aflivning af hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Masig

jydeinden skriver:

glæder mig at jeg møder enighed på denne fløj..

Jeg bliver så frusteret hver gang jeg læser den slags indlæg her på siden om folk der vil aflive deres dyr fordi de "pludseligt" ikke føler de har tiden, overskuddet, modet eller hvad katten der er af årsager, til at tage sig af deres dyr.

Jeg er selv vokset op med dyr hele mit liv ( og savner enormt meget at have det igen) men jeg forstår ved gud ikke hvorfor folk ikke gør sig visse overvejelser inden de skaffer sig et.

Det undrer også tit mig, men tror mange gange det er folk som faktisk ikke aner hvad det kræver at have dyr... jeg er også vokset op med dyr, og har nøje planlagt hvornår jeg skulle have min hund. Inden jeg fik børn, den skulle være gammel nok til at være blevet trænet og opdraget, men stadig ikke tudsegammel. Mine børn skal vokse op med dyr ligesom mig, så i min verden er det helt utænkeligt at aflive pga for lidt tid/overskud... Men tror desværre ikke alle tænker sådan. De har nok anskaffet sig dyret da de boede alene og manglede selskab eller lignende og så finder de ud af at den tager rigtig meget tid senere hen også...

Og så er det bare nemmere for nogle at aflive end prøve at finde et nyt hjem...

Og at aflive pga sygdom som kan kureres er mig en gåde at folk kan gøre det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

hejsa

har virkelig brug for nogle råd

For 7 år siden anskaffede jeg en chihuahua og der var han min lille skat 

for 4 år siden mødte jeg min mand og vi venter nu vores 2 barn, og jeg synes ik at jeg kan overskue min hund mere hverken økonomisk eller kærligheds 

vi bor i en 2 værelses på 1 sal ( ejer ) som vi ik rigtig kan komme af med

min hund koster omkring 5000 kr årligt i dyrlæge og forsikring og ud over der burdte han få ordnet sit ene knæ og nu har han oen ikøbet fået en hudlidese så han klør sig hele tiden og fælder 

Jeg synes p.t han lugter og kæler ik særligtr meget med ham og synes heller ik min datter skal rører ham så meget

nu er mit spørgsmål 

ER JEG ET DÅRLIGT MENNESKE FORDI JEG VIL AFLIVE HAM

Jeg synes direkte at det er synd for hunden at den har dig som ejer... En ejer som ikke gider den fordi den er syg... Føj en dårlig smag i munden siger jeg bare...

Anmeld

7. februar 2012

Muhmi

glæder mig at jeg møder enighed på denne fløj..

Jeg bliver så frusteret hver gang jeg læser den slags indlæg her på siden om folk der vil aflive deres dyr fordi de "pludseligt" ikke føler de har tiden, overskuddet, modet eller hvad katten der er af årsager, til at tage sig af deres dyr.

Jeg er selv vokset op med dyr hele mit liv ( og savner enormt meget at have det igen) men jeg forstår ved gud ikke hvorfor folk ikke gør sig visse overvejelser inden de skaffer sig et.

Jeg er så ikke helt enig i den holdning omkring det med at man burde tænke sig om...

Ja det bør man, men der kan altså nå at ske RIGTIG mange ting på syv år.. Og da vi hverken er troldmænd eller spåkoner så kan man ikke gå tilbage i tiden og vælge dyret fra og man kan heller ikke vide hvad de syv år bringer...

Men er enig med dig i at man, istedet for at aflive, finder et passende hjem til det lille dyr man nu end har skaffet sig...

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

det er jo hellerr ik fordi jeg er stolt af hvordan jeg har det men det er jo svært  når jeg har det som jeg har

men hvis der er nogen der kender nogen der vil har en chihuahua  så skriv endeligt

Anmeld

7. februar 2012

Muhmi

maria_wlt skriver:

Jeg synes direkte at det er synd for hunden at den har dig som ejer... En ejer som ikke gider den fordi den er syg... Føj en dårlig smag i munden siger jeg bare...

Hold da op, må hun lige være her...

Den der kommentar var da virkelig unødvendig, i mine øjne...

Anmeld

7. februar 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Hvor er du fra??

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

7. februar 2012

maria_wlt

Muhmi skriver:

Hold da op, må hun lige være her...

Den der kommentar var da virkelig unødvendig, i mine øjne...

Det er min helt ærlige mening.. Som om den kære hund bare er en ting man kan afskaffe fordi det koster penge og man ikke gider det mere.. Det er bare ikke første gang man læse det og det er da godt nok til at blive ked af.. Stakkels dyr som er i de hjem hvor de ikke får den rette opmærksom eller kærlighed.

Anmeld

7. februar 2012

Filippa & Liva

maria_wlt skriver:

Det er min helt ærlige mening.. Som om den kære hund bare er en ting man kan afskaffe fordi det koster penge og man ikke gider det mere.. Det er bare ikke første gang man læse det og det er da godt nok til at blive ked af.. Stakkels dyr som er i de hjem hvor de ikke får den rette opmærksom eller kærlighed.

Ja, jeg erklærer mig enig her.

Nu spørger ts selv lige ud om vores andres mening og ja, jeg synes det er dybt forkert at aflive hunden i denne situation!

Anmeld

7. februar 2012

Muhmi

maria_wlt skriver:

Kan sagtens følge dig... Men jeg synes bare det er virkelig unødvendigt at være så nedgørende...

Hun spørger jo om råd, ikke, "vær'sgo bare trash mig med alle jeres nedgørende kommentare..."

Anmeld

7. februar 2012

jydeinden

Muhmi skriver:

Jeg er så ikke helt enig i den holdning omkring det med at man burde tænke sig om...

Ja det bør man, men der kan altså nå at ske RIGTIG mange ting på syv år.. Og da vi hverken er troldmænd eller spåkoner så kan man ikke gå tilbage i tiden og vælge dyret fra og man kan heller ikke vide hvad de syv år bringer...

Men er enig med dig i at man, istedet for at aflive, finder et passende hjem til det lille dyr man nu end har skaffet sig...

det er skam også i orden at være uenig

jeg er bare selv ret firkantet når det kommer til dyr, anskaffer mig ikke et dyr hvis jeg ikke mener at jeg kan tage mig af det til den dag hvor det ikke er her mere.

og ja der kan ske meget på 7 år og længere tid, men det er efter min mening ikke en undskyldning for at bare så meget som at overveje aflivning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.