hvad sker der når man ikke vaccinerer sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

netdaddy

Gud hvor får jeg det dårligt når jeg ser billederne af din datter - det må have været en frygtelig situation I har stået i.

Selv får vi begge vores børn vaccineret netop fordi de skal beskyttes og fordi vi har respekt for andre mennesker og deres børn.

Alligevel synes jeg denne tråd er ret ensidig og jeg savner faktisk nogle indlæg fra forældre der IKKE får deres børn vaccineret ift. hvorfor de fravælger det (ved godt det er der er noget med den naturlige livsstil osv), og hvad de tænker ift. til smitterisici og andre forældres børn.

Jeg ser ikke ned på de forældre der ikke vaccinerer deres børn, men det er ikke det samme som at jeg forstår og respekterer deres beslutning, for hvor ville jeg dog blive rasende hvis mine brn blev smittet af et andet barn der havde en sygdom der kunne undgåes ved en enkel og ufarlig vaccine.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Caroline86

netdaddy skriver:

Gud hvor får jeg det dårligt når jeg ser billederne af din datter - det må have været en frygtelig situation I har stået i.

Selv får vi begge vores børn vaccineret netop fordi de skal beskyttes og fordi vi har respekt for andre mennesker og deres børn.

Alligevel synes jeg denne tråd er ret ensidig og jeg savner faktisk nogle indlæg fra forældre der IKKE får deres børn vaccineret ift. hvorfor de fravælger det (ved godt det er der er noget med den naturlige livsstil osv), og hvad de tænker ift. til smitterisici og andre forældres børn.

Jeg ser ikke ned på de forældre der ikke vaccinerer deres børn, men det er ikke det samme som at jeg forstår og respekterer deres beslutning, for hvor ville jeg dog blive rasende hvis mine brn blev smittet af et andet barn der havde en sygdom der kunne undgåes ved en enkel og ufarlig vaccine.

den her tråd udspringer netop fra en tråd om nogle der vælger ikke at vaccinere deres børn.. det er nok derfor de ikke deltager i denne tråd!

Og så er det min opfattelse at mange af de forældre, der træffer valget om ikke at vaccinere deres børn, slet ikke tænker på at smitten kan gå et led videre og risikere at ramme en som f.eks. Laura! Det er de erfaringer jeg har gjort mig gennem samtaler, debatter og diskussioner med forældre der har valgt anderledes end jeg

Anmeld

25. januar 2012

Zafir

Jeg blev også i tvivl, dengang Idun var lille. Skal/skal ikke osv. Hvad er det bedste for sit barn.

MEN - Jeg blev overbevist af min læge. Hun sagde: JA - det ER rigtigt at der i SJÆLDNE tilfælde KAN komme skader ved vaccination. MEN de ting man vaccinerer imod er der en god grund til at vaccinere IMOD. Skaderne der kan komme ved dyre sygdomme er LANGT oftere og LANGT værre - ja i værste tilfælde død og svære handicaps. Som du også skriver med Laura. - PUHA Og heldigvis der ikke skete noget.

Så ja - jeg var selv itvivl, for det man ALTID ønsker som mor, er at gøre det ABSOLUT bedste for sit barn. Og hvad er det?

Men min læge overbeviste mig altså. Så begge mine piger følger vaccinationsprogrammet.

Anmeld

25. januar 2012

Zafir

netdaddy skriver:

Det kører sideløbende en tråd, om fravalg af vaccine. Denne tråd startede for at få den anden side. Så begge parter er repræsenteret. Bare i hver sin tråd

God fornøjelse med læsningen i den anden tråd.

Anmeld

26. januar 2012

netdaddy

Zafir skriver:

Det kører sideløbende en tråd, om fravalg af vaccine. Denne tråd startede for at få den anden side. Så begge parter er repræsenteret. Bare i hver sin tråd

God fornøjelse med læsningen i den anden tråd.

Har du et link til den tråd?

Synes nemlig det kunne være interessant at læse den, da jeg sidder som formand i en forældrebestyrelse der repræsenterer dagpleje og institutioner (vuggestuer/børnehaver) i det område vi bor i.

Og der kunne jeg nemlig godt tænke mig at bringe debatten op.

Anmeld

26. januar 2012

Caroline86

netdaddy skriver:

Synes nemlig det kunne være interessant at læse den, da jeg sidder som formand i en forældrebestyrelse der repræsenterer dagpleje og institutioner (vuggestuer/børnehaver) i det område vi bor i.

du kan få det af mig, værsgo:

https://www.baby.dk/debat/100388pi1/boern-01-aar/skal-ikke-vaccineres.aspx

Anmeld

26. januar 2012

Rikke Houmøller Thaarup

netdaddy skriver:

Syntes du skal være klar over at det er en sprængfarlig debat og det kan være en god ide at tage et par fagfolk med på banen..

:-)

Anmeld

30. januar 2012

netdaddy

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Syntes du skal være klar over at det er en sprængfarlig debat og det kan være en god ide at tage et par fagfolk med på banen..

:-)

Hej Rikke

Er godt klar over det er et meget ømtåleligt emne, men jeg mener også bare at vi i forældrebestyrelsen bør have en holdning til det og gerne en holdning som forældrene i området kender til, så de ved hvad der evt. vil ske hvis uheldet er ude.

Jeg er ikke ude på at lave A/B-hold, eller på nogen måde hænge nogen ud, eller lave regler som bliver til gene for nogen.
Men en simpel information til forældre om at der i denne institution/dagpleje kan være/er et eller flere børn der ikke bliver vaccineret (årsagen kan i den information være ligegyldig), så man måske kan få muligheden for at vælge en anden dagplejer eller en anden institution.
Jeg mener nemlig at man som forældre bør have valget...!

Jeg har også aftalt med den leder der er for området at vi skal have kontakt til den kommunale læge.

Men jeg synes absolut det er en interessant debat, som vi under alle omstændigheder er nødt til at forholde os til.

Anmeld

30. januar 2012

Clisolka

Puha ja, jeg kan godt huske dine tråde - stakkels Laura 

Jeg tør ikke andet end at få Isabella vaccineret, men vi bliver dog nødt til at vente lidt endnu Som An&Jo skriver, så har vi også en læge der ikke vil vaccinere ved det mindste - og jeg tør heller ikke. Vi har kæmpet med en hoste og tænder siden hun startede i vuggestue i sep., så jeg 'er fingre for at hun snart kan få sin 1-års vaccination - som hun skulle have haft i okt.  Vi må også udskyde 15 mrd. som hun skal have nu her... Hmm daaaajlig årstid 

Anmeld

30. januar 2012

Hailiesmom11

Puha stakkels lille pus..

Jeg følger også vaccinationsprogrammet og det synes jeg alle burde gøre for jeg vil allerhelst have at min datter er beskyttet og jeg vil da helst ikke have min datter bliver udsat for alt muligt fordi der er nogen der ikke vælger at vaccinere sit barn..

Jeg har en "veninde" der har en datter der er 3 uger yngre end min datter og hun er imod vaccinationsprogrammet fordi hun mener at der både er kviksølv og alt muligt mærkeligt i vaccinationen (Jeg var både ved at sige det ene og det andet, men holdt den pæne tone, men man behøver ikke opproklamere bål og brand på facebook) Moren er meget hippieagtig, alt skal være økologisk og det betyder ingen sukker o.lign og går rigtig meget op i politik og vil gerne virke klog (KAN IKKE HA HENDE LÆNGERE!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.