hvad sker der når man ikke vaccinerer sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

Caroline86

Fenja09 skriver:

Stakkels lille Laura, godt hun blev god igen! Er helt enig med dig i hvad du skriver. Min lille pige har været igennem en hjerteoperation, da hun var 3 måneder, derfor kunne vi ikke vacc. nu bliver hun 5 måneder og vi har fået af vide fra Skejby at vi skal få hende vacc. hurtigst muligt. Så vi har tid ved lægen imorgen.

Mht mæslinger, så har min mor fortalt at hun har haft rigtig mange af de sygdomme man vacc. for idag ( og for 25 år siden) - hun havde f.eks mæslinger 3 gange! Hun var meget syg som barn, så da hun fik min søs og jeg valgte hun at vacc, fordi hendes børn IKKE skulle igennem det samme som hende.

Jeg er da rigtig nervøs for at sende min datter i DP, hvis der skulle være nogen i blandt som ikke vacc. deres børn i tilfælde af de smitter Alberte med sygdomme som vacc. dækker.  Synes hun har været nok igennem og skal ikke smittes fordi nogen fravælger.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Fenja09

Caroline86 skriver:

Skal lige høre om noget - jeg mener at have læst at man først giver MFR vacc. når børnene er 15 mdr fordi de imellem tiden er dækket ind af moderens antistoffer. Men det kan jo så ikke helt være tilfældet, hvis Laura fik det før de 15 mdr? Måske har jeg misforstået noget

/Fenja

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

An&Jo skriver:

puha ja, glæder mig til den tid er ovre.. og i det år han nu har været i pasning andre steder end hjemme, har vi kun haft hvad der kan tælles på en hånd af uger hvor han har været der hele ugen.. :/

det er så synd for ham, men det gør jo os at jeg til tider kan have svært ved at passe min skole fordi jeg netop er alene om ham.. :/

ja nemlig... det må være et helvede for Jer begge

pyyh.. jeg havde også temmelig meget fravær på den sidste uddannelse og det er også blevet kommenteret på denne her men jeg håber virkelig at det er ovre nu...

krydser for Jer

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

Fenja09 skriver:

Skal lige høre om noget - jeg mener at have læst at man først giver MFR vacc. når børnene er 15 mdr fordi de imellem tiden er dækket ind af moderens antistoffer. Men det kan jo så ikke helt være tilfældet, hvis Laura fik det før de 15 mdr? Måske har jeg misforstået noget

/Fenja

den med antistofferne har jeg ikke hørt, men det passede i hvert fald ikke her

Da Laura fik sin MFR som 15 måneder gammel fik hun et lign. forløb men meget mildere (præcis som forventet) og jeg var tudefærdig mens det stod på jeg blev kastet direkte tilbage til vores nætter på hospitalet, frustrationerne, tvivlen, smerten... føj!

Anmeld

24. januar 2012

Laura.

Caroline86 skriver:

Ja, jeg bliver sgu provokeret af en anden tråd der kører herinde, men mit indlæg hører ikke til i den tråd, så I får det her i stedet...

Jeg bliver SÅ harm når jeg ser at nogen forældre vælger IKKE at vaccinere deres børn... FINT, det er alles eget valg, men tænk lige på at I faktisk også træffer et valg på andres vegne når I risikerer at sende smitte ud i institutionerne!

Laura er vaccineret - og det bliver hun ved med at blive!

Da Laura var 9 mdr. gammel blev hun smittet med mæslinger! Hun havde ikke nået sin MFR vaccine endnu (15. mdr) og blev smittet af et barn i vuggestuen der ikke fulgte vaccinationsprogrammet og i øvrigt blev sendt i vuggestue med MÆSLINGER!!!!!

Min lille skat blev indlagt og nogle dage frygtede vi og lægerne for hendes liv. Det var det værste jeg nogensinde har været igennem og jeg kan blive så rasende over at nogle mennesker bevidst udsætter små børn for det helvede det er med de sygdomme!

JA, heldigvis slipper mange igennem uden at blive syge - men det er fandme ikke alle!!!

Og til dem der ikke var her sidste jul (jep! vi blev udskrevet d.23. dec. 2010), dem der ikke så alle trådede, eller dem der trænger til en reminder... Sådan her så hun ud d.21. december da vi var blevet smidt hjem fra hospitalet, med apatisk barn, fordi der ikke var mulighed for isolationsstue!!!!

