder at tænke over hvad man ellers kan bruge pengene på, så går det nok galt tror jeg...
Kan godt forstå det er svært at give hunden væk, men har du virkelig prøvet alle mulige steder? For er sikker på der et eller andet sted er nogle som gerne ville tage sig af den lille stakkels vovse, et gammelt ægtepar måske...
Personligt ville jeg selv beholde hunden frem for at aflive hvis jeg ikke kunne finde et nyt hjem til den, medmindre den virkelig led voldsomt, men det lyder det ikke til?
Jeg har bare meget svært ved at forholde mig til tanken om at aflive en hund som ville kunne få 5-6, måske 7 gode år endnu...