hvad sker der når man ikke vaccinerer sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

Ka+Ma=Be

Caroline86 skriver:

Ja, jeg bliver sgu provokeret af en anden tråd der kører herinde, men mit indlæg hører ikke til i den tråd, så I får det her i stedet...

Jeg bliver SÅ harm når jeg ser at nogen forældre vælger IKKE at vaccinere deres børn... FINT, det er alles eget valg, men tænk lige på at I faktisk også træffer et valg på andres vegne når I risikerer at sende smitte ud i institutionerne!

Laura er vaccineret - og det bliver hun ved med at blive!

Da Laura var 9 mdr. gammel blev hun smittet med mæslinger! Hun havde ikke nået sin MFR vaccine endnu (15. mdr) og blev smittet af et barn i vuggestuen der ikke fulgte vaccinationsprogrammet og i øvrigt blev sendt i vuggestue med MÆSLINGER!!!!!

Min lille skat blev indlagt og nogle dage frygtede vi og lægerne for hendes liv. Det var det værste jeg nogensinde har været igennem og jeg kan blive så rasende over at nogle mennesker bevidst udsætter små børn for det helvede det er med de sygdomme!

JA, heldigvis slipper mange igennem uden at blive syge - men det er fandme ikke alle!!!

Og til dem der ikke var her sidste jul (jep! vi blev udskrevet d.23. dec. 2010), dem der ikke så alle trådede, eller dem der trænger til en reminder... Sådan her så hun ud d.21. december da vi var blevet smidt hjem fra hospitalet, med apatisk barn, fordi der ikke var mulighed for isolationsstue!!!!

Tænk på andre børn end Jeres egne! Der er andre der også kommer i farezonen!! og det er IKKE ufarligt for en 9 mdr gammel BABY at blive smittet med det skidt!

Årh stakkels, stakkels Laura!

Det er præcis også grunden til, at jeg går ind for de vacciner! Jeg blev ikke selv vaccineret som barn, og var hunderæd for at få mæslinger under min graviditet (da der var stort mæslingeudbrud sidste år).

Det skal dog tilføjes, at jeg er født i 1987. Det er det år vaccinen blev indført, der var en masse ballade omkring det og nogle børn døde også dengang. Men men men... Meget har jo ændret sig og vaccinerne blevet meget bedre.

Jeg var ikke i tvivl om, at Benjamin skulle vaccineres, og det er faktisk ikke engang noget vi har talt om her hjemme! For selvfølgelig skulle han det. Og så er jeg selv igang med samme vaccinationsprogram som ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

An&Jo

Caroline86 skriver:

men der er også stor forskel på at være tvunget til at udskyde vaccinationsprogrammet og bevidst vælge det fra!

Laura har, siden sine mæslinger, haft MEGET dårligt immunforsvar og det er faktisk først her sidst på efteråret at hun holdt op med at rage ALT til sig... Det er bare ikke sjovt

Jeg har selv en immundefekt så jeg ved hvor frustrerende det er med de der konstante småinfektioner Håber snart Jeres dreng er stærk nok til at få sine vacciner så både I og andre kan være mere trygge

der er rigtig stor forskel ja, og kunne aldrig drømme om at vælge det fra bevidst..

Det er skide hårdt med et sygt barn hele tiden, og ville ikke ønske det for min værste fjende..

Men vil så os sige at jeg aldrig kunne drømme om at sende ham syg i institution, det er simpelthen for dårligt at man gør det.. bare det at han idag er snottet og har hostet gør at jeg holder ham hjemme imorgen..

Anmeld

24. januar 2012

Gaia

Caroline86 skriver:

Ja, jeg bliver sgu provokeret af en anden tråd der kører herinde, men mit indlæg hører ikke til i den tråd, så I får det her i stedet...

Jeg bliver SÅ harm når jeg ser at nogen forældre vælger IKKE at vaccinere deres børn... FINT, det er alles eget valg, men tænk lige på at I faktisk også træffer et valg på andres vegne når I risikerer at sende smitte ud i institutionerne!

