Tabertråden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

Mettemus

Jeg vil også gerne være med! Har 18 kg tilbage at tabe inden 1/7 - det er vist ikke så realistisk endda, men jeg er ikke klar til at opgive tanken om bikiniform endnu.

Jeg har før brugt slankedoktor.dk, men synes ikke jeg har penge til det for tiden. Madplanen har jeg jo alligevel, så så må jeg klare resten selv.

Jeg går 8 km fire gange om ugen, og jeg tror ikke det bliver til meget mere. Jeg har dog en ministepper jeg evt. kunne bruge de dage jeg ikke går så meget.

Men jeg har så ikke lige vejet mig fredag, så mit "0" bliver først på fredag, hvis det er ok Pia?

Så vil jeg gerne have tabt mig 5 kg inden jeg skal til London d. 10/3

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

Jeg vil også gerne være med! Har 18 kg tilbage at tabe inden 1/7 - det er vist ikke så realistisk endda, men jeg er ikke klar til at opgive tanken om bikiniform endnu.

Jeg har før brugt slankedoktor.dk, men synes ikke jeg har penge til det for tiden. Madplanen har jeg jo alligevel, så så må jeg klare resten selv.

Jeg går 8 km fire gange om ugen, og jeg tror ikke det bliver til meget mere. Jeg har dog en ministepper jeg evt. kunne bruge de dage jeg ikke går så meget.

Men jeg har så ikke lige vejet mig fredag, så mit "0" bliver først på fredag, hvis det er ok Pia?

Så vil jeg gerne have tabt mig 5 kg inden jeg skal til London d. 10/3

18 kg på 5 mdr. kan "sagtens" lade sig gøre hvis du hænger i.... (siger jeg, og spiser en håndfuld dronningemandler mere.... Imorgen!!)

Anmeld Citér

24. januar 2012

Mettemus

DK skriver:

Jeg har fulgt go kur fra tv2 i en uge (virkelig lækker mad forøvrigt) og så dukan kuren i sidste uge. Jeg har ialt tabt 2,8 kg fordelt 50/50 på de to uger! Mikkel har på kun en uge på dukan kuren tabt 2,5 kg og han er helt vild med alt det kød og æg han skal spise.

Jeg er nu holdt med dukan igen. Det passer ikke til mig, og jeg har jo heller ikke tabt mig mere på den kur, end go kur ugen før. Derfor er jeg startet i dag med at tælle kalorier. Har idag spist 933 kalorier, og været mæt og tilfreds. Hvis jeg forsætter sådan vejer jeg 65,4 kg om 5 uger siger min kalorie/trænings-tæller app. Og det er mit mål (altså 65 kg til bryllup d. 3.3).

Jeg vil godt være med på vægt-planen. Vejer pt. 69,7 kg. Mål 65 kg. Heldigvis ret overskueligt. Det er så skønt igen at være tilbage under de 70 kg. Første gang i snart 2 år! Delmål må så være 1 kg om ugen. Uhh det er alligevel lidt stramt. Kan man tabe et kg om ugen?

Og go go go Pia. Hvis du vil kan vi blive venner på den der kalorie-tæller app. Det er nemmere end man skulle tro, og de fleste madvarer er allerede indtastet af andre brugere og kan findes i deres bibliotek. Den hedder fitness pal. Det er så nemt at kunne taste det man lige har spist ind på tlf. uden først at skulle tænde computer osv. Plus at den roser SÅ meget når man har tabt sig eller ikke spist flere kalorier end man måtte, eller man har gået en tur osv. Og det er muligt for ens venner man har tilføjet at se resultaterne og så kan man også give med-ros.

Så app'en fungerer lidt som madlog eller? Kan den også lave kurver og sådan? Jeg er enormt visuelt orienteret, så det hjælper mig at kunne se på en kurve at jeg har tabt mig

Anmeld Citér

24. januar 2012

Mettemus

AnneBJ skriver:

18 kg på 5 mdr. kan "sagtens" lade sig gøre hvis du hænger i.... (siger jeg, og spiser en håndfuld dronningemandler mere.... Imorgen!!)

ja kan jeg ikke godt det? Har før tabt 12 kg på 15 uger... det burde kunne lade sig gøre hvis jeg stopper med alle de dårlige undskyldninger (som seriøst er min værste fjende!)

Anmeld Citér

24. januar 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

ja kan jeg ikke godt det? Har før tabt 12 kg på 15 uger... det burde kunne lade sig gøre hvis jeg stopper med alle de dårlige undskyldninger (som seriøst er min værste fjende!)

Jo!! Det er 3,6 kg pr. måned, og der er mindst 4 uger i en måned. Dvs. en smule under et kg om ugen. Men det bliver hårdt, og især det sidste seje træk!

Ih hvor er jeg klog hva'?Jeg har ikke flere dronningemandler, så nu sidder jeg bare på min flade (stadigvæk) og drikker pepsi max... jeg tror det der hverdag kommer til at gøre mig (og min kur) godt...!

Anmeld Citér

24. januar 2012

Mettemus

AnneBJ skriver:

Jo!! Det er 3,6 kg pr. måned, og der er mindst 4 uger i en måned. Dvs. en smule under et kg om ugen. Men det bliver hårdt, og især det sidste seje træk!

