Gravid og har blødt, scanning idag minus hjerteblink, men..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.774 visninger
55 svar
2 synes godt om
12. januar 2012

Anonym trådstarter

Hejsa,

Jeg er rigtig ked af det lige nu.. oplevede iaftes at jeg begyndte at bløde lidt og det var det samme her til morgen + lidt mens. agtige smerter. Ringede til læge som henviste til scanning og forberedte mig på, at det KAN være en truende abort..

Jeg havde sidste 1. menstruationsdag d. 10. november. Har været til scanning på privatklinikker 2 gange.. første gang d. 29.12 - her kunne hun intet se, regnede med den var for lille. Scannet igen d. 7.1 - her kunne man se graviditet havde udvilket sig, der var et lille sort hulrum med fostervand og lille blommesæk, men hun kunne ikke se hjerteblink. Scannede udvendigt fra begge gange, kunne ikke tilbyde indvendigt.

Jeg var selv til 1. lægebesøg i tirsdags og her fortalte jeg om scanninger og fik henvisning til tryghedsscanning i næste uge.

Idag har jeg så været til scanning pga. lille blødning og der fik jeg vist livmoder med lille foster i, men lægen sagde han ikke kunne se hjerteblink...

I og med jeg oplevede en positiv g-test d. 8 december, så mente han at man burde kunne se hjerteblink nu.. så jeg skulle forberede mig på, at graviditeten er gået i stå. Han ville dog være sikker, så har taget blodprøve og så skal jeg ha taget en ny mandag morgen og så kan de se om det her HCG halløj stiger eller falder.. men skulle nok forberede mig på det ville være faldende... men jeg KAN stadig håbe sagde han, men må nok forberede mig på at det er gået i stå...

Er SÅ ked af det lige nu  og ved ikke hvad jeg skal tro eller håbe. Hvornår SKAL man kunne se hjerteblink ved indvendig scanning?
Hvor langt er jeg overhovedet hene, hjælp? - hvis jeg stod med positiv g-test i hånden d. 8 december.. så er befrugtning nok sket tidligst en uge før.. så jeg vil tro jeg reelt er i uge 7 eller 8, fra befrugtning? Det svært at finde ud af...

Hvad ville i tro og regne med..? ved slet ikke hvordan jeg skal have det lige nu.. lort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Kris89

har ikke så mange råd, men et kæmpe cyber  ville jeg ikke forlade uden at give...

kunne jo desværre godt tyde på det værste...

Anmeld

12. januar 2012

HeidiW86

Anonym skriver:

Hejsa,

Jeg er rigtig ked af det lige nu.. oplevede iaftes at jeg begyndte at bløde lidt og det var det samme her til morgen + lidt mens. agtige smerter. Ringede til læge som henviste til scanning og forberedte mig på, at det KAN være en truende abort..

Jeg havde sidste 1. menstruationsdag d. 10. november. Har været til scanning på privatklinikker 2 gange.. første gang d. 29.12 - her kunne hun intet se, regnede med den var for lille. Scannet igen d. 7.1 - her kunne man se graviditet havde udvilket sig, der var et lille sort hulrum med fostervand og lille blommesæk, men hun kunne ikke se hjerteblink. Scannede udvendigt fra begge gange, kunne ikke tilbyde indvendigt.

Jeg var selv til 1. lægebesøg i tirsdags og her fortalte jeg om scanninger og fik henvisning til tryghedsscanning i næste uge.

Idag har jeg så været til scanning pga. lille blødning og der fik jeg vist livmoder med lille foster i, men lægen sagde han ikke kunne se hjerteblink...

I og med jeg oplevede en positiv g-test d. 8 december, så mente han at man burde kunne se hjerteblink nu.. så jeg skulle forberede mig på, at graviditeten er gået i stå. Han ville dog være sikker, så har taget blodprøve og så skal jeg ha taget en ny mandag morgen og så kan de se om det her HCG halløj stiger eller falder.. men skulle nok forberede mig på det ville være faldende... men jeg KAN stadig håbe sagde han, men må nok forberede mig på at det er gået i stå...

