aflivning af hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Anonym trådstarter

numsefisk skriver:

Hvor er du fra??

jeg er fra nordsjælland

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

jydeinden

Masig skriver:

Det undrer også tit mig, men tror mange gange det er folk som faktisk ikke aner hvad det kræver at have dyr... jeg er også vokset op med dyr, og har nøje planlagt hvornår jeg skulle have min hund. Inden jeg fik børn, den skulle være gammel nok til at være blevet trænet og opdraget, men stadig ikke tudsegammel. Mine børn skal vokse op med dyr ligesom mig, så i min verden er det helt utænkeligt at aflive pga for lidt tid/overskud... Men tror desværre ikke alle tænker sådan. De har nok anskaffet sig dyret da de boede alene og manglede selskab eller lignende og så finder de ud af at den tager rigtig meget tid senere hen også...

Og så er det bare nemmere for nogle at aflive end prøve at finde et nyt hjem...

Og at aflive pga sygdom som kan kureres er mig en gåde at folk kan gøre det...

ja nogen gange undre man sig altså lidt meget over sit eget væsen ( læs mennesket)

den der holdning " køb smid væk og vær lykkelig" kommer virkeligt til udtryk her i det her indlæg..

Anmeld

7. februar 2012

Masig

Muhmi skriver:

Jeg er så ikke helt enig i den holdning omkring det med at man burde tænke sig om...

Ja det bør man, men der kan altså nå at ske RIGTIG mange ting på syv år.. Og da vi hverken er troldmænd eller spåkoner så kan man ikke gå tilbage i tiden og vælge dyret fra og man kan heller ikke vide hvad de syv år bringer...

Men er enig med dig i at man, istedet for at aflive, finder et passende hjem til det lille dyr man nu end har skaffet sig...

Der kan ske rigtig mange ting på 7 år, men man burde vide når man anskaffer sig en hund at den lever i gennemsnit 10-12 år og så må man jo gøre op med sig selv hvad der skal ske hvis man møder en mand/pige, får børn osv osv, for det burde man ærlig talt vide kan ske i løbet af de (ofte) minimum 10 år man har en hund...

Anmeld

7. februar 2012

Masig

jydeinden skriver:

ja nogen gange undre man sig altså lidt meget over sit eget væsen ( læs mennesket)

den der holdning " køb smid væk og vær lykkelig" kommer virkeligt til udtryk her i det her indlæg..

Ja desværre... synes også det er ærgeligt altså... Når undskyldningen for at aflive kun er manglende overskud, så bliver jeg også lidt harm...

Men egentlig bliver jeg nok mest harm over at man vil aflive som første prioritet fremfor at prøve at finde en ny familie til hunden...

Anmeld

7. februar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

hejsa

har virkelig brug for nogle råd

For 7 år siden anskaffede jeg en chihuahua og der var han min lille skat 

for 4 år siden mødte jeg min mand og vi venter nu vores 2 barn, og jeg synes ik at jeg kan overskue min hund mere hverken økonomisk eller kærligheds 

vi bor i en 2 værelses på 1 sal ( ejer ) som vi ik rigtig kan komme af med

min hund koster omkring 5000 kr årligt i dyrlæge og forsikring og ud over der burdte han få ordnet sit ene knæ og nu har han oen ikøbet fået en hudlidese så han klør sig hele tiden og fælder 

Jeg synes p.t han lugter og kæler ik særligtr meget med ham og synes heller ik min datter skal rører ham så meget

nu er mit spørgsmål 

ER JEG ET DÅRLIGT MENNESKE FORDI JEG VIL AFLIVE HAM

Roskilde internat

Darupvej 131, 4000 Roskilde

Kontaktperson: Rikke Christensen-Lee
Tlf: 46 32 20 30
E-mail: internat@mail.dk

det koster 700kr og indlevere sin hund. og så kan de finde et godt sted til den

telefontid mellem kl.10-12

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/18

Anmeld

7. februar 2012

M&N

Jeg er enig med de andre. Det er synd for dyret, det er jo dig som anskaffet det og burde stå for ansvar. Synes bestemt det er så synd for hunden, hvis du skal aflive den. Det har den ikke fortjent! 

Så hellere giv den væk til nogen som gerne vil kæle, og give al den kærlighed den har brug for. Hvis den er syg er det jo nu den har mest for DIG. 

Giv den væk, opret evt. en annonce herinde, på DBA, eller guloggratis, eller aflevér den på et dyreinternat som gerne vil give den et godt sted at bo. 

Anmeld

7. februar 2012

.....

For at være fair mod din hund, synes jeg at du skulle gøre alt hvad der står i din magt, for at give den til en anden familie eller evt.dyreinternat (staves?) . Synes det er unfair mod den hvis du "bare" afliver den

Når det dermed er sagt, så ja, så kan der ske mange ting på 7 år, så der dømmer jeg dig ikke . Kan blive sur over folk som har deres hund et par mdr. og pludselig ikke har tid til den .

Håber at du finder et godt hjem til den, når du ikke føler at du magter at have hunden. Pøj pøj med det

Anmeld

7. februar 2012

come2

Anonym skriver:

hejsa

har virkelig brug for nogle råd

For 7 år siden anskaffede jeg en chihuahua og der var han min lille skat 

for 4 år siden mødte jeg min mand og vi venter nu vores 2 barn, og jeg synes ik at jeg kan overskue min hund mere hverken økonomisk eller kærligheds 

vi bor i en 2 værelses på 1 sal ( ejer ) som vi ik rigtig kan komme af med

min hund koster omkring 5000 kr årligt i dyrlæge og forsikring og ud over der burdte han få ordnet sit ene knæ og nu har han oen ikøbet fået en hudlidese så han klør sig hele tiden og fælder 

Jeg synes p.t han lugter og kæler ik særligtr meget med ham og synes heller ik min datter skal rører ham så meget

nu er mit spørgsmål 

ER JEG ET DÅRLIGT MENNESKE FORDI JEG VIL AFLIVE HAM

Du spurgte og jeg svarer ærligt.

Jeg synes det er lidt uansvarlig.  Men ja en aflivning er nok bedst nu tingene er som de er.

Jeg ser min hund som min bedste ven, og aldrig i livet om hun skulle sættes til side eller sælges.

Det er synd at omplacere så gammel en hund, der oveni køber har dårlig knæ og klør sig.

Når det er sagt, håber jeg folk tænker frem i tiden når de anskaffer sin bedste ven. De kræver jo trods alt ens tid, selvom man får børn.

Anmeld

7. februar 2012

Muhmi

Masig skriver:

Der kan ske rigtig mange ting på 7 år, men man burde vide når man anskaffer sig en hund at den lever i gennemsnit 10-12 år og så må man jo gøre op med sig selv hvad der skal ske hvis man møder en mand/pige, får børn osv osv, for det burde man ærlig talt vide kan ske i løbet af de (ofte) minimum 10 år man har en hund...

True.. Men alligevel.. Vi har da også alle været unge og gjort nogle ting som vi fortryder..

Men jeg er som sagt enig i at man ikke afliver, man finder et nyt hjem...

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

tak for alle jers svar

jeg er glad at nogle af jer har lidt forståelse for mig og det er heller ik fordi jeg gør mig de her tanker uden så meget at fælde en tåre, sidder faktisk og tuder ret meget over det for han er jo en skøn lille en men har bare også så meget andet skal føde om 1 måned  og nu har vi været i behandlig hos dyrlægen siden midten af dec og  det har ik hjulpet endnu. 

men hvis der er nogen som har mulighed for at overtage ham en dag må i meget gerne skrive 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.