Gravid og har blødt, scanning idag minus hjerteblink, men..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2012

Miss T

Anonym skriver:

Tak for de søde ord

Men er der mon nogen der ved, hvor langt man skal være henne for at se hjerteblink ved scanning?

og tæller man fra sidste 1. mens dag eller fra undfangelsestidspunktet? - synes det gør en forskel i dette tilfælde, af hensyn til om man burde ku se hjerteblink eller ej..

Håber nogen ved det

som jeg også skrev i det andet svar. Den indvendige skanning er normal procedure, specielt når folk ikke kender undfagelsestidspunktet, jeg forstår stadig ikke hvorfor du har været ved en speciallæge? og ikke via hospitalet?

De kan helt klart fortælle dig om både liv og ca. termin via en indvendig skanning, hold fast i at din praktiserende læge skal viderhenvise dig til hospitalet.

Om du er ved at abortere kan man ikke sige før du har fået den skanning.

Jeg for det bedste. I min første graviditet blødte jeg også og havde mens smerter, og alligevel kom der en dejlig baby ud af det som fylder 3 år i dag, så der er stadig håb for dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

CamillaSoefelt

Anonym skriver:

Hejsa,

Jeg er rigtig ked af det lige nu.. oplevede iaftes at jeg begyndte at bløde lidt og det var det samme her til morgen + lidt mens. agtige smerter. Ringede til læge som henviste til scanning og forberedte mig på, at det KAN være en truende abort..

Jeg havde sidste 1. menstruationsdag d. 10. november. Har været til scanning på privatklinikker 2 gange.. første gang d. 29.12 - her kunne hun intet se, regnede med den var for lille. Scannet igen d. 7.1 - her kunne man se graviditet havde udvilket sig, der var et lille sort hulrum med fostervand og lille blommesæk, men hun kunne ikke se hjerteblink. Scannede udvendigt fra begge gange, kunne ikke tilbyde indvendigt.

Jeg var selv til 1. lægebesøg i tirsdags og her fortalte jeg om scanninger og fik henvisning til tryghedsscanning i næste uge.

Idag har jeg så været til scanning pga. lille blødning og der fik jeg vist livmoder med lille foster i, men lægen sagde han ikke kunne se hjerteblink...

I og med jeg oplevede en positiv g-test d. 8 december, så mente han at man burde kunne se hjerteblink nu.. så jeg skulle forberede mig på, at graviditeten er gået i stå. Han ville dog være sikker, så har taget blodprøve og så skal jeg ha taget en ny mandag morgen og så kan de se om det her HCG halløj stiger eller falder.. men skulle nok forberede mig på det ville være faldende... men jeg KAN stadig håbe sagde han, men må nok forberede mig på at det er gået i stå...

Er SÅ ked af det lige nu  og ved ikke hvad jeg skal tro eller håbe. Hvornår SKAL man kunne se hjerteblink ved indvendig scanning?
Hvor langt er jeg overhovedet hene, hjælp? - hvis jeg stod med positiv g-test i hånden d. 8 december.. så er befrugtning nok sket tidligst en uge før.. så jeg vil tro jeg reelt er i uge 7 eller 8, fra befrugtning? Det svært at finde ud af...

Hvad ville i tro og regne med..? ved slet ikke hvordan jeg skal have det lige nu.. lort

Ville ikke gå herfra uden og gi dig en kæmpe krammer med på vejen.

Anmeld

15. januar 2012

foto på lærred

Held og lykke med HCG tal i morgen. Håber det er stignede. Her kunne de se -blink i 6+4 men vi fik af vide, at det først er omkring uge 7+ at de normalt kan se det og for at være helt sikker så i uge 8. Efter uge 8 skulle de fleste læger/scannere gerne kunne se et hjerteblink, men det kommer selvfølgelig an på om man er helt sikker på befrugtningsdagen så man ved at man er så og så langt henne.

Håber du får gode nyheder i morges. Ventetiden må være forfærdelig

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager, invitationer og wallstckers

Anmeld

15. januar 2012

Thalia

Ohhh hvor kender jeg godt den der væmmelige ventetid hvor man bare slet ikke ved hvad man skal regne med. Men det er altså stadig ok at håbe...

Jeg er gravid nu, og i denne graviditet begyndte jeg at bløde rigtig voldsomt da jeg var omkring 6.3. Min læge undersøgte mig og sendte mig videre til scanning og blodprøver på sygehuset.

En indvendig scanning viste et bitte lille foster, men de kunne ikke sige med sikkerhed om der var hjerteblink, eller om det var nogle af de omkringliggende vener der blinkede, så jeg fik at vide at jeg skulle komme igen ugen efter, og i mellemtiden tog de blodprøver hver 3 dag for at følge mit HCG.