Er SÅ ked af det lige nu  og ved ikke hvad jeg skal tro eller håbe. Hvornår SKAL man kunne se hjerteblink ved indvendig scanning?
Hvor langt er jeg overhovedet hene, hjælp? - hvis jeg stod med positiv g-test i hånden d. 8 december.. så er befrugtning nok sket tidligst en uge før.. så jeg vil tro jeg reelt er i uge 7 eller 8, fra befrugtning? Det svært at finde ud af...

Hvad ville i tro og regne med..? ved slet ikke hvordan jeg skal have det lige nu.. lort

Jeg har ikke så meget styr på alt det der, men vil ikke smutte uden en masse 

Også krydser jeg  For den lille stadig er derinde og har det godt! 

Anmeld

12. januar 2012

malo

Hejsa,

Har ingen kloge ord, vil bare håbe på det bedste og så får du et knus.

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Tak for de søde ord

Men er der mon nogen der ved, hvor langt man skal være henne for at se hjerteblink ved scanning?

og tæller man fra sidste 1. mens dag eller fra undfangelsestidspunktet? - synes det gør en forskel i dette tilfælde, af hensyn til om man burde ku se hjerteblink eller ej..

Håber nogen ved det

Anmeld

12. januar 2012

sandramor

vil først lige starte med at give dig et stooort

det er bare så forfærdeligt at opleve sådan noget... har selv været der. Har mistet 2 gange før denne graviditet.
Jeg er nu ret sikker på at hvis du er omkring uge 7 eller 8 så burde de kunne se hjerteblink

begge gange har de kunne se hjerteblink ved mig ved 6+0 dog nogengange kan det være liiiiidt senere men vidst ikke meget......

Ved hvor ked af det du sikkert er lige nu og det er super hårdt!!!!!!

stadig for at du bare ikke er så langt henne......

Anmeld

12. januar 2012

ønskerbaby

du får lige en det kan være den er gået til og du derfor bløder det kan os være du bare har haft sen ægløsning men kan teste hurtig positiv man siger man kan se hjertet fra 6+ ca. jeg vil tag den med ro til du ved mere

håber det bare er fordi du ikke er så langt henne som du troede og du ser et lille i næste uge slå

Anmeld

12. januar 2012

Oliver,Troia&Wictor

Først jeg er absolut ikke ude på at give dig falske forhåbninger....

Da jeg ventede min datter, kunne de først se hjerteblink omkring uge 9. de kunne dog se hun voksede. Men min pige er oz utrolig lilll den dagidag, og er født for tidligt (26+1 og er 2år vejer 7kg og måler 72cm)

Men prøv at bevar humøret, men forbered dig på det værste og håb på det bedste...

krydser alt hva jeg kan for den lille har det godt.... har selv midstet på den måde første gang jeg var gravid...

Anmeld

12. januar 2012

mortilnoahogmelina

Du skal have et kæmpe kram af mig ..

Og ja så vil jeg bare søge håb på det bedste men forvent det væreste ..
Jeg har selv været hvor du er for bare en måned siden fik jeg en ma så barenet var gået til grunde ..
Desværre ...
Jeg fik det først fjernet i uge 11
Hvis du vil høre min historie kan du skrive privat ...
An burde kunne se hjerne blink fra uge 6+0 så du burde kunne se hjerte blink ..

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Oliver&Troia <3 skriver:

Først jeg er absolut ikke ude på at give dig falske forhåbninger....

Da jeg ventede min datter, kunne de først se hjerteblink omkring uge 9. de kunne dog se hun voksede. Men min pige er oz utrolig lilll den dagidag, og er født for tidligt (26+1 og er 2år vejer 7kg og måler 72cm)

Men prøv at bevar humøret, men forbered dig på det værste og håb på det bedste...

krydser alt hva jeg kan for den lille har det godt.... har selv midstet på den måde første gang jeg var gravid...

Jeg er glad for du deler din historie, tak!! Havde der så inden været tvivl om alt var ok? Altså ved tidligere scanninger uden hjerteblink, hvad sagde læge der??? Og hvad tænkte du?

Det er vel helt sikkert at de måler om graviditet stadig er intakt udfra blodprøve ikk? De vil måle om hcg (eller hva det hedder ) er steget på mandag - det er vel sikkert nok? Han snakkede om at hvis det er faldet så vil jeg sku igennem udskrabningen.. Håber da de helt sikre.. Men vil det de prøver at blive når de vælger at måle blod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.