Børn og smertestillende..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2009

Lise

Jeg har ingen ide om hvor mange stikpiller sønnike har fået i hans 1½-årige liv. Men når han midt om natten har omkring 40 i feber, og skriger og skriger og skriger, så får han en panodil, i håb om at vi alle - ikke mindst han selv - kan få en nogenlunde nattesøvn. Og det er sket nogle gange...en del gange faktisk...

Og når han får tænder og ligger og vrider sig og klynker/hyler/skriger hele natten - det samme.

Men jeg tager sgu da også et par panodiler når jeg har mens-smerter eller hovedpine. Gider da ikke have ondt hvis jeg kan undgå det... Og jeg bryder mig heller ikke om at min søn har ondt, hvis jeg kan afhjælpe det med en pille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2009

charlottekri

jeg bilder mig også ind, at jeg kun giver min datter panodil når det er nødvendigt... HUn har haft mellemøresbetændelse 3 gange, og jeg har da brugt det til at slå feberen ned med, så vi kunne holde det hele ud begge 2...
Det er selvfølgelig overmåde vigtigst at mi datter ikke har ondt, men hvis der er ingen af os, der har fået sovet en nat, gæt hvem det så går ud over...?? Så er mors lunte ikke lige så lang, så giver det kun, når det er nødvendigt, for hvis hun pludrer / snakker og virker ved godt mod, så kan jeg ikke se at det er nødvendigt... Hvis hun derimod har ca. 39 i feber, så vil jeg gerne have det slået ned (efter konsultation med en læge, der har givet hende et grundigt tjek), men hvis det ligger på 40 eller derover (her heldigvis ikke prøvet det endnu) så vil jeg hellere konsultere lægen end at give panodil!!! det kan jo være direkte farligt for de små størrelser!!!

Anmeld

5. marts 2009

Lise

...men hvis det ligger på 40 eller derover (her heldigvis ikke prøvet det endnu) så vil jeg hellere konsultere lægen end at give panodil!!! det kan jo være direkte farligt for de små størrelser!!!

Hvis det er mit indlæg du kommenterer på, vil jeg da lige skynde mig at sige at vi SELFØLGELIG har konsulteret læge når feberen har været så høj. Tro mig!!!! Hvis det var muligt, tror jeg at min kæreste ville have at vi boede hos vagtlægen, når lille Simon er skidt tilpas

Anmeld

5. marts 2009

charlottekri

Lise skriver:

Hvis det er mit indlæg du kommenterer på, vil jeg da lige skynde mig at sige at vi SELFØLGELIG har konsulteret læge når feberen har været så høj. Tro mig!!!! Hvis det var muligt, tror jeg at min kæreste ville have at vi boede hos vagtlægen, når lille Simon er skidt tilpas

det var ikke lige dig jeg kommenterede Jeg mente bare generelt Jeg tror på det med: Hellere en gang for meget end en gang for lidt!!

Derudover bliver jeg hjemme i ca. 1 dag efter min datter er blevet feberfri, så jeg er sikker på at hun er blevet helt rask, for det kan nogle gange godt snyde!!

Anmeld

5. marts 2009

Mormilla

Mebach skriver:

Det kan da godt ske.
Men du skriver jo selv han har haft ondt for tænder?
Du har da nok ret i at et knus hjælper så.

Ja han havde ondt, men når han sidder hos os så glemmer han det... Han græder ikke når han sidder hos os, han falder til ro. Så der er ingen grund til at gi ham piller!!! Trykhed (kærlighed) kan gøre meget!!! Hvis jeg har ondt, så hjælper det da os at min mand nusser for mig!!!