Laura er vaccineret - og det bliver hun ved med at blive!

Da Laura var 9 mdr. gammel blev hun smittet med mæslinger! Hun havde ikke nået sin MFR vaccine endnu (15. mdr) og blev smittet af et barn i vuggestuen der ikke fulgte vaccinationsprogrammet og i øvrigt blev sendt i vuggestue med MÆSLINGER!!!!!

Min lille skat blev indlagt og nogle dage frygtede vi og lægerne for hendes liv. Det var det værste jeg nogensinde har været igennem og jeg kan blive så rasende over at nogle mennesker bevidst udsætter små børn for det helvede det er med de sygdomme!

JA, heldigvis slipper mange igennem uden at blive syge - men det er fandme ikke alle!!!

Og til dem der ikke var her sidste jul (jep! vi blev udskrevet d.23. dec. 2010), dem der ikke så alle trådede, eller dem der trænger til en reminder... Sådan her så hun ud d.21. december da vi var blevet smidt hjem fra hospitalet, med apatisk barn, fordi der ikke var mulighed for isolationsstue!!!!

Tænk på andre børn end Jeres egne! Der er andre der også kommer i farezonen!! og det er IKKE ufarligt for en 9 mdr gammel BABY at blive smittet med det skidt!

Helt enig med dig. Godt din datter klarede sygdommen. Må have været så frygteligt. Synes det er en god vinkel du retter på emnet. 

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

lotchen skriver:

Puha, havde lykkeligt glemt alt om hvordan hun så ud Stakkels lille tutte...

Er enig med dig, jeg har heller ikke meget tilovers for valget om ikke at vaccinere børnene. Al logik siger mig, at SELVFØLGELIG er det  et fagligt velbegrundet valg, når DK vælger at bruge så uendeligt mange ressourcer på vaccinationsprogrammet - og nej, det er ikke for at støtte medicinalindustrien, tsk tsk... De der konspirationsteorier kan jeg simpelthen ikke bruge til noget. 

For mig opvejer fordelene ved vaccination de risici, der kan være.

Jeres eksempel er skræmmende - hvordan i alverden lader man et sygt ikke-vaccineret barn komme i institution???

til de forældres forsvar (altså dem der sendte barnet i vuggestue) har de formentlig ikke vidst at han var syg... Der går jo tid før de slår ud!

Men det forsvarer ikke at de ikke vaccinerede barnet til at starte med (i min optik!!)

ååh hvor havde hun det bare dårligt og det eneste vi kunne få i hende var når jeg ammede hende (skisme da godt det stadig fungerede så jeg kunne trappe op )

Anmeld

24. januar 2012

Ciss

Jeg husker godt, da jeg havde mæslinger. (Var lidt større).

Og det jeg husker bedst er min mors bekymring. Den gjorde indtryk!

Jeg tror, mange har glemt/aldrig har oplevet en sygdom som mæslinger. Det bidrager helt sikkert til den manglende respekt for en sygdom, som virkelig ikke er til at spøge med.

Jeg er taknemmelig for, at mine børn slipper, og at vi voksne slipper at se på dem med urolige øjne i frygt for alle bivirkningerne.

Og jeg er taknemmelig for, at det i dag er sjælden, at børn bliver permanent skadet af disse sygdomme. Netop fordi de fleste vaccinerer sine børn.

Tankevækkende at se billedet....

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

An&Jo skriver:

der er rigtig stor forskel ja, og kunne aldrig drømme om at vælge det fra bevidst..

Det er skide hårdt med et sygt barn hele tiden, og ville ikke ønske det for min værste fjende..

Men vil så os sige at jeg aldrig kunne drømme om at sende ham syg i institution, det er simpelthen for dårligt at man gør det.. bare det at han idag er snottet og har hostet gør at jeg holder ham hjemme imorgen..

vi har også holdt infektionerne herhjemme så hun dels ikke skulle smitte andre, og dels ikke risikerede at rage endnu mere til sig!