Ugen efter blev vi scannet igen (også indvendigt) og her kunne man se et fint lille foster med flot hjerteblink. Mine blodprøver havde desuden vist et super højt HCG niveau, så formodningen er at jeg har ventet tvillinger, men at den ene er gået til og at jeg derfor har blødt.

Men altså, til trods for indvendig scanning var jeg 7+2 før man med sikkerhed kunne konstatere hjerteblink.

Anmeld

15. januar 2012

MyLittleBaby

Anonym skriver:

Hejsa,

Jeg er rigtig ked af det lige nu.. oplevede iaftes at jeg begyndte at bløde lidt og det var det samme her til morgen + lidt mens. agtige smerter. Ringede til læge som henviste til scanning og forberedte mig på, at det KAN være en truende abort..

Jeg havde sidste 1. menstruationsdag d. 10. november. Har været til scanning på privatklinikker 2 gange.. første gang d. 29.12 - her kunne hun intet se, regnede med den var for lille. Scannet igen d. 7.1 - her kunne man se graviditet havde udvilket sig, der var et lille sort hulrum med fostervand og lille blommesæk, men hun kunne ikke se hjerteblink. Scannede udvendigt fra begge gange, kunne ikke tilbyde indvendigt.

Jeg var selv til 1. lægebesøg i tirsdags og her fortalte jeg om scanninger og fik henvisning til tryghedsscanning i næste uge.

Idag har jeg så været til scanning pga. lille blødning og der fik jeg vist livmoder med lille foster i, men lægen sagde han ikke kunne se hjerteblink...

I og med jeg oplevede en positiv g-test d. 8 december, så mente han at man burde kunne se hjerteblink nu.. så jeg skulle forberede mig på, at graviditeten er gået i stå. Han ville dog være sikker, så har taget blodprøve og så skal jeg ha taget en ny mandag morgen og så kan de se om det her HCG halløj stiger eller falder.. men skulle nok forberede mig på det ville være faldende... men jeg KAN stadig håbe sagde han, men må nok forberede mig på at det er gået i stå...

Er SÅ ked af det lige nu  og ved ikke hvad jeg skal tro eller håbe. Hvornår SKAL man kunne se hjerteblink ved indvendig scanning?
Hvor langt er jeg overhovedet hene, hjælp? - hvis jeg stod med positiv g-test i hånden d. 8 december.. så er befrugtning nok sket tidligst en uge før.. så jeg vil tro jeg reelt er i uge 7 eller 8, fra befrugtning? Det svært at finde ud af...

Hvad ville i tro og regne med..? ved slet ikke hvordan jeg skal have det lige nu.. lort

Puha  Sikke en omgang. Får jo helt våde øjne.

Jeg kan desværre ikke rigtigt sige andet end at jeg håber VIRKELIG at det hele går som det skal, selvom det er ret så forvirrende nu. 

Jeg går ikke herfra uden at give et kram  

Anmeld

15. januar 2012

Anonym trådstarter

Årh tak for de søde hilsner! Jeg havde ik forventet at se nyt i min tråd så er blevet glædeligt overrasket! 

Det har været nogle rigtig hårde dage.. Hvor jeg har haft mange tudeture! Og tænkt og tænkt og regnet og regnet.. Men må sige jeg aner ikk hvornår denne baby erundfanget så ved simpelthen ikk om der stadig er håb eller om jeg har mistet.. Og den uvished og ventetid har godt nok været hårdt!!

Imorgen kl 7 møder jeg op på hospital og får taget den blodprøve og så får jeg svar på mit hcg tal resultat via Tlf senere på dagen.. Håber ag HELE mit og har altså godt nok følt mig meget gravid idag 

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Så venter jeg..... og det er sgu pinefuldt synes jeg, har ventet siden torsdag, hård weekend.... men nu hvor der er så TÆT på er det næsten ulideligt..

Fik taget blodprøve kl. 7.30 imorges.... og bliver ringet op i løbet af idag.

Håber håber hååååber

Anmeld

16. januar 2012

Maise86

Anonym skriver:

Så venter jeg..... og det er sgu pinefuldt synes jeg, har ventet siden torsdag, hård weekend.... men nu hvor der er så TÆT på er det næsten ulideligt..

Fik taget blodprøve kl. 7.30 imorges.... og bliver ringet op i løbet af idag.

Håber håber hååååber

Håber at dit tal er flot og du har en fin spire i maven! Husker alt for godt ventetiden!

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Håber at dit tal er flot og du har en fin spire i maven! Husker alt for godt ventetiden!

Tusind tak!

Kan du huske hvilke tal du fik?

Anmeld

16. januar 2012

Maise86

Anonym skriver:

Tusind tak!

Kan du huske hvilke tal du fik?

NEj desværre ikke lige umiddelbart... Ved jeg har det skrevet ned et sted. Med måske omkring et par hundrede? Mener det svarede til at jeg kun var omkring 5+ noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.