hvad sker der når man ikke vaccinerer sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.384 visninger
84 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

Caroline86

Ja, jeg bliver sgu provokeret af en anden tråd der kører herinde, men mit indlæg hører ikke til i den tråd, så I får det her i stedet...

Jeg bliver SÅ harm når jeg ser at nogen forældre vælger IKKE at vaccinere deres børn... FINT, det er alles eget valg, men tænk lige på at I faktisk også træffer et valg på andres vegne når I risikerer at sende smitte ud i institutionerne!

Laura er vaccineret - og det bliver hun ved med at blive!

Da Laura var 9 mdr. gammel blev hun smittet med mæslinger! Hun havde ikke nået sin MFR vaccine endnu (15. mdr) og blev smittet af et barn i vuggestuen der ikke fulgte vaccinationsprogrammet og i øvrigt blev sendt i vuggestue med MÆSLINGER!!!!!

Min lille skat blev indlagt og nogle dage frygtede vi og lægerne for hendes liv. Det var det værste jeg nogensinde har været igennem og jeg kan blive så rasende over at nogle mennesker bevidst udsætter små børn for det helvede det er med de sygdomme!

JA, heldigvis slipper mange igennem uden at blive syge - men det er fandme ikke alle!!!

Og til dem der ikke var her sidste jul (jep! vi blev udskrevet d.23. dec. 2010), dem der ikke så alle trådede, eller dem der trænger til en reminder... Sådan her så hun ud d.21. december da vi var blevet smidt hjem fra hospitalet, med apatisk barn, fordi der ikke var mulighed for isolationsstue!!!!

Tænk på andre børn end Jeres egne! Der er andre der også kommer i farezonen!! og det er IKKE ufarligt for en 9 mdr gammel BABY at blive smittet med det skidt!

(FLERE BILLEDER PÅ SIDE 6)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

An&Jo

min dreng har kun fået sin 3 mdrs vaccine, men det har ikke været mit valg at han ikke har fået de sidste..

Desværre er han en dreng med et dårligt immunforsvar, og bliver let syg (hvilket jeg er rigtig ked af fordi det gør os mere udsatte), og har man det mindste vil min læge ikke vaccinere, vi skal være heldige at ramme en dag hvor han ikke fejler et eller andet, og de dage har lægen for det meste ikke tid..

bare der er det mindste antydning af snot nægter han at vaccinere da det kan forvære symptomerne, og man ved ikke om det er vaccine eller rigtig sygdom han reagerer på..

Jeg er MEGET pylleret når det kommer til ham, og hører tit for det fra andre forældre og min egen familie, for de mener at jeg er FOR meget over ham, men det er jo heller ikke dem der skal sidde hjemme med ham i en uge fordi feberen ikke vil falde uanset hvad, eller fordi han endnu engang er på penicillin for MØB eller noget helt 3..

Så for mig er det ikke et valg jeg tager, men et valg jeg er tvunget til lige nu, men hans vaccinationsprogram skal følges op på, så snart han bliver mere immun, hvilket lægen håber han gør her mellem hans 2 pg 3 års fødselsdag..

Anmeld

24. januar 2012

Malthes mor

Caroline86 skriver:

Ja, jeg bliver sgu provokeret af en anden tråd der kører herinde, men mit indlæg hører ikke til i den tråd, så I får det her i stedet...

Jeg bliver SÅ harm når jeg ser at nogen forældre vælger IKKE at vaccinere deres børn... FINT, det er alles eget valg, men tænk lige på at I faktisk også træffer et valg på andres vegne når I risikerer at sende smitte ud i institutionerne!

Da Laura var 9 mdr. gammel blev hun smittet med mæslinger! Hun havde ikke nået sin MFR vaccine endnu (15. mdr) og blev smittet af et barn i vuggestuen der ikke fulgte vaccinationsprogrammet og i øvrigt blev sendt i vuggestue med MÆSLINGER!!!!!

Min lille skat blev indlagt og nogle dage frygtede vi og lægerne for hendes liv. Det var det værste jeg nogensinde har været igennem og jeg kan blive så rasende over at nogle mennesker bevidst udsætter små børn for det helvede det er med de sygdomme!

JA, heldigvis slipper mange igennem uden at blive syge - men det er fandme ikke alle!!!

Og til dem der ikke var her sidste jul (jep! vi blev udskrevet d.23. dec. 2010), dem der ikke så alle trådede, eller dem der trænger til en reminder... Sådan her så hun ud d.21. december da vi var blevet smidt hjem fra hospitalet, med apatisk barn, fordi der ikke var mulighed for isolationsstue!!!!