Det er hæsligt når ens barn er sygt håber virkelig for Jer at det snart bliver bedre! Det er en kæmpe lettelse når man ikke pludselig skal frygte for (og være forberedt på) en ny infektionen hvis barnet har "overlevet" en hel uge i inst.

Anmeld

24. januar 2012

Fenja09

Stakkels lille Laura, godt hun blev god igen! Er helt enig med dig i hvad du skriver. Min lille pige har været igennem en hjerteoperation, da hun var 3 måneder, derfor kunne vi ikke vacc. nu bliver hun 5 måneder og vi har fået af vide fra Skejby at vi skal få hende vacc. hurtigst muligt. Så vi har tid ved lægen imorgen.

Mht mæslinger, så har min mor fortalt at hun har haft rigtig mange af de sygdomme man vacc. for idag ( og for 25 år siden) - hun havde f.eks mæslinger 3 gange! Hun var meget syg som barn, så da hun fik min søs og jeg valgte hun at vacc, fordi hendes børn IKKE skulle igennem det samme som hende.

Jeg er da rigtig nervøs for at sende min datter i DP, hvis der skulle være nogen i blandt som ikke vacc. deres børn i tilfælde af de smitter Alberte med sygdomme som vacc. dækker.  Synes hun har været nok igennem og skal ikke smittes fordi nogen fravælger.

/Fenja

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

Gaia skriver:

Helt enig med dig. Godt din datter klarede sygdommen. Må have været så frygteligt. Synes det er en god vinkel du retter på emnet. 

det var ubeskriveligt...

Og tak skal du have jeg synes ofte man glemmer at kigge på den vinkel... at det ikke kun er ens selv der bliver påvirket af den beslutning man træffer!

Anmeld

24. januar 2012

An&Jo

Caroline86 skriver:

vi har også holdt infektionerne herhjemme så hun dels ikke skulle smitte andre, og dels ikke risikerede at rage endnu mere til sig!

Det er hæsligt når ens barn er sygt håber virkelig for Jer at det snart bliver bedre! Det er en kæmpe lettelse når man ikke pludselig skal frygte for (og være forberedt på) en ny infektionen hvis barnet har "overlevet" en hel uge i inst.

puha ja, glæder mig til den tid er ovre.. og i det år han nu har været i pasning andre steder end hjemme, har vi kun haft hvad der kan tælles på en hånd af uger hvor han har været der hele ugen.. :/

det er så synd for ham, men det gør jo os at jeg til tider kan have svært ved at passe min skole fordi jeg netop er alene om ham.. :/

Anmeld

24. januar 2012

Caroline86

Ciss skriver:

Jeg husker godt, da jeg havde mæslinger. (Var lidt større).

Og det jeg husker bedst er min mors bekymring. Den gjorde indtryk!

Jeg tror, mange har glemt/aldrig har oplevet en sygdom som mæslinger. Det bidrager helt sikkert til den manglende respekt for en sygdom, som virkelig ikke er til at spøge med.

Jeg er taknemmelig for, at mine børn slipper, og at vi voksne slipper at se på dem med urolige øjne i frygt for alle bivirkningerne.

Og jeg er taknemmelig for, at det i dag er sjælden, at børn bliver permanent skadet af disse sygdomme. Netop fordi de fleste vaccinerer sine børn.

Tankevækkende at se billedet....

selvom LANGT de fleste børn overlever mæslinger er det stadig et helt forfærdeligt forløb som jeg absolut ikke ser nogen grund til at man skal igennem - hverken barnet eller forældrene!!!

Hun så endnu værre ud dagen efter og d.23. var hun ildrød (den farve eksemet har) over HELE kroppen fordi det flød sammen... og det var hævet og brandvarmt og aaavvv stakkels min lille bølle! Men hun var sej og er de stadig en lille fighter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.