Tænk på andre børn end Jeres egne! Der er andre der også kommer i farezonen!! og det er IKKE ufarligt for en 9 mdr gammel BABY at blive smittet med det skidt!

Jeg blev - lige som dig - provokeret af tråden. Jeg forstår simpelthen bare ikke at man kan vælge at lade være med at vaccinere sine børn. JEG ville slet ikke turde løbe den risiko !
Nu kender jeg ikke til din datters tidl. sygdom, men det er jo forfærdeligt det hun har været igennem !

Min datter bliver ihvertfald vaccineret !

Anmeld

24. januar 2012

An&Jo

Caroline86 skriver:

ja nemlig... det må være et helvede for Jer begge

pyyh.. jeg havde også temmelig meget fravær på den sidste uddannelse og det er også blevet kommenteret på denne her men jeg håber virkelig at det er ovre nu...

krydser for Jer

jeg håber os på at det bliver bedre på det her semester, der må da komme fremgang nu..

håber os på det bedste for jer, så i også er ovre alt det sygdom nu, der er ikke noget værre end for meget fravær..

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

An&Jo skriver:

jeg håber os på at det bliver bedre på det her semester, der må da komme fremgang nu..

håber os på det bedste for jer, så i også er ovre alt det sygdom nu, der er ikke noget værre end for meget fravær..

hvis vi krydser for hinanden skal vi nok klare det

Anmeld

24. januar 2012

Fenja09

Caroline86 skriver:

den med antistofferne har jeg ikke hørt, men det passede i hvert fald ikke her

Da Laura fik sin MFR som 15 måneder gammel fik hun et lign. forløb men meget mildere (præcis som forventet) og jeg var tudefærdig mens det stod på jeg blev kastet direkte tilbage til vores nætter på hospitalet, frustrationerne, tvivlen, smerten... føj!

Blev hun syg af MFR vacc? Altså alvorligt syg?

Jeg har læst at grunden til at MFR vacc. ikke gives før barnet er 15 måneder skyldes at de antistoffer moderen giver barnet gør at vacc. ikke virker, hvis den gives før. Og så er vacc. jo "ugyldig".

Skal bare have vacc. overstået imorgen - er nervøs, men ville være langt mere nervøs, hvis hun ikke fik den

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

Fenja09 skriver:

Blev hun syg af MFR vacc? Altså alvorligt syg?

Jeg har læst at grunden til at MFR vacc. ikke gives før barnet er 15 måneder skyldes at de antistoffer moderen giver barnet gør at vacc. ikke virker, hvis den gives før. Og så er vacc. jo "ugyldig".

Skal bare have vacc. overstået imorgen - er nervøs, men ville være langt mere nervøs, hvis hun ikke fik den

Laura var syg i en uge... reaktionen kom 1½ uge efter vaccinen var givet! Hun har også reageret på den andre vacciner, men lægen forventede en reaktion på MFR pga. hendes mæslinge-fortid og hendes nedsatte immunforsvar! Men altså... det var en uge med snot, udslæt, feber osv så det var jo ingenting sammenlignet med vores indlæggelse, men alligevel kom alle tankerne tilbage!

Anmeld

24. januar 2012

Fenja09

Caroline86 skriver:

Laura var syg i en uge... reaktionen kom 1½ uge efter vaccinen var givet! Hun har også reageret på den andre vacciner, men lægen forventede en reaktion på MFR pga. hendes mæslinge-fortid og hendes nedsatte immunforsvar! Men altså... det var en uge med snot, udslæt, feber osv så det var jo ingenting sammenlignet med vores indlæggelse, men alligevel kom alle tankerne tilbage!

Kan sagtens forstå din tankegang - helt ærligt, så ville jeg blive bange, hvis min datter lige pludselig får 40 i feber og reagere voldsomt. Måske mest pga alt det vi/hun har været igennem. Selvom det jo slet ikke er det samme. Tror bare det ligger dybt i en når man har set sit barn alvorligt syg og man tænker nok anderledes.

Håber Albertes immunforsvar er godt og hun klare vacc. til UG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.