Ja, jeg har også godt hørt om det, dog ikke hele historien!
Jeg ved ikke, syntes det er et svært område.....her blev panodilerne (stikpillerne) brugt meget sjældent i deres første leveår, faktisk kun når de fik tænder.
Men efter de er startet i vuggestue har de dæleme været meget syge med høj feber, hvor de har fået panodil, dog i samråd med lægen.
Min søn har voldsomt ondt ved tandfrembrud, hvilket han har haft meget de sidste 4-5 mdr., hvor han også har fået panodil. Dog har der intet været den sidste månedstid og han mangler nu heldigvis ikke så mange tænder længere

Jeg har spurgt egen læge + på børneafdelingen, hvor de siger det er ok at give panodil under sygdom, samt ved tandfrembrud - det rådede de mig til, da de ikke skulle have ondt. Yderligere sagde de, at børnepanodiler ikke er farlige, så længe man ikke giver dem maks. dosis hver dag over længere perioder, hvilket vi aldrig har gjort.
Så, jeg plejer gerne at sige, mine børn skal ikke gå og have ondt, så må de hellere få en panodil under sygdom og ved tandfrembrud. Men jeg giver altså ikke bare panodiler fordi de er lidt snottet.....jeg giver dem ikke bare fordi jeg kan, jeg overvejer det altid meget inden. Det er trods alt medicin, som man skal have respekt for.
Lone
Anmeld