aflivning af hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.488 visninger
51 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

Anonym trådstarter

hejsa

har virkelig brug for nogle råd

For 7 år siden anskaffede jeg en chihuahua og der var han min lille skat 

for 4 år siden mødte jeg min mand og vi venter nu vores 2 barn, og jeg synes ik at jeg kan overskue min hund mere hverken økonomisk eller kærligheds 

vi bor i en 2 værelses på 1 sal ( ejer ) som vi ik rigtig kan komme af med

min hund koster omkring 5000 kr årligt i dyrlæge og forsikring og ud over der burdte han få ordnet sit ene knæ og nu har han oen ikøbet fået en hudlidese så han klør sig hele tiden og fælder 

Jeg synes p.t han lugter og kæler ik særligtr meget med ham og synes heller ik min datter skal rører ham så meget

nu er mit spørgsmål 

ER JEG ET DÅRLIGT MENNESKE FORDI JEG VIL AFLIVE HAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

jydeinden

Anonym skriver:

hejsa

for 4 år siden mødte jeg min mand og vi venter nu vores 2 barn, og jeg synes ik at jeg kan overskue min hund mere hverken økonomisk eller kærligheds 

min hund koster omkring 5000 kr årligt i dyrlæge og forsikring og ud over der burdte han få ordnet sit ene knæ og nu har han oen ikøbet fået en hudlidese så han klør sig hele tiden og fælder 

Jeg synes p.t han lugter og kæler ik særligtr meget med ham og synes heller ik min datter skal rører ham så meget

nu er mit spørgsmål 

om du er et dårligt menneske? nej det synes jeg ikke du er..

Men jeg fatter så ikke hvorfor i al verden du anskaffede dig et dyr i første omgang hvis du ikke gider den eller føler du har råd til den når det kommer til stykket?

ja det er da trælst at en hund fælder, og at den lider både af det ene og det andet, men så længe det den fejler kan "fixes" og der er rimelig stor sandsynlighed for at den vil få det bedre ( ikke blive rask men, stadig bedre) så synes jeg til en hver tid at det er en dyre ejers pligt at gøre hvad vedkommende kan for at dette sker.

Anmeld

7. februar 2012

wmillapigenw

altså hvis hunden har lidelser, altså noget der gør ondt hele tiden og der ikke er noget at gøre så er det iorden at aflive den efter min mening, så er det jo for hunden skyld man afliver den.

men hvis det den har kan helbredes så den kan få et normalt liv, så er det ikke iorden! hvis du ikke kan give eller har lyst til at give den, det kærlighed den har brug for, så forær den væk, der er sikkert nogen der gerne vil tage sig af den indtil den afgår ved døden

Anmeld

7. februar 2012

Masig

Anonym skriver:

hejsa

nu er mit spørgsmål 

Helt enig med det jydeinden siger.. Jeg synes bestemt ikke man skal aflive en hund, bare fordi man ikke lige har overskud til den og dens sygdom... det skulle man have tænkt over da man fik den, at man kunne risikere den blev syg og krævede ekstra pleje...

Ja så kommer der børn til og de tager jo rigtig meget tid, men det vidste man vel formentlig da man anskaffede sig hunden, at det var fremtiden.... eller kunne blive det...

Jeg ville gøre alt for at kurere min hund i første omgang, og så ville jeg gøre op med mig selv om jeg ikke kunne beholde den de sidste år den levede, eller om jeg kunne finde en god familie til den... Jeg er meget imod man bare afliver en hund fordi man ikke har overskuddet til den, så hellere prøve at finde en anden familie i første omgang, men selvfølgelig den rigtige familie, ikke bare hvem som helst...

Anmeld

7. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

hejsa

nu er mit spørgsmål 

om du er et dårligt menneske, nej.. men jeg ville bestemt mene der er bedre løsninger end at aflive den, jeg er sikker på der er en anden familie der kan give den et godt og kærligt hjem..

synes ikke der er nogen grund til den skal aflives, hvis den fejler noget der kan helbredes.. hvis den har en kronisk lidelse der gør at hunden har et dårligt liv, er der selvfølgelig (desværre) ikke anden vej uden om, men det lyder på dit indlæg som om hunden godt kan helbredes, men du ikke gider ofre det, det tager for at få den helbredt..