Tænk på andre børn end Jeres egne! Der er andre der også kommer i farezonen!! og det er IKKE ufarligt for en 9 mdr gammel BABY at blive smittet med det skidt!

Jeg har også to drenge, som er og vil blive ved med at blive vaccineret. Tør ikke andet. Jeg har ingen respekt for de forældre, som udsætter vores andres børn for "fare".

Godt at Laura kom igennem sine mæslinger, men hvilket mareridt I har været igennem. Stakkels lille pus.

Anmeld

24. januar 2012

grinny

Årh, jeg kan godt huske det og jeg fulgte med i alle dine tråde!

Selvom jeg ikke har børn... Endnu.. Vil jeg give dig ret i at det ikke er særlig smart at lade være, det kan gøre mere skade en gavn at lade vær!

Anmeld

24. januar 2012

Malthes mor

An&Jo skriver:

min dreng har kun fået sin 3 mdrs vaccine, men det har ikke været mit valg at han ikke har fået de sidste..

Desværre er han en dreng med et dårligt immunforsvar, og bliver let syg (hvilket jeg er rigtig ked af fordi det gør os mere udsatte), og har man det mindste vil min læge ikke vaccinere, vi skal være heldige at ramme en dag hvor han ikke fejler et eller andet, og de dage har lægen for det meste ikke tid..

bare der er det mindste antydning af snot nægter han at vaccinere da det kan forvære symptomerne, og man ved ikke om det er vaccine eller rigtig sygdom han reagerer på..

Jeg er MEGET pylleret når det kommer til ham, og hører tit for det fra andre forældre og min egen familie, for de mener at jeg er FOR meget over ham, men det er jo heller ikke dem der skal sidde hjemme med ham i en uge fordi feberen ikke vil falde uanset hvad, eller fordi han endnu engang er på penicillin for MØB eller noget helt 3..

Så for mig er det ikke et valg jeg tager, men et valg jeg er tvunget til lige nu, men hans vaccinationsprogram skal følges op på, så snart han bliver mere immun, hvilket lægen håber han gør her mellem hans 2 pg 3 års fødselsdag..

Krydser fingre for jer:-)

Anmeld

24. januar 2012

klmf

Puha, havde lykkeligt glemt alt om hvordan hun så ud Stakkels lille tutte...

Er enig med dig, jeg har heller ikke meget tilovers for valget om ikke at vaccinere børnene. Al logik siger mig, at SELVFØLGELIG er det  et fagligt velbegrundet valg, når DK vælger at bruge så uendeligt mange ressourcer på vaccinationsprogrammet - og nej, det er ikke for at støtte medicinalindustrien, tsk tsk... De der konspirationsteorier kan jeg simpelthen ikke bruge til noget. 

For mig opvejer fordelene ved vaccination de risici, der kan være.

Jeres eksempel er skræmmende - hvordan i alverden lader man et sygt ikke-vaccineret barn komme i institution???

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

An&Jo skriver:

men der er også stor forskel på at være tvunget til at udskyde vaccinationsprogrammet og bevidst vælge det fra!

Laura har, siden sine mæslinger, haft MEGET dårligt immunforsvar og det er faktisk først her sidst på efteråret at hun holdt op med at rage ALT til sig... Det er bare ikke sjovt

Jeg har selv en immundefekt så jeg ved hvor frustrerende det er med de der konstante småinfektioner Håber snart Jeres dreng er stærk nok til at få sine vacciner så både I og andre kan være mere trygge

Anmeld

24. januar 2012

dorthemus

Åh herregud, stakkels Laura Kan godt huske det! Forstår det heller ikke og Runa følger også vaccinationsprogrammet. Ku ikke drømme om andet.

Anmeld

24. januar 2012

Giraffen

Caroline86 skriver:

Jeg er meget enig med dig

I USA er der ligefrem konspirationsteorier omkring vacciner, hvor en flok mennesker ligefrem mistænker staten for at hjernevaske børnene via vacciner 

At der så er tilfælde hvor læger direkte fraråder det ifm dårligt immunforsvar osv - det synes jeg er noget andet

Men altså - der er ski da en grund til at vi har vurderet at det er de mange millioner værd at få de vacciner 

Har ikke lige læst det andet indlæg du henviser til men vil bare lige give dig 100% ret

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

Malthes mor skriver:

Jeg har også to drenge, som er og vil blive ved med at blive vaccineret. Tør ikke andet. Jeg har ingen respekt for de forældre, som udsætter vores andres børn for "fare".

Godt at Laura kom igennem sine mæslinger, men hvilket mareridt I har været igennem. Stakkels lille pus.

det var så brutalt... Og der gik jo næsten et år efter infektionen før hun faktisk var "rask"... med sit immunforsvar! Men det lader til at det har rettet sig nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.