Børn og smertestillende..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg har givet mine børn smertestillende meget få gange, faktisk kun når de har haft mellemørebetændelse, hvilket vil sige 3-4 gange med min datter på 4½ og en enkelt gang med min søn på 2½.
Men nu har jeg så også været heldig at få to børn der meget sjældent er syge.
Hvis de havde haft brug for det flere gange så havde de fået det. Kan ikke rigtig se det store problem i at børn får smertestillende når de har ondt, og ville da synes det var synd for barnet hvis det ikke fik lindret sine smerter fordi forældrene har den holdning at de ikke giver barnet medicin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2009

charlottekri

rolig tøser!!!
Jeg tror ikke at denne debat blev skrevet for at ville hænge nogen ud, men derimod at få lidt større viden... Kloster er jo tydeligvis ikke vant til at bruge særlig meget medicin og det var i Mari's tilfælde meget nødvendigt, så vidt jeg kan forstå.... Kloster har nu fundet ud af at nogle har været nødt til at bruge "så meget" smertestillende medicin, og længere er den vist ikke...
Det skrevne ord kan jo som sagt så mange gange før misforstås temmelig meget, så skal vi nu ikke lade være med at skabe en dårlig stemning i denne debat også???
mvh charlotte

Anmeld

5. marts 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Rikke skriver:

Jeg har givet mine børn smertestillende meget få gange, faktisk kun når de har haft mellemørebetændelse, hvilket vil sige 3-4 gange med min datter på 4½ og en enkelt gang med min søn på 2½.
Men nu har jeg så også været heldig at få to børn der meget sjældent er syge.
Hvis de havde haft brug for det flere gange så havde de fået det. Kan ikke rigtig se det store problem i at børn får smertestillende når de har ondt, og ville da synes det var synd for barnet hvis det ikke fik lindret sine smerter fordi forældrene har den holdning at de ikke giver barnet medicin.

Enig Rikke, det forstår jeg heller ikke.
Synes at den sunde tankegang må være medicin/præperater med måde og omtanke, men en decideret modstand mod at give smertestillende, DET forstår jeg ikke.

Anmeld

5. marts 2009

fam.4xc

SØS skriver:

Enig Rikke, det forstår jeg heller ikke.
Synes at den sunde tankegang må være medicin/præperater med måde og omtanke, men en decideret modstand mod at give smertestillende, DET forstår jeg ikke.

jeg er også fuldstændig enig og er ik konplet modstander af at gi medicin og det tror jeg faktisk heller ik denne debat egenlig går ud på, men mere at mange måske valgte at gi medicinen straks eller få at sende barnet hurtigere afsted, så forældrene ku komme tilbage på jobbet. DET var ihvertfald DET debatten på tv drejede sig om.

Som tidligere skrevet så har mine piger også fået mediicin få antal gange.. vi prøver alt andet før vi tyr til medicinen, men er da selvfølgelig ik tilhænger af at de skal lide og ha smerter hvis alm omsorg ik er nok .

Anmeld

5. marts 2009

DK

Uden at kommentere yderligere på denne debat mellem få herinde, så kan jeg fortælle om sidst vi gav Kirstine panodiler.

Det var i november, hvor hun var 4 år og 9 mdr. Vi var i Egypten og hún fik skoldkopper. Pga. den meget anderledes bakterieflora dernede var det meget vigtigt at hun ikke kløede i knopperne. Derfor fik hun en halv "voksen panodil", most og opløst i cola, tre gange hver dag. Vi var på et apotek men de havde ikke noget jeg kendte, og piller kom uden emballage, og derfor kunne jeg bedre lide at bruge mine egne almindelige panodiler, hvor jeg vidste hun ikke ville "dø" af at få en halv panodil. Hellere det end hun fik verdens største mest betændte sår overalt!!!! Det er åbenbart ret alvorligt at have skoldkopper dernede.

Hun kløede sig heldigvis ikke meget, da pillen tog toppen af kløen heldigvis.

Jeg har det slet ikke dårligt over det, men mener at man skal medicinere hvor det er nødvendigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.