Gravid og har blødt, scanning idag minus hjerteblink, men..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

Maise86

Anonym skriver:

Hejsa, så er jeg her igen... det fylder så ENORMT meget i mit hoved alt det her, så det er svært at tænke på andet...

MEN... har tænkt og regnet og regnet og tænkt på følgende...

Jeg TROR min ÆL lå lige efter d. 25.11... og der dyrkede vi sex. Sædceller ka jo holde sig op til 3 dage ik ? Så lad os sige de er hoppet på æg mandag d. 28 fx...

Så hvis man tæller derfra, så vil jeg jo igår da jeg blev scannet være - 6+3 uger henne??
KAN det så ikk godt være muligt, sådan helt fakta-baseret.... - at det har været for tidligt at se hjerteblink??

Jeg bløder slet ikk mere idag og gjorde jeg heller ikke igår aftes. Og det som har været var først noget rødt og så brunligt og ikke mere end maks et trusseindlæg.

Men hvad TROR i, hvis vi siger jeg har været 6+3 - SKAL man nødvendigvis kunne se hjerteblink der?

håber nogen vil svare...

Jeg lever i håbet... kæft der er længe til mandag hvor jeg ska ha taget 2 blodprøve! Hvordan undgår man sindssyge

Min historie kan måske give dig lidt håb. Jeg tRoede ikke rigtig på det og testede dagen efter igen og der var den negativ. Tog nogle test i de efterfølgende dage som negative og jeg slog tanken væk igen. D. 11. April da jeg ryddede op fandt jeg en ubrugt test og blev enig med mig selv om at teste, bare for atskubbe smide den ud bagefter. Til min store overraskelse var den positiv. Jeg anede ikke hvor langt jeg var henne, men fik en tid til termins scanning. På scanningen kunne man ikke se noget og pludselig mistænkte man en graviditet uden for livmoderen, da jeg jo allerede havde testet positiv d. 31. Marts. De tog blodprøver som viste at mit hcg tal steg. Jeg blev efterfølgende scannet hver 4. Dag for at følge udviklingen. Ved dennæstsidste scanningskinne de se en foster sæk, men intet hjerteblink. Hun sagd der at hvis der ikke var hjerteblink ved næste scanning så var graviditeten mislykkes. Ved næstescanning var det hjerteblink! Og den 18. December fødte jeg en lille velskabt dreng! 

Jeg er blevet gravid d. 28. Marts og at jeg har kunne teste positiv d. 31. Allerede kan skyldes at man når ægget sætter sig fast kan der godt dannes noget hcg som man hos nogen kort kan spore på engraviditets test. 

Rodethistorie, men håber du forstår pointen! Håber det bedste for dig, ved hvad du går igennem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Maise86

Kan se noget af teksten er forsvundet! Men i starten skal der stå at jeg testede første gang d. 31. Marts og den var positiv. Troede ikke rigtig på det da vi ikke engang havde forsøgt at blive gravide...

Anmeld

13. januar 2012

Rockertand

Jeg kan desværre slet ikke følge dine udregninger (sidste menstruation 10.11.11), sådan lige udregnet cirka i hovedet, så må du være omkring 9+0 nu her, og så burde man kunne se hjerteblink.

Nogle bløder jo også lidt, når de har forventet menstruationsdag, så jeg håber, at det falder ud til din fordel....

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Kan se noget af teksten er forsvundet! Men i starten skal der stå at jeg testede første gang d. 31. Marts og den var positiv. Troede ikke rigtig på det da vi ikke engang havde forsøgt at blive gravide...

Tak fordi du delte din historie

Hvor langt var du så henne da der blev opdaget hjerteblink, kan du huske det ?

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg kan desværre slet ikke følge dine udregninger (sidste menstruation 10.11.11), sådan lige udregnet cirka i hovedet, så må du være omkring 9+0 nu her, og så burde man kunne se hjerteblink.

Nogle bløder jo også lidt, når de har forventet menstruationsdag, så jeg håber, at det falder ud til din fordel....

Jeg ved godt, at man regner fra sidste 1. menstruationsdag... - men ingen laver jo en baby denne dag eller den næste uge, eller ugen efter? Man laver først baby ved ÆL og den kommer som regel et sted mellem 14-16 dage før forventet menstruation....

Så derfor prøver jeg at regne ud hvor gammelt fosteret rent faktisk er, udfra at finde ud af hvornår det blev skabt.

Er vi ikke enige i at man ikke kan være fulde 9 uger henne nu, når man tæller fra sidste 1 mens dag, hvor der efterfølgende er 1-2 uger hvor det slet ik er muligt at lave baby?

Anmeld

13. januar 2012

Maise86

Anonym skriver:

Tak fordi du delte din historie

Hvor langt var du så henne da der blev opdaget hjerteblink, kan du huske det ?

Jeg mener jeg var omkring 6+3 da vi så hjerteblink :-)

Anmeld

13. januar 2012

Moms

Anonym skriver:

Jeg ved godt, at man regner fra sidste 1. menstruationsdag... - men ingen laver jo en baby denne dag eller den næste uge, eller ugen efter? Man laver først baby ved ÆL og den kommer som regel et sted mellem 14-16 dage før forventet menstruation....