Ih hvor er jeg klog hva'?Jeg har ikke flere dronningemandler, så nu sidder jeg bare på min flade (stadigvæk) og drikker pepsi max... jeg tror det der hverdag kommer til at gøre mig (og min kur) godt...!

hehe ... men ih hvor jeg kender det!

Man spiser også helt åndssvagt når man bare går hjemme og keder sig

Og det kommer jeg så til læææænge endnu. Jeg ender som en hval!

Anmeld Citér

24. januar 2012

DK

Så app'en fungerer lidt som madlog eller? Kan den også lave kurver og sådan? Jeg er enormt visuelt orienteret, så det hjælper mig at kunne se på en kurve at jeg har tabt mig

Ja den laver kurver, og den kan også fortælle dig hvor meget hhv. kulhydrater, proteiner osv. du har fået fordelt i maden på en dag. Den kan både tage imod kilo, men også mave, hofte mål (og nakke?!?)

Den er gratis så hvis du har en iphone kan du jo bare prøve at hente den og bruge den i en uges tid og se om det duer. Jeg vil gerne være din ven derinde hvis det er. Det er i alt fald klart motiverende for mig at vide at der er nogen der kigger med.

Der er jo så ikke opskrifter osv. som jeg har hørt at der er på madlog. Men det er SÅ praktisk lige at kunne taste alt ind man spiser uanset hvor man er, og at stort set alle madvarer kan findes i deres database. Især hvis man søger på engelsk, så dukker der ex. 100 varianter af tomatsauce op og så kan man jo vælge den der passer bedst til det man har spist.

Myfitnesspal hedder den helt nøjagtigt.

Uhh og hver dag når du afslutter dagen, så fortæller den dig hvor meget du har tabt dig om 5 uger hvis du forsætter med at spise som du hidtil har gjort. Det er meget motiverende for mig i alt fald.

Anmeld Citér

24. januar 2012

piadas

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg vil også gerne være med!

Vil rigtig gerne igang med Projekt lillesøster/lillebror, og har lavet den aftale med manden om at når jeg har tabt mig 20 kg ialt, går vi igang!
Har vejedag om tirsdagen og jeg har nu tabt mig 5,8 kg på 3 uger! YES!!
Jeg startede med en kur min veninde gav mig, men begyndte igår på madlog. Så kan jeg lidt bedre se hvor mange kcal. jeg må indtage og har indtaget!

Fedt fedt fedt! Endnu en taber og en kommende lillebror/søster!

Det må være en win-win-situation!

Det er eddermaneme sejt, du har tabt dig så meget så hurtigt! Er det udsigten til en ny baby, der trækker?

Åh, jeg var på besøg hos en veninde i fredags - hun havde lige født fem dage forinden. Man bliver jo seriøst skruk!!

Anmeld Citér

24. januar 2012

piadas

Jeg har lige skrevet jer på, som har meldt jer - sig lige til, hvis jeg har glemt nogen!

Jeg har skrevet mål på for DK og jeg. Resten mangler jeg vist, men der er jo også god til på fredag!

Hov, Mette du skrev forresten, om dit udgangspunkt kan være 0 på fredag....det er det for os allesammen, for det er den første fredag, siden jeg lavede tråden, så du er ikke bagud fra starten!

Så i princippet behøves du ikke oplyse noget herinde, før d. 3. februar. Du skal selvfølgelig stadig veje dig på fredag, så du har noget at sammenligne med, men det bliver som sagt ikke ført til protokols herinde af den simple årsag, at TS ikke vil have sin vægt blæst ud i offentligheden!

Bare lige så alle er med på den:

1. gang vi vejer os er på fredag, men det bliver ikke skrevet herinde - det skal I selv holde styr på!  Fredagen efter (d. 3. februar) er første gang, I skal skrive vægttab i tråden her. Så skriver jeg vægttabet på ud for nr. 1. i skemaet. Fredag d. 10. februar er så nr. 2 osv. 

Det vil sige det første delmål, I skal oplyse, er hvor meget I gerne vil have tabt jer d. 9. marts.

Anmeld Citér

24. januar 2012

_-Kathrine-_

piadas skriver:

Fedt fedt fedt! Endnu en taber og en kommende lillebror/søster!

Det må være en win-win-situation!

Det er eddermaneme sejt, du har tabt dig så meget så hurtigt! Er det udsigten til en ny baby, der trækker?

Åh, jeg var på besøg hos en veninde i fredags - hun havde lige født fem dage forinden. Man bliver jo seriøst skruk!!

Ja, det er helt vildt fedt og kan bare mærke at jeg er top motiveret denne gang!
Det er helt sikkert projekt baby der trækker - en god gulerod!
Vil bare ha mit bmi under 28, så jeg slipper for den klamme sukkerbelastningstest igen! Fy føj det var klamt - vil hellere føde igen end at gå igennem den test
Jeg er også mega skruk - så lige det program om fødsler på DR her til aften, og den der lille skønne bebs var da bare monster lækker!! Sad og var helt misundelig, selvom hun råbte at hun skulle dø

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.