hvad sker der når man ikke vaccinerer sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

Jeia

Ciss skriver:

Jeg husker godt, da jeg havde mæslinger. (Var lidt større).

Og det jeg husker bedst er min mors bekymring. Den gjorde indtryk!

Jeg tror, mange har glemt/aldrig har oplevet en sygdom som mæslinger. Det bidrager helt sikkert til den manglende respekt for en sygdom, som virkelig ikke er til at spøge med.

Jeg er taknemmelig for, at mine børn slipper, og at vi voksne slipper at se på dem med urolige øjne i frygt for alle bivirkningerne.

Og jeg er taknemmelig for, at det i dag er sjælden, at børn bliver permanent skadet af disse sygdomme. Netop fordi de fleste vaccinerer sine børn.

Tankevækkende at se billedet....

Tror du har ret i, at vi ikke har oplevet epidemierne og derfor sidder sen samme frygt for sygdommen ikke i os (alle). Har set billeder af folk der stod i LANGE køer uden for serum institutet for at få vaccine, det gør indtryk, de kendte til faren for sygdommen.

Min mors lillebror fik kighoste da han var 1½(dette var i 50'erne) han blev så syg, at de ikke troede han ville overleve. Da han endelig kom sig, var han som en baby igen, måtte lære at gå og alting på ny. Ved godt at man sagtens kan få kighoste selv om man er vaccineret, men det er et meget mildere forløb.

Jeg har i hvert fald aldrig været i tvivl om at mine børn skulle vaccineres, selv om en lille frygt for at de skal blive syge af vaccinen er der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Caroline86

MariaKyedDK skriver:

kan godt forstå du bliver provokeret, specielt når du har haft det SÅ TÆT på , pga nogle , ja tør ikke skrive det, får bare høvl. 

men er glad for det endte godt det hele... 

min søn havde skoldkopper i sommers ( ufarligt ) i kvow, men jeg vil blive ligeså gal hvis det var mæslinger fks. 

det kan bare ikke tilgives at nogle mennesker er så EGOIstiske at de synes det er OKay at deres unger går og smitter alle andres børn..

pyyh, jeg frygter når vi skal have skoldkopper Jeg har været utroligt syg i mange år pga. skoldkoppe virus og jeg frygter både Lauras og min reaktion når hun bliver smittet

Anmeld

24. januar 2012

MariaKyedDK

Caroline86 skriver:

pyyh, jeg frygter når vi skal have skoldkopper Jeg har været utroligt syg i mange år pga. skoldkoppe virus og jeg frygter både Lauras og min reaktion når hun bliver smittet

hva?? Troede skoldkopper var fuldstændig fredelige.. 

Min søn havde dem OVER ALT, selv inde i munden og på hans lille tunge var fyldt med skoldkopper. han kunne ingen ting og kastede op hver gang noget kom i hans mund pga. skoldkopperne.. 

og Han fik skoldkopper 1 måned for han blev vaccin mod dem, Pga at et barn var blevet afleveret i BH med skoldkopper, fordi forældrene er skide ligeglade med andre end dem selv og deres egne børn..det er grotæsk. 

så kan følge dig 100 % 

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

Jeia skriver:

Tror du har ret i, at vi ikke har oplevet epidemierne og derfor sidder sen samme frygt for sygdommen ikke i os (alle). Har set billeder af folk der stod i LANGE køer uden for serum institutet for at få vaccine, det gør indtryk, de kendte til faren for sygdommen.

Min mors lillebror fik kighoste da han var 1½(dette var i 50'erne) han blev så syg, at de ikke troede han ville overleve. Da han endelig kom sig, var han som en baby igen, måtte lære at gå og alting på ny. Ved godt at man sagtens kan få kighoste selv om man er vaccineret, men det er et meget mildere forløb.

Jeg har i hvert fald aldrig været i tvivl om at mine børn skulle vaccineres, selv om en lille frygt for at de skal blive syge af vaccinen er der.

Laura begyndte at gå da hun var 9 mdr. og 5 dage gammel... hun kunne dårligt kravle efter hun havde været syg med mæslinger så vi måtte også starte forfra

Hun spiste stort set som os andre inden hun blev syg, men måtte tilbage til at blive fuldammet fordi hun ikke havde kræfter til at spise

Anmeld

25. januar 2012

Caroline86

MariaKyedDK skriver:

hva?? Troede skoldkopper var fuldstændig fredelige.. 

Min søn havde dem OVER ALT, selv inde i munden og på hans lille tunge var fyldt med skoldkopper. han kunne ingen ting og kastede op hver gang noget kom i hans mund pga. skoldkopperne.. 

og Han fik skoldkopper 1 måned for han blev vaccin mod dem, Pga at et barn var blevet afleveret i BH med skoldkopper, fordi forældrene er skide ligeglade med andre end dem selv og deres egne børn..det er grotæsk. 

så kan følge dig 100 % 

jeg fik en meget meget sjælden mutation af skoldkoppevirus som angreb mit nervesystem da jeg var 15 år (jeg havde skoldkopper som spæd)... det ses ekstremt sjældent hos unge mennesker og slet ikke hos ellers raske (jeg var aldrig syg og dyrkede sport på elite niveau)... Så det sker heldigvis ikke ret ofte (jeg har kun hørt om 2 andre danskede med samme sygdom)!

Anmeld

25. januar 2012

Christine

Caroline86 skriver:

Ja, jeg bliver sgu provokeret af en anden tråd der kører herinde, men mit indlæg hører ikke til i den tråd, så I får det her i stedet...