Så derfor prøver jeg at regne ud hvor gammelt fosteret rent faktisk er, udfra at finde ud af hvornår det blev skabt.

Er vi ikke enige i at man ikke kan være fulde 9 uger henne nu, når man tæller fra sidste 1 mens dag, hvor der efterfølgende er 1-2 uger hvor det slet ik er muligt at lave baby?

Prøv at se her:

En graviditet varer cirka 40 uger. Dog er man kun   gravidi 38 uger, da uge 1 og 2 er starten på din cyklus. Befrugtningen sker i uge 3, hvor du har din ægløsning. Det er kun, når du har ægløsning, at du kan blive gravid.

Bemærk, at en graviditetslængde på 40 uger er beregnet ud fra kvinder, der har en cyklus på 28 dage, hvor ægløsningen falder 14 dage efter den sidste menstruations første dag.
Du kan sagtens have en anden cykluslængde, både kortere og længere end 28 dage er normalt. Hvis din ægløsning for eksempel falder 17 dage efter din sidste menstruations første dag, vil 3.uge af graviditeten beregnes fra dag 17, og din forventede termin vil således også rykke sig nogle dage.

---

Når konventionen er, at man regner fra sidste mens første dag, så er det også den alder fosteret har ved diverse scanninger. Så når man f.eks. siger at man skal kunne se hjerteblink ved 6+0, så kan du ikke begynde at regne den alder ud fra et andet parameter. De to første uger tæller med.

MEN du har da stadig håb, som så mange af de andre indlæg fortæller dig.

Hvis du ikke skal blive sindsyg , skal du finde noget, der kan beskæftige dig. Noget hvor du er sammen med andre mennesker, så du får tankerne på noget andet. Den kommende periode bliver hård for dig og din kæreste. Hvis HCG ikke er steget på mandag, vil I stadig have en usikkerhed og der vil komme flere scanninger og blodprøver, og det kan ende med den udskrabning, du er blevet varslet om. Du bliver nødt til at finde noget adspredelse og lade være med at tænke så meget på det, for det kan blive et langt forløb...

Husk at du får flere chancer, hvis denne graviditet går tabt.

kram og held og lykke. Håber det bedste.

Moms

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Prøv at se her:

En graviditet varer cirka 40 uger. Dog er man kun   gravidi 38 uger, da uge 1 og 2 er starten på din cyklus. Befrugtningen sker i uge 3, hvor du har din ægløsning. Det er kun, når du har ægløsning, at du kan blive gravid.

Bemærk, at en graviditetslængde på 40 uger er beregnet ud fra kvinder, der har en cyklus på 28 dage, hvor ægløsningen falder 14 dage efter den sidste menstruations første dag.
Du kan sagtens have en anden cykluslængde, både kortere og længere end 28 dage er normalt. Hvis din ægløsning for eksempel falder 17 dage efter din sidste menstruations første dag, vil 3.uge af graviditeten beregnes fra dag 17, og din forventede termin vil således også rykke sig nogle dage.

---

Når konventionen er, at man regner fra sidste mens første dag, så er det også den alder fosteret har ved diverse scanninger. Så når man f.eks. siger at man skal kunne se hjerteblink ved 6+0, så kan du ikke begynde at regne den alder ud fra et andet parameter. De to første uger tæller med.

MEN du har da stadig håb, som så mange af de andre indlæg fortæller dig.

Hvis du ikke skal blive sindsyg , skal du finde noget, der kan beskæftige dig. Noget hvor du er sammen med andre mennesker, så du får tankerne på noget andet. Den kommende periode bliver hård for dig og din kæreste. Hvis HCG ikke er steget på mandag, vil I stadig have en usikkerhed og der vil komme flere scanninger og blodprøver, og det kan ende med den udskrabning, du er blevet varslet om. Du bliver nødt til at finde noget adspredelse og lade være med at tænke så meget på det, for det kan blive et langt forløb...

Husk at du får flere chancer, hvis denne graviditet går tabt.

kram og held og lykke. Håber det bedste.

Moms

Tak for dit svar

Du har helt ret. Jeg skal tage en slapper og se hvad der sker mandag, kan ikke gøre andet. Heldigvis har vi nogle planer i weekenden, så forhåbentligt går den lidt hurtigt

Anmeld

13. januar 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis du har haft sidste menstruations 1. dag den 10.11.11 (med en 28 dages cyklus), så vil man vurdere dig til at være 9+1 i dag.

- og jo, man tæller også de første 2 uger med i beregningen.

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis du har haft sidste menstruations 1. dag den 10.11.11 (med en 28 dages cyklus), så vil man vurdere dig til at være 9+1 i dag.

- og jo, man tæller også de første 2 uger med i beregningen.

Tak for dit svar.. jeg har imellemtiden får samme forklaring, så har forstået at det er sådan man beregner det.

Så er nok nødt til at indstille mig på dårlige nyheder på mandag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.