Anonym skriver:
hejsa
har virkelig brug for nogle råd
For 7 år siden anskaffede jeg en chihuahua og der var han min lille skat
for 4 år siden mødte jeg min mand og vi venter nu vores 2 barn, og jeg synes ik at jeg kan overskue min hund mere hverken økonomisk eller kærligheds
vi bor i en 2 værelses på 1 sal ( ejer ) som vi ik rigtig kan komme af med
min hund koster omkring 5000 kr årligt i dyrlæge og forsikring og ud over der burdte han få ordnet sit ene knæ og nu har han oen ikøbet fået en hudlidese så han klør sig hele tiden og fælder
Jeg synes p.t han lugter og kæler ik særligtr meget med ham og synes heller ik min datter skal rører ham så meget
nu er mit spørgsmål
ER JEG ET DÅRLIGT MENNESKE FORDI JEG VIL AFLIVE HAM
Helt enig med det jydeinden siger.. Jeg synes bestemt ikke man skal aflive en hund, bare fordi man ikke lige har overskud til den og dens sygdom... det skulle man have tænkt over da man fik den, at man kunne risikere den blev syg og krævede ekstra pleje...
Ja så kommer der børn til og de tager jo rigtig meget tid, men det vidste man vel formentlig da man anskaffede sig hunden, at det var fremtiden.... eller kunne blive det...
Jeg ville gøre alt for at kurere min hund i første omgang, og så ville jeg gøre op med mig selv om jeg ikke kunne beholde den de sidste år den levede, eller om jeg kunne finde en god familie til den... Jeg er meget imod man bare afliver en hund fordi man ikke har overskuddet til den, så hellere prøve at finde en anden familie i første omgang, men selvfølgelig den rigtige familie, ikke bare hvem som helst...
Anmeld