Jeg bliver SÅ harm når jeg ser at nogen forældre vælger IKKE at vaccinere deres børn... FINT, det er alles eget valg, men tænk lige på at I faktisk også træffer et valg på andres vegne når I risikerer at sende smitte ud i institutionerne!

Laura er vaccineret - og det bliver hun ved med at blive!

Da Laura var 9 mdr. gammel blev hun smittet med mæslinger! Hun havde ikke nået sin MFR vaccine endnu (15. mdr) og blev smittet af et barn i vuggestuen der ikke fulgte vaccinationsprogrammet og i øvrigt blev sendt i vuggestue med MÆSLINGER!!!!!

Min lille skat blev indlagt og nogle dage frygtede vi og lægerne for hendes liv. Det var det værste jeg nogensinde har været igennem og jeg kan blive så rasende over at nogle mennesker bevidst udsætter små børn for det helvede det er med de sygdomme!

JA, heldigvis slipper mange igennem uden at blive syge - men det er fandme ikke alle!!!

Og til dem der ikke var her sidste jul (jep! vi blev udskrevet d.23. dec. 2010), dem der ikke så alle trådede, eller dem der trænger til en reminder... Sådan her så hun ud d.21. december da vi var blevet smidt hjem fra hospitalet, med apatisk barn, fordi der ikke var mulighed for isolationsstue!!!!

Tænk på andre børn end Jeres egne! Der er andre der også kommer i farezonen!! og det er IKKE ufarligt for en 9 mdr gammel BABY at blive smittet med det skidt!

Ej hvor forfærdeligt!!! Det må være alle mødres mareridt. Jeg er helt enig i at det er vigtigt at vaccinere.
Kan godt huske der var tale om en mindre mæslingeepidemi og det er bare så ubehageligt at tænke på når man har et barn der er under 15 måneder. Men desværre giver det ikek så meget mening at vaccinere før.

Kom hun over det helt uden mén? Kender ikke historien og fik ikke lige læst alle svar.

Anmeld

25. januar 2012

klmf

Caroline86 skriver:

til de forældres forsvar (altså dem der sendte barnet i vuggestue) har de formentlig ikke vidst at han var syg... Der går jo tid før de slår ud!

Men det forsvarer ikke at de ikke vaccinerede barnet til at starte med (i min optik!!)

ååh hvor havde hun det bare dårligt og det eneste vi kunne få i hende var når jeg ammede hende (skisme da godt det stadig fungerede så jeg kunne trappe op )

Nå ja, havde lige glemt inkubationstiden Det er bare tanken om at man vælger for sit eget barn, men det er bare et valg, der potentielt kan komme til at betyde rigtig meget for andre børn. Der er en grund til at man gerne vil have de her sygdomme udryddet, det kan have meget store konsekvenser at blive smittet med dem. Nu er jeg jo inde for systemet så nogen vil sikkert sige, at jeg bare er hjernevasket til at tænke sådan

Godt hun blev rask!!!!

Anmeld

25. januar 2012

Caroline86

Christine skriver:

Ej hvor forfærdeligt!!! Det må være alle mødres mareridt. Jeg er helt enig i at det er vigtigt at vaccinere.
Kan godt huske der var tale om en mindre mæslingeepidemi og det er bare så ubehageligt at tænke på når man har et barn der er under 15 måneder. Men desværre giver det ikek så meget mening at vaccinere før.

Kom hun over det helt uden mén? Kender ikke historien og fik ikke lige læst alle svar.

tak for dit svar!

Hun havde voldsomt nedsat immunforsvar i knapt et år efter og hendes hud er stadig ekstremt sart. Der skal intet til før hun bliver rød, får "rifter" (de der røde hævelser hvor der ikke er hul) og så snart hun kommer i vand hæver hendes hud op og hun bliver helt rødprikket (små hævede prikker).. men det generer hende heldigvis ikke, det er kun kosmetisk og burde blive bedre og bedre stadig

Men det er ret tydeligt når de har leget lidt for vildt i vuggeriet for hun får som sagt meget nemt "rifter" så hvis et af de andre børn lige rammer hende med en negl el. lign. så er hun rød i flere dage

Men udover det har hun det godt har indhentet det motoriske og det sproglige (og mere til ) igen og trives rigtigt godt

Men det var et hårdt år med utallige infektioner

Anmeld

25. januar 2012

Caroline86

lotchen skriver:

Nå ja, havde lige glemt inkubationstiden Det er bare tanken om at man vælger for sit eget barn, men det er bare et valg, der potentielt kan komme til at betyde rigtig meget for andre børn. Der er en grund til at man gerne vil have de her sygdomme udryddet, det kan have meget store konsekvenser at blive smittet med dem. Nu er jeg jo inde for systemet så nogen vil sikkert sige, at jeg bare er hjernevasket til at tænke sådan

Godt hun blev rask!!!!

ja og så alligevel kan man jo tænke over alle de infektioner de får INDEN udslættet... der er både møb, øjenbetændelse, halsbetændelse osv osv osv Og alle de infektioner var vi altså igennem inden udslættet, så det må den her dreng jo altså nødvendigvis også have været!

og ja, du er da hjernevasket det er Laura tydeligt eksempel på.. eller... hmm... hæh

Anmeld

25. januar 2012

Moar'en

Jeg forstår simpelshen heller ikke man vælger det fra

Her hjemme følger viktor vac. pogrammet, ja han er sågår vacineret mod bacon-feber (H1N1) og får den årlige vinter influenza vacine. For når vores hjertelæge og vores egen læge anbefaler noget, så lytter jeg sgu. Jeg er da nød til at tro på at de mennesker ved mere om de ting end jeg gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.