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

ja  har faktis prøvet at give ham væk til nogle som låner ham en gang i mellem men de ville ik ha ham og ja det er jo rigtigt nok at jeg ik sku ha anskaffet ham men det er jo svært når man er ung og single min verden ser bare meget anderledes ud i dag 

men mange tak for jers svar  

Anmeld

7. februar 2012

S.Maria

Jeg synes i skulle vente og se om hudlidelsen går væk snart og så se om i kan komme af med den. Hellere give den væk end at skulle aflive den, plus det koster også penge. Kender i ikke nogen der gerne vil have den? 

Anmeld

7. februar 2012

jydeinden

Masig skriver:

Helt enig med det jydeinden siger.. Jeg synes bestemt ikke man skal aflive en hund, bare fordi man ikke lige har overskud til den og dens sygdom... det skulle man have tænkt over da man fik den, at man kunne risikere den blev syg og krævede ekstra pleje...

Ja så kommer der børn til og de tager jo rigtig meget tid, men det vidste man vel formentlig da man anskaffede sig hunden, at det var fremtiden.... eller kunne blive det...

Jeg ville gøre alt for at kurere min hund i første omgang, og så ville jeg gøre op med mig selv om jeg ikke kunne beholde den de sidste år den levede, eller om jeg kunne finde en god familie til den... Jeg er meget imod man bare afliver en hund fordi man ikke har overskuddet til den, så hellere prøve at finde en anden familie i første omgang, men selvfølgelig den rigtige familie, ikke bare hvem som helst...

glæder mig at jeg møder enighed på denne fløj..

Jeg bliver så frusteret hver gang jeg læser den slags indlæg her på siden om folk der vil aflive deres dyr fordi de "pludseligt" ikke føler de har tiden, overskuddet, modet eller hvad katten der er af årsager, til at tage sig af deres dyr.

Jeg er selv vokset op med dyr hele mit liv ( og savner enormt meget at have det igen) men jeg forstår ved gud ikke hvorfor folk ikke gør sig visse overvejelser inden de skaffer sig et.

Anmeld

7. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

ja  har faktis prøvet at give ham væk til nogle som låner ham en gang i mellem men de ville ik ha ham og ja det er jo rigtigt nok at jeg ik sku ha anskaffet ham men det er jo svært når man er ung og single min verden ser bare meget anderledes ud i dag 

men mange tak for jers svar  

der findes ekstremt mange hjemmesider, hvor du kan oprette annoncer med hunden, og finde en potentiel ny familie..

- jeg skulle gå af med min ene kat, fordi vi DESVÆRRE ikke måtte have hende det nye sted, jeg oksede mig igennem rigtige mange nye ejere for at finde det HELT rigtige sted til hende, synes bestemt du bør gøre det samme!

Anmeld

7. februar 2012

aya-zia

Anonym skriver:

hejsa

nu er mit spørgsmål 

hmmm jeg er enig med de andre....

jeg har selv to børn og fik en chihuahua hvalp her i september...

det viste sig dog hurtig at har en kronisk hudsygdom som gør at hans pæls er UTOLIG tynd og hans trædepuder slå sprækker.. der ud over har han en lunge som klapper sammen ind i mellem...

men på trods er det OG AT DET R DYRT I DYRLÆGEREGNINGER vil jeg ALDRIG aflive ham fordi det er trods alt ting han kan leve med... dyrlægen syntes vi sku aflive ham fordi han vil kun blive en økonomisk udgift for os, men vi vil ikke af med ham....

jeg syntes du skal give ham væk... jeg er SIKKER på at du kan finde en SUPER familie til ham... dog skal du være ekstra forsigtig med hvilken famile du vælger hvis han er gratis..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.