Anmeld

5. marts 2009

charlottekri

Mormilla skriver:

Ja han havde ondt, men når han sidder hos os så glemmer han det... Han græder ikke når han sidder hos os, han falder til ro. Så der er ingen grund til at gi ham piller!!! Trykhed (kærlighed) kan gøre meget!!! Hvis jeg har ondt, så hjælper det da os at min mand nusser for mig!!!

jeg giver det også "kun" (med forbehold) om natten, når det jo som bekendt er værst, for der kan hun få, hvad jeg kalder, "anfald", hvor hun bare skriger, og der er ikke noget som helst der hjælper... så giver jeg panodil (altså hvis hun har feber samtidig)

Anmeld

5. marts 2009

Mormilla

charlottekri skriver:

jeg giver det også "kun" (med forbehold) om natten, når det jo som bekendt er værst, for der kan hun få, hvad jeg kalder, "anfald", hvor hun bare skriger, og der er ikke noget som helst der hjælper... så giver jeg panodil (altså hvis hun har feber samtidig)

Nu er jeg nok heldig. Min søn kan skrige helt vildt når han ligger i han`s seng og tænderne kommer. Men så tager jeg ham bare ind til os og nusser med ham så er der ikke noget. Efter 5-10 min så sover han igen til næste morgen

Anmeld

5. marts 2009

fam.4xc

Mormilla skriver:

Nogen gange har de slet ikke så ondt, som det ser ud til!!! De har bare brug for at være sammen med mor og far(KÆRLIGHED)!!! Ved da godt at det er nemmere at stikke dem en pille, men det vil jeg bare ikke!!! Hvis man kan undgå at gi ens barn piller, er det da helt klart den nemmeste løsning!!! Min søn falder til ro når han ligger hos mig, så kan ikke se hvorfor jeg skulle gi ham en pille!!!!!!
Så stakkels barn, vil jeg nu ikke sige!!! Jeg vælger bare at gi ham noget kærlighed, i stedet for en pille!!!

jeg er helt enig med dig og sådan funker det også her....

Er pigerne kede og ulykkelige pga et eller andet feks her sidste uge da lillesøs havde skoldkopper og feber og ik sov så godt så kom hun op og ligge i mine arme og så gik det fint

Anmeld

5. marts 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Netapige skriver:

Jeg kan for det første ikke se hvorfor, man skal være stolt af "kun" at have givet en vis mængde medicin til sit barn... Som om, at det skulle være godt at undgå medicin?. For søren da... Hvis barnet er sygt er medicin jo en god ting...
Tværtimod synes jeg man kan være stolt af, at have hjulpet sit barn igennem en sygdomsperiode så godt som muligt.

Selvfølgelig skal man ikke give medicin til børn medmindre de har brug for det, det kan vi vel allesammen være enige om.

Selv har vi end dreng, som desværre hyppigt bliver syg og som derfor har fået panodil stikpiller RIGTIG mange gange. Men selvfølgelig ikke over anbefalet dosis og med lange nok tidsintervaller. Vores dreng har fået pillerne når han har haft høj feber eller når det har været tydeligt, at han har haft ondt. Jeg kan ikke se, hvorfor det i den situation skulle være en god ting at undgå medicin.

Mht om panodil er farligt, så er det klart, at det kan være farligt hvis der bliver givet doser der er for store til at leveren kan omsætte det (hvilket har en direkte skadelig effekt), men anbefalet dosis ligger jo langt under det.

KH smølf -og hvorfor var det lige at der blev en stor debat om dette?

Jeg er bare SÅ enig - og også med dig Mebach.

Vores Sofus har været ørebarn med stort Ø, og jo vi har givet ham stikpiller rigtig mange gange, for at hjælpe ham gennem smerterne.
Første gang vi fik konstateret væske på begge Sofus´mellemører var i december 2007, vi skulle vente helt indtil maj 2008 før han fik lagt dræn, da lægerne ikke ville risikere at putte ham i narkose før han fyldte 1 år, så i de måneder fik han ofte en stikpille om natten, da smerterne var værst når han lå ned.

At man giver panodil har jo (for laaangt de fleste vil jeg vove og påstå) intet at gøre med at man ønsker at sende sine børn hurtigere i inst. For os har det om handlet om at hode vores søn nogenlunde smertefri. (I øvrigt efter anvisning fra lægen, og nej selvfølgelig ikke i uansvarlige mængder)

Line.

Anmeld

5. marts 2009

Nemesis

Mebach skriver:

Hvis du nu læser ALLER første indlæg igennem, den det hele handler om, vil du erfare ordet STOLT indgår.

meget muligt men det er ikke fra det indlæg der blev citeret herinde.

ingen af de svar der blev brugt som eksempel var der noget "stolt" over..og det var jo det vi skulle have en mening om..eller?
:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.